Aproximativ 77% dintre români cred că IT-ul va fi cel mai căutat domeniu în viitor

25 oct. 11:54 Comunicate de presă
D.I.
Aproximativ 77% dintre români cred că IT-ul va fi cel mai căutat domeniu în viitor

Este cel mai căutat domeniu al momentului şi pare că acest lucru nu se va schimba prea curând, arată rezultatele celui mai recent studiu derulat de eJobs România şi biblioteca publică Bookster, care plasează IT-ul nu doar în topul preferinţelor actuale ale candidaţilor, dar şi în lista pentru următorii ani. Asta nu doar pentru că IT-iştii au cele mai mari salarii din piaţă, ci şi pentru că oportunităţile de angajare cresc de la an la an, atât în ţară, cât şi în străinătate.

Studiul a urmărit percepţia românilor despre aptitudinile de care cred că vor avea nevoie pentru joburile viitorului, dar şi despre domeniile cu cea mai mare căutare în următorii ani. Rezultatele mai arată şi că următoarele cele mai căutate domenii, deşi la distanţă considerabilă faţă de IT, vor fi telecomunicaţiile (27,4% dintre respondenţi cred că va fi unul dintre cele mai căutate domenii în viitor), marketingul (26,1%) şi ingineria (25,5%).

De cealaltă parte a clasamentului se află jurnalismul, domeniu în viitorul căruia mai cred doar 0,5% dintre participanţii la studiu. La fel de puţină încredere mai au în administraţie publică, auto sau distribuţie.

"Se vorbeşte la nivel internaţional despre inovaţie, despre a fi mereu cu un pas înaintea celorlalţi, despre a crea răspunsuri pentru nevoi care încă nu există şi aproape toate acestea au legătură cu IT-ul. Felul în care românii percep viitorul raportat la piaţa muncii se observă şi din setul de aptitudini de care cred că vor avea nevoie în următorii ani pentru a rămâne dezirabili din punct de vedere profesional. Astfel, calitatea despre care cred că va fi cea mai căutată de angajatori este creativitatea", spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Aproape la fel de importante sunt, cred românii, adaptabilitatea, capacitatea de a lucra bine în echipă, de a rezolva situaţii complexe, de a lua decizii rapid sau aptitudinile digitale. "În mod surprinzător, având în vedere că tot mai mulţi angajaţi şi-ar dori să-şi deschidă propriul business, 5 din 10 români având această dorinţă, după cum arată un studiu eJobs derulat în luna septembrie, puţini sunt cei care cred că, în viitor, angajatorii vor căuta în candidaţi calităţi precum spiritul antreprenorial, capacitatea de a vorbi lejer în public sau de a socializa uşor", adaugă Bogdan Badea.

Întrebaţi care sunt aptitudinile pe care le stăpânesc cel mai bine, 40,7% dintre respondenţi au răspuns că principala lor calitate profesională este spiritul de echipă. 31,2% menţionează creativitatea, 27% adaptabilitatea şi 26,2% spun că au o gândire analitică. Nu la fel de bine stau românii atunci când vine vorba despre vorbitul în public (doar 3,4% spun că pot face acest lucru cu uşurinţă), despre mentalitatea de antreprenor (3,2%) sau despre abilităţile de negociere.

De altfel, anul acesta, aptitudinile pe care românii au vrut să şi le dezvolte au fost adaptabilitatea (25,3% au investit timp sau bani în acest scop), cunoştinţele digitale (23,5%) sau creativitatea (21,8%). "Companiile pentru care lucrează i-au trimis, în schimb, la cursuri care să-i ajute să lucreze mai bine în echipă, să înţeleagă mai bine nevoile clientului, să fie mai uşor adaptabili, mai creativi sau să poată lua decizii mai uşor", mai spune Bogdan Badea.

"Lumea se schimbă într-un ritm foarte rapid, de aceea e important să învăţăm astăzi ceea ce ne va folosi mâine. Biblioteca Bookster are peste 100.000 de lecturi din care cititorii pot învăţa, însă pentru a face o alegere relevantă, trebuie să ştim de ce abilităţi vom avea nevoie în viitor. World Economic Forum ne-a ghidat alegerile cu "Top Skills for 2020" - am adus cărţile potrivite în bibliotecă şi le-am grupat în colecţii pe fiecare abilitate în parte, încercând să facem alegerea cititorului Bookster cât mai uşoară. Studiul ne ajută să înţelegem mai bine ce îşi doresc cititorii, astfel încât să ne asigurăm că în biblioteca noastră găsesc cărţile de care au nevoie", spune Iulia Ghiţă, co-CEO Bookster.

Deşi, potrivit Eurostat, suntem ţara în care se investeşte cel mai puţin în formarea continuă, în condiţiile în care doar 0,9% dintre români aleg să aloce timp şi bani în pregătirea lor şi după terminarea studiilor, se pare că planurile pentru 2020 ale angajaţilor români includ o creştere a timpului pe care aceştia îl vor petrece pentru dezvoltarea lor profesională. Cei mai mulţi vor să înveţe să ia decizii mai repede, să poată rezolva situaţii complexe, să fie mai creativi, să-şi îmbunătăţească aptitudinile digitale sau să fie mai adaptabili. 50% dintre respondenţi spun că au de gând să petreacă cel puţin două ore pe lună în acest scop, 24% între una şi două ore, 21% între 30 de minute şi o oră şi 6,3% mai puţin de 30 de minute.

Studiul a fost realizat de eJobs România şi biblioteca publică Bookster, în perioada 27 septembrie - 20 octombrie, pe un eşantion de 654 de respondenţi.(C)

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Comunicate de presă

Artprint S.A., drumul de la o firmă de familie la o companie a secolului XXI
11 dec. A.I.G.


Adrian Oros a discutat cu ambasadorul Olandei despre viitorul agricol al ţării1
10 dec. A.I.G.


CertAsig îşi consolidează capitalul
10 dec. A.I.G.


ANCOM:Mai mult de jumătate dintre conexiunile de internet mobil sunt 4G
10 dec. A.I.G.


City Insurance, creştere de 38% în primele nouă luni din 2019
10 dec. A.I.G.


EVOMAG:Vânzări de 5 milione de euro de Black Friday
10 dec. A.I.G.


Clientii Porsche Asigurari pot face autoconstatarea daunelor online
10 dec. A.I.G.


Facebook, amendată în Ungaria pentru dezinformarea consumatorilor
10 dec. A.I.G.


Românii aleg tot mai des serviciile de medicină privată2
10 dec. A.I.G


Tezaur naţional, în licitaţie
09 dec. A.I.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.