Anton: Piaţa francizelor în România are o tendinţă de creştere în 2012

18 mai. 2012 Companii
Costul unei francize < bam boo > pleacă de la 100.000 de euro.
Costul unei francize < bam boo > pleacă de la 100.000 de euro.

Piaţa francizelor în România are o tendinţă de creştere în 2012, după stagnarea din anul 2011, când volumul total a fost estimat la 10 milioane de euro, a declarat, ieri, Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză, la deschiderea Expoziţiei Internaţionale de Franciză şi Branding. Domnia sa a spus: "În acest mo-ment există branduri mari, din SUA, Canada, Italia şi Franţa, interesate să intre pe piaţa românească. Cele mai căutate francize rămân cele din domeniul fast-food-ului, serviciilor, în special jocuri de noroc, pariuri sportive şi saloane cos-metice, dar şi retailul. Românii manifestă o oarecare prudenţă în ceea ce priveşte alegerea francizei potrivite şi, în plus, dacă până acum francizele străine, de regulă, erau mai puţin interesate de România, acum, în dorinţa lor de externalizare, caută pieţe emergente".

«bam boo», brand pentru cadouri şi decoraţiuni, şi «Smile Box», salon de albire dentară cosmetică sunt deja în negocieri avansate pentru deschiderea primelor francize în România. Ambele au ca numitor comun faptul că se orientează către oraşe din provincie şi nu din Capitală. Conform directorului de franciză «bam boo», Carl Sampers, magazinele deja existente vor rămâne în actuala formă de manageriat, urmând ca francizele să se îndrepte spre patru zone în care consumatorii nu au acces la produsele firmei. Costul unei francize «bam boo» pleacă de la 100.000 de euro, în timp ce pentru «Smile Box» costul francizei este de 1.600 de euro, investiţia totală pentru un salon ajungând însă la 20.000 de euro.

Una dintre cele mai dinamice francize româneşti, GS Bet, casă de pariuri sportive, are ca ţintă atingerea, în 2012, a unui număr de 400 de francizaţi la nivel naţional, compania dorind să obţină şi acreditări pentru a vinde franciza şi în alte ţări.

"Costul unei francize diferă, evident, în concordanţă cu politicile de marketing ale francizorului, însă, de regulă, preţul de intrare este de la 3.000 de euro, putând merge chiar la 400.000 de euro pentru a dobândi exclusivitatea teritorială, cost ce presupune atât preţul cumpărării afacerii dar şi investiţia iniţială în unitate", a spus Constantin Anton, citat de Agerpres.

Cea de-a treia ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Franciză şi Branding-IFBE 2012 este organizată de Asociaţia Română de Franciză, în parteneriat cu Minis-terul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi Ministerul Culturii, în perioada 17-18 mai, la Sala Palatului. Cei interesaţi să devină francizaţi vor avea oportunitatea de a afla în cadrul acestei expoziţii cum pot să achiziţioneze o franciză, cum se diferenţiază un concept la cheie faţă de anumite afaceri etichetate fals drept "francize", ce condiţii trebuie îndeplinite pentru a fi acceptat ca membru al unei reţele ce operează în regim de franchising.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

MEDIAT DE MINISTRUL TRANSPORTURILOR LUCIAN ŞOVA:Acord între conducerea Romatsa şi sindicat
15 dec. T.T.


DIN CAUZA ZĂPEZII:Aeroportul Internaţional din Timişoara, închis temporar
15 dec. L.T.


FP critică Ministerul Transporturilor
14 dec. D.D.


Ţara noastră - blocaj economic în sectorul forestier
14 dec. L.I.


ANRE:Cresc tarifele pentru distribuţia energiei electrice
14 dec. T.A.


CET Govora a salvat Oltchim de la faliment3
14 dec. I.T.


Delta Studio a lansat a 3-a ediţie a Albumului Lifestyle Design Interior
14 dec. R.R.


Hidroelectrica a finalizat modernizarea Hidroagregatului II al CHE Bereşti
14 dec. Mihai Gongoroi


Mai mulţi bani pentru IMM-urile din domeniul IT
14 dec. I.Ghe.


Mandachi Hotel&Spa - o investiţie de circa 7 milioane de euro
14 dec. A.T.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.