ANALIZA KEYSFIN:

Infrastructura deficitară limitează afacerile din transporturile de marfă

12 oct. 15:57 Companii
F.B.
 Infrastructura deficitară limitează afacerile din transporturile de marfă

România are potenţialul de a deveni un jucător semnificativ în transportul de mărfuri din regiune, dacă infrastructura de drumuri şi căi ferate ar urma trendul de creştere al afacerilor din acest sector, afirmă experţii de la KeysFin într-o analiză realizată pentru Uniunea Societăţilor de Expediţii din România. ,,Lipsa investiţiilor în autostrăzi, drumuri naţionale şi căii ferate, afectează în mod semnificativ business-ul transportatorilor, dincolo de provocările legate de trafic, fiscalitate şi costul carburanţilor", se precizează într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

Afacerile din sectorul transporturilor de marfă au crescut anul trecut cu 8% faţă de

2016 şi cu aproape 50% faţă de 2013. Cele peste 32.000 de companii din acest sector au raportat afaceri de 53,8 miliarde de lei şi un profit net de 2,9 miliarde de lei, în creştere cu 14,2% faţă de anul precendent şi aproape dublu faţă de anul 2013.

Potrivit analiştilor KeysFin, infrastructura deficitară a frânat semnificativ business-ul din acest sector.

,,Poziţionarea geostrategică a României, la graniţa dintre Est şi Vest, cu portul Constanţa în prim-plan, indică un potenţial semnificativ pentru transportul de marfă din România. Drumurile proaste şi infrastructura feroviară învechită afectează însă semnificativ sectorul transporturilor de marfă şi nu numai, întreaga economie românească. Pentru 2018 estimăm, astfel, o creştere temperată a afacerilor în acest sector de 8,2%, la 58,1 miliarde de lei", spune şi Marius Cae, preşedinte al Uniunii Societăţilor de Expediţii din România.

Ce e de făcut? ,,Investiţiile în infrastructură sunt prioritare. Avem nevoie de culoare de transport optime, atât rutiere cât şi feroviare. Chiar dacă firmele româneşti au investit semnificativ în logistică, fără asigurarea unor căi de transport rapide, relaţiile comerciale vor avea în continuare de suferit, în ciuda potenţialului excelent de business din acest sector", este concluzia analizei KeysFin.

Potrivit datelor KeysFin, cele mai mari afaceri în sectorul transportului de marfă sunt operate de firmele din Bucureşti-Ilfov.

Firma Aquila Part Prod SRL a fost liderul de piaţă în 2017, cu o cifră de afaceri de 906,7 milioane de lei (1,7% din total).

Topul transportatorilor de marfă este completat de Carrion Expedition SRL, cu afaceri de 823 milioane de lei, Grup Feroviar Român SA (724 mil.lei), CFR Marfă SA (569 mil.lei), Schenker Logistics SA (569 mil.lei), Vos Logistics SA, Transmec SRL, Duvenbeck Logistik, TTS SA şi Gefco SRL, toate cu afaceri sub 300 mil.lei, Cei mai mari 10 jucători au generat afaceri de 3,75 miliarde de lei, adică 10% din total în 2017.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Christophe Dridi, noul director general al Dacia
11 dec. A.I.


ÎN DETRIMENTUL ŢĂRII NOASTRE:Volkswagen va alege Turcia pentru noua fabrică
11 dec. E.A.


LA PROPUNEREA MINISTERULUI ENERGIEI:Nuclearelectrica aprobă distribuirea de dividende de peste 485 milioane
11 dec. P.E.


ÎN CADRUL POR 2014-2020Peste 860 milioane lei contractate pentru creşterea eficienţei energetice, în Bucureşti-Ilfov
11 dec. A consemnat RAMONA RADU


BITDEFENDERDispozitivele smart, băncile şi utilizatorii de Mac, în atenţia atacatorilor cibernetici în 2019
11 dec.


Medicină pe "bandă rulantă", curăţenie relativă
11 dec.


GERMANIA:Ford anunţă concedieri după renunţarea la modelul C-Max
10 dec. A.P.


Arcelor Mittal, investiţie de 340 de milioane de lire
10 dec. A.P.


ÎN IANUARIE 2019:TAP Air Portugal se retrage din ţara noastră
10 dec. E.A.


OPINIE EULER HERMES:Un adevărat ciclon ameninţă economia globală
10 dec. M.A.I.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.