AIRHELP:

"Pasagerii afectaţi de zborurile cu probleme aveau dreptul la despăgubiri de 12 milioane de euro"

14 feb. 2018 Companii
ADELINA TOADER

Zborurile către Turcia au înregistrat cele mai multe întârzieri şi anulări anul trecut 

Ştefan Radu, AirHelp: "Deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii"

Dacă toţi călătorii afectaţi de problemele curselor aeriene, în 2017, ar fi cerut despăgubiri, atunci companiile de zbor ar fi avut de plătit, în total, aproximativ 12 milioane de euro, potrivit calculelor AirHelp, compania care se ocupă cu obţinerea compensaţiilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului.

AirHelp a anunţat că, pe parcusul anului 2017, peste 42.000 de pasageri care au călătorit din România au fost afectaţi de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări şi supraîncărcări ale curselor. Între oraşele din România şi cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări. Topul AirHelp, care ia în calcul punctualitatea, serviciile şi rata de procesare a cererilor pentru compensaţii, arată că operatorii aerieni Tarom şi Ryanair au printre cele mai slabe performanţe.

Ştefan Radu, country manager AirHelp, a declarat: "Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal, în lunile august şi septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcaţi câteva zile la rând, dar nu au primit informaţii cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulţi dintre aceştia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensaţii de la companiile aeriene, compensaţii care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii. Recomandăm pasagerilor care au fost afectaţi de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-şi citească drepturile şi să se asigure că nu renunţă la o compensaţie pe care sunt îndreptăţiţi să o primească".

Potrivit datelor companiei, cea mai aglomerată lună pentru ţara noastră, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinaţiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) şi Munchen (Germania). Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timişoara-Bucureşti.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Infosys deschide un centru de inovaţie digitală în Bucureşti
22 mar. L.A.


Finlanda va investiga telefoanele Nokia 3
22 mar. D.I.


Levi Strauss, evaluat la 6,6 miliarde de dolari în oferta publică iniţială
22 mar. A.V.


Ford extinde producţia de automobile electrice1
22 mar. E.O.


INVESTIŢIE DE 35.000 DE EUROPrimul Coffee Studio din Centrul Vechi, al 5-lea din întreaga ţară
21 mar. A.V.


UBER ŞI TAXIFY:Solicităm membrilor Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă
21 mar. I.M.


Spaţiile de co-living redefinesc conceptul de locuinţă pentru Generaţiile Millennials
21 mar. V.T.


CNAIR - măsuri pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii ale DN 73C
21 mar. T.V.


ÎN 2018:TAROM - taxe de 99,18 milioane lei la bugetul de stat
21 mar. T.I.


CU PRIVIRE LA ASPECTELE SEMNALATE DE MEMBRII USLM:Corpul de Control al ministrului Transporturilor - control la Metrorex
21 mar. T.V.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.