AIRHELP:

"Pasagerii afectaţi de zborurile cu probleme aveau dreptul la despăgubiri de 12 milioane de euro"

14 feb. Companii-Afaceri
ADELINA TOADER

Zborurile către Turcia au înregistrat cele mai multe întârzieri şi anulări anul trecut 

Ştefan Radu, AirHelp: "Deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii"

Dacă toţi călătorii afectaţi de problemele curselor aeriene, în 2017, ar fi cerut despăgubiri, atunci companiile de zbor ar fi avut de plătit, în total, aproximativ 12 milioane de euro, potrivit calculelor AirHelp, compania care se ocupă cu obţinerea compensaţiilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului.

AirHelp a anunţat că, pe parcusul anului 2017, peste 42.000 de pasageri care au călătorit din România au fost afectaţi de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări şi supraîncărcări ale curselor. Între oraşele din România şi cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări. Topul AirHelp, care ia în calcul punctualitatea, serviciile şi rata de procesare a cererilor pentru compensaţii, arată că operatorii aerieni Tarom şi Ryanair au printre cele mai slabe performanţe.

Ştefan Radu, country manager AirHelp, a declarat: "Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal, în lunile august şi septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcaţi câteva zile la rând, dar nu au primit informaţii cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulţi dintre aceştia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensaţii de la companiile aeriene, compensaţii care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deşi este dreptul lor, mai puţin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensaţii. Recomandăm pasagerilor care au fost afectaţi de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-şi citească drepturile şi să se asigure că nu renunţă la o compensaţie pe care sunt îndreptăţiţi să o primească".

Potrivit datelor companiei, cea mai aglomerată lună pentru ţara noastră, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinaţiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) şi Munchen (Germania). Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timişoara-Bucureşti.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

PENTRU ACEST AN,Alum a pregătit 59 milioane de lei pentru investiţii
20 iul. A.I.


Daniel DăianuCe arată decizia privind Bulgaria?1
20 iul. Daniel Dăianu


VREI CA STATUL SĂ ÎŢI GARANTEZE CREDITUL? DAI ŞPAGĂ!"Prima Casă", în atenţia Parchetului General1
20 iul. G.M.


CU MOARTEA PRE MOARTE ZBURÂNDAripile frânte ale aviaţiei militare
20 iul. George Marinescu


Tinerii fug de agricultură
20 iul. Octavian Dan


TUI Travel Center: Peste 80% dintre turiştii care au vouchere de vacanţă vor la mare în vârf de sezon2
20 iul. A.T.


ROMPETROL:Prima benzinarie din Romania alimentata din surse regenerabile
19 iul. A.M.


Volvo mizează pe un nou record de vânzări
19 iul. V.D.


ANUL TRECUT:Germanii de la Elektrobit, afaceri de 8 milioane de euro la Braşov
19 iul. OVIDIU VRÂNCEANU


CU O INVESTIŢIE DE 30.000 DE EUROSTROP Concept mizează pe cosmetica organică
19 iul. A consemnat ADELINA TOADER





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.