ANALIZĂ KEYSFIN

Peste 400 de agenţii de turism s-au închis între 2016-2017

03 iul. Companii-Afaceri
A.T.

408 agenţii de turism şi turoperatori şi-au închis porţile în 2016 şi 2017, iar cazul recent al firmei Terra Tourism e un prim semnal de alarmă în 2018, potrivit unei analize KeysFin.

Analiştii Keysfin au explicat: "Cele mai multe companii care şi-au închis porţile prezentau o vulnerabilitate financiară ridicată. În cele mai multe cazuri, planurile de business nu au ţinut cont de realităţile pieţei, de dinamica încasărilor şi obligaţiile de plată. Astfel că, supraes-timându-şi business-ul, mulţi au intrat în blocaj financiar".

Potrivit acestora sezonalitatea joacă un rol semnificativ în dinamica financiară a agenţiilor.

Experţii Keysfin susţin: "Cum multe dintre ele nu beneficiază de resursele financiare care să le permită să reziste provocărilor economice, creditarea, de exemplu, fiind încă la un nivel extrem de redus în acest sector, cele mai multe reuşesc cu greu să reziste concurenţei acerbe făcute de marii jucători din piaţă".

Potrivit analiştilor, la nivel de ansamblu, turismul românesc este pe un trend pozitiv. Profitabilitatea sectorului este estimată să ajungă în acest an la peste 200 milioane de lei, un nivel dublu faţă de acum şapte ani. Unele dintre cheltuieli au evoluat semnificativ, cum sunt cheltuielile cu personalul care au crescut cu aproximativ 50% în ultimii cinci ani, însă această creştere s-a reflectat pozitiv în rezultatul net - acesta a avansat de la 21,3 milioane lei în 2012 la 163,2 milioa-ne lei, valoarea estimată pentru 2017.

Analiza KeysFin arată că cea mai profitabilă firmă a fost Charter Broker SRL, care a raportat un profit net de 6,38 milioane de lei, urmată de Business Travel Turism SRL (5,68 milioane lei), Happy Tour SRL (5,61 milioane lei), Touring EuropaBus România SRL (4,87 milioane lei) şi Prestige Tours International SRL (4,59 milioane lei). În top 10 cele mai profitabile firme din turism s-au mai clasat Travel Time D&R SRL, Christian 76 Tour SRL, Creative Eye SRL, Masiro Travel SRL şi Paralela 45 Turism SRL.

În urma falimentelor agenţiilor de turism din ultimii ani, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a iniţiat un proiect de act normativ prin care propunea înfiinţarea unui Fond Naţional de Garantare a Pachetelor de Servicii Turis-tice. Acesta ar fi urmat să acopere sumele necesare pentru despăgubirea turiştilor în cazul în care agenţiile de turism de la care au contractat servicii ajung în imposibilitatea de a-şi onora serviciile, în urma insolvenţei sau a falimentului. Iniţiativa nu s-a concretizat însă, cel puţin până în prezent, după cum nu s-a transpus în legislaţia naţională nici Directiva Europeană 2302/2015, care garantează pachetele de servicii turistice achiziţionate de persoanele fizice, obligatorie începând cu data de 1 iulie 2018 în toate statele UE.

World Travel & Tourism Council (WTTC) măsoară anual impactul turis-mului în 185 de ţări, analizând atât agenţiile de turism şi turoperatorii, cât şi hotelurile, liniile aeriene, aeroporturile, serviciile de agrement şi recreere din turism.

Astfel, raportul din 2018 al acestei organizaţii plasează ţara noastră pe locul 66 în lume din punctul de vedere al valorii contribuţiei directe absolute a turismului la PIB (3 miliarde dolari), la mare distanţă faţă de media Uniunii Europene (23.8 miliarde dolari) sau media globală (21.5 miliarde dolari).

Privind însă acest indicator din punctul de vedere al ponderii sale în PIB (1.4%), diferenţele se atenuează semnificativ atingând aproape jumătate din media Uniunii Europene (3.9%), respectiv media globală (3.1%), potrivit datelor Keysfin.

Deşi creşterea reală estimată pentru 2018 a contribuţiei directe a turismului la PIB este de 4.6%, perspectivele pe termen lung (2018-2028) sunt mai puţin optimiste, creşterea medie anuală prog-nozată pentru acest indicator fiind doar de 2.1% (faţă de media UE de 2.3% şi media globală de 3.8%), plasând astfel ţara noastră pe locul 178 în lume. În acest sens, sunt necesare măsuri de sus-ţinere şi continuarea investiţiilor în acest sector, susţin analiştii.

Studiul KeysFin are la bază datele raportate oficial în 2016 de toate cele 3.276 companii înregistrate la Minis-terul Finanţelor din sectorul agenţiilor de turism. În plus, studiul include estimări ale specialiştilor KeysFin pentru principalii indicatori în 2017, datele oficiale nefiind încă în totalitate disponibile pentru acest an.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

COMUNICAT DE PRESĂ:MOL România continuă extinderea şi ajunge la 218 staţii
25 sep. F.B.


BRICO DEPÔT ROMÂNIA:Începe procesul de rebranding al portofoliului de magazine Praktiker
25 sep. I.I.


CONFERINŢA "STRATEGIA DE DEZVOLTARE A ROMÂNIEI" EDIŢIA A IV-ALÁSZLÓ BORBÉLY, CONSILIER DE STAT: "Ar trebui să ne ocupăm mai serios de conceptul de dezvoltare durabilă"
25 sep.


Siemens va concedia 2.900 de angajaţi în Germania
25 sep. O.T.


Co-fondatorii Instagram părăsesc Facebook
25 sep. I.T.


Compania Facebook este acuzată de o fostă angajată
25 sep. M.T.


JOHAN MEYER, FRANKLIN TEMPLETON:"Fără guvernanţă corporativă la companiile de stat se va intra într­-un întuneric total"4
25 sep. A.I.


Preluarea Pambac de către Popasul Trebeş, autorizată de Consiliul Concurenţei
25 sep. C.P.


KNAUF INSULATION ESTIMEAZĂ:"Cifra noastră de afaceri va creşte cu 5% până la finele anului"
25 sep. R.R.


ANDREEA PAUL, INACO: "Liber profesioniştii - mai numeroşi decât angajaţii până în 2035"
25 sep. R.R.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.