Studiu: "Expunerea datelor în mediul online poate fi periculoasă"

Studiu: "Expunerea datelor în mediul online poate fi periculoasă"

Utilizatorii îşi pun în pericol datele personale atât prin modul în care împărtăşesc informaţii cu alte persoane, cât şi prin folosirea în comun a dispozitivelor care conţin aceste informaţii, se arată în studiul My Precious Data: Stranger Danger remis, vineri, de către Kaspersky Lab.

"Oamenii care împărtăşesc datele lor cu ceilalţi sunt mai predispuşi la probleme - de exemplu, aproape jumătate dintre utilizatorii care publică informaţii personale online s-au confruntat cu pierderea lor de pe smartphone-uri (47%). În schimb, şansele pierderii datelor sunt mici printre cei care nu distribuie informaţii personale către alte persoane - doar 13% dintre ei au pierdut informaţii de pe smartphone-urile lor. Riscurile sunt chiar mai mari pentru cei care împărtăşesc informaţii cu necunoscuţi, 59% dintre cei care au făcut acest lucru recunoscând că şi-au pierdut datele", se arată în document, potrivit Agerpres.

Potrivit acestuia, oamenii care fac publice date personale în mediul digital au raportat o gamă variată de probleme cu dispozitivele lor.

"Pe smartphone-uri, cele mai frecvente probleme includ reclamele nedorite (51%, comparativ cu 25% dintre utilizatorii care nu procedează astfel), probleme cu durata bateriei (41%, faţă de 17% dintre cei care nu publică informaţii personale), aplicaţii care funcţionează pe dispozitiv fără consimţământul lor (19% versus 6%) şi infectarea cu malware (14%, comparativ cu 4% dintre utilizatorii care fac publice informaţii personale). Aceste concluzii ilustrează legătura dintre distribuirea datelor către alte persoane şi problemele dispozitivelor, cei care distribuie informaţii fiind mai expuşi la o serie de probleme, în comparaţie cu cei care nu distribuie", menţionează sursa citată.

Cercetarea arată aceeaşi corelaţie pentru utilizatorii care îşi lasă dispozitivele în grija altora, cum ar fi împrumutarea smartphone-urilor pentru o anumită perioadă de timp, lăsarea dispozitivelor neblocate în locuri publice, dezvăluirea codurilor PIN şi aşa mai departe.

"Aceşti utilizatori sunt, de asemenea, mai predispuşi să îşi piardă datele. De exemplu, mai mult de jumătate (65%) dintre cei care au folosit smartphone-ul în comun cu alte persoane, au pierdut date din el, comparativ cu 34% dintre cei care nu au procedat astfel", menţionează sursa citată.

My Precious Data: Stranger Danger este bazat pe un studiu online efectuat de compania Toluna şi Kaspersky Lab în ianuarie 2017. Studiul a evaluat atitudinile a 16.250 de utilizatori de Internet cu vârste de peste 16 ani, din 17 ţări din lume.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Huawei a lansat în ţara noastră noua serie Mate
24 nov. G.F.


MINISTERUL ECONOMIEI:"Potenţialul de resurse uranifere, în care s-a investit până în prezent, a atins circa 30%"
24 nov. Andreea Cuzub


"Superbet" a intrat pe piaţa pariurilor sportive din Polonia
24 nov. Andrei Stan


PAYU ROMÂNIA: Tranzacţiile online au crescut de Black Friday cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut
24 nov. Andreea Cuzub


STUDIU, LA COMANDA ASOCIAŢIEI ROMÂNE A MAGAZINELOR ONLINE:"Peste o treime din produsele vândute offline sunt mai scumpe decât cele online"
24 nov. A.I.


Engie a vândut o termocentrală pe bază de cărbune din Australia
24 nov.


Braşovenii de la Libris.ro investesc 3 milioane de euro într-un nou depozit de carte
24 nov. OVIDIU VRÂNCEANU


Conducerea Airbus, audiată în cadrul investigaţiilor legate de vânzarea unor sateliţi către Kazahstan
24 nov. A.S.


BOGDAN PANDELICĂ:"ANPC a primit câteva sute de plângeri cu privire la promoţiile de Black Friday"
24 nov. F.A.


Consiliul Concurenţei derulează investigaţii în energie şi pe piaţa lemnului1
24 nov. RAMONA RADU

AnunutBursa.ro
<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2017.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.