ArcelorMittal Galaţi livrează oţel pentru o navă de cercetare antarctică de ultimă generaţie

Combinatul ArcelorMittal Galaţi furnizează oţel pentru construirea, la Şantierul Naval Damen din Galaţi, a unui vas de cercetare antarctic de aprovizionare care are capabilităţi de spărgător de gheaţă, nava fiind solicitată de Guvernul australian. Livrarea este programată în aprilie 2020.

Potrivit unui comunicat al ArcelorMittal, citat de news.ro, vasul de cercetare antarctic de aprovizionare şi care are capabilităţi de spărgător de gheaţă va extinde explorarea în mările de sud şi Antarctica, fiind solicitat de Guvernul australian. În prezent, nava, care va avea o lungime de 165 de metri, este construită de Şantierul Naval Damen din Galaţi.

"Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar şi capacitatea echipei locale de a se transforma şi a se adapta la cerinţele speciale ale clienţilor noştri", a declarat Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galaţi.

Astfel, combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 şi EH36, iar oţelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistenţă (până la 620 Mega Pascali) şi au un conţinut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face faţă provocărilor apelor polare.

Proiectat pentru a face atât cercetare, cât şi aprovizionare în apele antarctice, vasul va putea sparge gheaţa groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri şi va aproviziona staţiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament şi personal. Nava va avea laboratoare ştiinţifice şi birouri pe o suprafaţă de 500 de metri pătraţi.

"Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare - o treime dintre ele trebuiau să fie subţiri şi late, cu grosimi de 6 - 8 milimetri şi lăţimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subţiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură", mai arată ArcelorMittal Galaţi.

Pentru a recunoaşte în mod formal începerea construcţiei navei, la ceremonia oficială, conform tradiţiei, mai multe monede au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european ajuns în Tasmania. Acolo se află Divizia Antarctică a Australiei şi tot acolo, în Hobart, va fi şi portul navei. Livrarea navei către Guvernul australian este programată pentru aprilie 2020.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

BADEA, (ASF): "Companiile listate vor fi obligate să îşi achiziţioneze un identificator electronic, odată cu MiFID II"
20 ian. A.C


Transgaz a aprobat asocierea cu Regasificadora del Noroeste
20 ian. D.I


Poşta Română procesează digital coletele trimise din spaţiul extra-comunitar
19 ian. A.C


Reactorul doi de la Cernavodă va funcţiona duminică la capacitate redusă
19 ian. A.C


Gabriel Dumitraşcu a contestat, în instanţă, alegerile de la "Electrica"
19 ian. A.A.


ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ,România şi Bulgaria au cea mai redusă rată de utilizare a serviciilor de internet banking1
19 ian. Alina Vasiescu, Teodora Iacob


Bloomberg: "Rusia şi regiunea Mării Negre redevin liderii comerţului global cu grâu"
19 ian.


MINISTRUL ENERGIEI TOMA PETCU:"Ne-am fi dorit ca Mariana Gheorghe să fie înlocuită cu un manager român"11
19 ian. BIANCA CIOCOTIŞAN


Romanian Military Vehicle Systems va construi la Moreni 400 de transportoare blindate2
19 ian.


Zeci de mii de consumatori, fără curent electric
19 ian. BIANCA CIOCOTIŞAN

<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.