UE a aprobat ajutoare de stat de 377 milioane euro pentru "Airbus"

Comisia Europeană a aprobat, ieri, acordarea unor ajutoare de stat în valoare de 377 milioane de euro din partea Franţei şi Germaniei pentru ca producătorul aeronautic european "Airbus Group" să poată să dezvolte noul său model de elicopter X6, Executivul comunitar apreciind că aceste ajutoare vor contribui la impulsionarea cercetării şi dezvoltării în blocul comunitar, informează Reuters, conform Agerpres.

Elicopterul X6 este considerat succesorul modelului Super Puma, unul din elicopterele de bază pentru industria petrolieră offshore. Atât Franţa, cât şi Germania vor oferi ajutoare de stat pentru ca "Airbus" să poată dezvolta acest model de elicopter. Susţinerea financiară publică se va ridica la 377 milioane de euro, sub forma unor avansuri rambursabile acordate pe o perioadă de opt ani (330 milioane de euro din partea Franţei şi 47,25 milioane euro din partea Germaniei).

"Sprijinul oferit de Franţa şi Germania va stimula investiţiile private în acest proiect. Sprijinul va ajuta la crearea unei noi generaţii de elicoptere, fără a provoca distorsiuni pe piaţă", a apreciat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.

Grupul "Airbus" este cel mai mare producător de elicoptere comerciale la nivel mondial. Luna aceasta, "Airbus" şi-a îmbunătăţit estimările pentru următorii 20 de ani în ceea ce priveşte cererea pentru aparate de zbor, până la 34.170 de avioane şi 730 de aeronave cargo, în valoare de 5.300 de miliarde de euro, deşi a înrăutăţit prognoza referitoare la creşterea traficului.

Al doilea mare producător global de avioane după "Boeing" din SUA a anunţat, recent, că se aşteaptă la majorarea cererii pentru reparaţii, instrucţie şi lucrări de modernizare, deoarece până în 2013 flota de avioane pe plan mondial va depăşi 40.000 de unităţi.

"Airbus" a înrăutăţit estimările privind privind creşterea traficului, de la 4,5% pe an la 4,4% pe an, pe fondul evoluţiilor de pe pieţele mature, precum America de Nord.

"Airbus" şi-a îmbunătăţit estimările din următorii 20 de ani privind avioanele cu un culoar şi aeronavele mari, cu două motoare, la 24.807 unităţi şi, respectiv, 8.686 unităţi, dar a revizuit în scădere prognoza pentru avioanele mai mari, cum ar fi A380, din cauza cererii slabe.

În ultimele luni, companiile aeriene au comandat mai puţine aeronave mari, cu patru motoare, cum sunt Airbus A380 şi Boeing 747, preferând avioane mai mici dar mai eficiente cu două motoare.

În 2016, "Airbus" nu a obţinut nicio comandă nouă pentru modelul A380, după ce Iranul a renunţat la intenţia de a achiziţiona 12 astfel de aeronave.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Internaţional

"Gazprom" vrea să vândă gaze din Bolivia statelor vecine din America Latină
25 nov. A.S.


OPEC trebuie să decidă dacă prelungeaşte acordul de reducere a producţiei de petrol
25 nov.


FCA:Băncile din Marea Britanie vor susţine Libor până în 2021
25 nov. C.A.


Bursele europene au închis în creştere
24 nov. G.F.


Staţia de metrou Oxford Circus din Londra, evacuată
24 nov. G.F.


Wall Street a deschis în creştere
24 nov. Andreea Cuzub


Cel puţin 235 de morţi şi 130 de răniţi într-un atac cu bombă la o moschee în Sinaiul egiptean
24 nov. Andreea Cuzub


Bursele asiatice au închis în creştere
24 nov. Andreea Cuzub


BLOOMBERG:Familia Astaldi are nevoie de 70 milioane de euro pentru a-şi menţine participaţia majoritară în companie
24 nov. S.A.


Bursele europene au deschis în creştere
24 nov. Andrei Stan

AnunutBursa.ro
<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2017.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.