ANALIZA KEYSFIN:

Infrastructura deficitară limitează afacerile din transporturile de marfă

12 oct. 2018 Companii
F.B.
 Infrastructura deficitară limitează afacerile din transporturile de marfă

România are potenţialul de a deveni un jucător semnificativ în transportul de mărfuri din regiune, dacă infrastructura de drumuri şi căi ferate ar urma trendul de creştere al afacerilor din acest sector, afirmă experţii de la KeysFin într-o analiză realizată pentru Uniunea Societăţilor de Expediţii din România. ,,Lipsa investiţiilor în autostrăzi, drumuri naţionale şi căii ferate, afectează în mod semnificativ business-ul transportatorilor, dincolo de provocările legate de trafic, fiscalitate şi costul carburanţilor", se precizează într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

Afacerile din sectorul transporturilor de marfă au crescut anul trecut cu 8% faţă de

2016 şi cu aproape 50% faţă de 2013. Cele peste 32.000 de companii din acest sector au raportat afaceri de 53,8 miliarde de lei şi un profit net de 2,9 miliarde de lei, în creştere cu 14,2% faţă de anul precendent şi aproape dublu faţă de anul 2013.

Potrivit analiştilor KeysFin, infrastructura deficitară a frânat semnificativ business-ul din acest sector.

,,Poziţionarea geostrategică a României, la graniţa dintre Est şi Vest, cu portul Constanţa în prim-plan, indică un potenţial semnificativ pentru transportul de marfă din România. Drumurile proaste şi infrastructura feroviară învechită afectează însă semnificativ sectorul transporturilor de marfă şi nu numai, întreaga economie românească. Pentru 2018 estimăm, astfel, o creştere temperată a afacerilor în acest sector de 8,2%, la 58,1 miliarde de lei", spune şi Marius Cae, preşedinte al Uniunii Societăţilor de Expediţii din România.

Ce e de făcut? ,,Investiţiile în infrastructură sunt prioritare. Avem nevoie de culoare de transport optime, atât rutiere cât şi feroviare. Chiar dacă firmele româneşti au investit semnificativ în logistică, fără asigurarea unor căi de transport rapide, relaţiile comerciale vor avea în continuare de suferit, în ciuda potenţialului excelent de business din acest sector", este concluzia analizei KeysFin.

Potrivit datelor KeysFin, cele mai mari afaceri în sectorul transportului de marfă sunt operate de firmele din Bucureşti-Ilfov.

Firma Aquila Part Prod SRL a fost liderul de piaţă în 2017, cu o cifră de afaceri de 906,7 milioane de lei (1,7% din total).

Topul transportatorilor de marfă este completat de Carrion Expedition SRL, cu afaceri de 823 milioane de lei, Grup Feroviar Român SA (724 mil.lei), CFR Marfă SA (569 mil.lei), Schenker Logistics SA (569 mil.lei), Vos Logistics SA, Transmec SRL, Duvenbeck Logistik, TTS SA şi Gefco SRL, toate cu afaceri sub 300 mil.lei, Cei mai mari 10 jucători au generat afaceri de 3,75 miliarde de lei, adică 10% din total în 2017.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

PENTRU COMBINAREA ŞI DEZVOLTAREA DIVIZIILOR DE CARSHARING DRIVENOW ŞI CAR2GO:BMW şi Daimer, investiţie de 1 miliard euro
23 feb. M.C.


MCSI:RADIOCOM a semnat contractul pentru dezvoltarea televiziunii digitale terestre
23 feb. I.M.


ALL devine sponsor principal al clubului de fotbal Paris Saint-Germain
22 feb. L.M.


Ediţia 2019 a concursului "Campionul Podgoriei Cotnari", are loc în martie
22 feb. I.M.


COCA-COLA HBC ÎN ROMÂNIA:Procese de producţie mai puţin poluante; sustenabilitatea ca fundament al operaţiunilor
22 feb. I.M.


Un nou motor TCe pentru Dacia Logan şi Sandero5
22 feb. I.M.


Carrefour şi Google colaborează în infrastructura digitală
22 feb. L.A.


Engie România a cumpărat acţiunile deţinute de Gazprom la Wirom
22 feb. T.T.


LA FINALUL ANULUI 2018:Allianz-Ţiriac, creştere de 7,3% a veniturilor
22 feb. T.C.


Sierra Quadrant solicită schimbarea Rominsolv SPRL, administratorul judiciar al RADET
22 feb. T.T.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.