ArcelorMittal Galaţi livrează oţel pentru o navă de cercetare antarctică de ultimă generaţie

12 ian. 2018 Companii

Combinatul ArcelorMittal Galaţi furnizează oţel pentru construirea, la Şantierul Naval Damen din Galaţi, a unui vas de cercetare antarctic de aprovizionare care are capabilităţi de spărgător de gheaţă, nava fiind solicitată de Guvernul australian. Livrarea este programată în aprilie 2020.

Potrivit unui comunicat al ArcelorMittal, citat de news.ro, vasul de cercetare antarctic de aprovizionare şi care are capabilităţi de spărgător de gheaţă va extinde explorarea în mările de sud şi Antarctica, fiind solicitat de Guvernul australian. În prezent, nava, care va avea o lungime de 165 de metri, este construită de Şantierul Naval Damen din Galaţi.

"Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar şi capacitatea echipei locale de a se transforma şi a se adapta la cerinţele speciale ale clienţilor noştri", a declarat Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galaţi.

Astfel, combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 şi EH36, iar oţelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistenţă (până la 620 Mega Pascali) şi au un conţinut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face faţă provocărilor apelor polare.

Proiectat pentru a face atât cercetare, cât şi aprovizionare în apele antarctice, vasul va putea sparge gheaţa groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri şi va aproviziona staţiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament şi personal. Nava va avea laboratoare ştiinţifice şi birouri pe o suprafaţă de 500 de metri pătraţi.

"Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare - o treime dintre ele trebuiau să fie subţiri şi late, cu grosimi de 6 - 8 milimetri şi lăţimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subţiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură", mai arată ArcelorMittal Galaţi.

Pentru a recunoaşte în mod formal începerea construcţiei navei, la ceremonia oficială, conform tradiţiei, mai multe monede au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european ajuns în Tasmania. Acolo se află Divizia Antarctică a Australiei şi tot acolo, în Hobart, va fi şi portul navei. Livrarea navei către Guvernul australian este programată pentru aprilie 2020.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Autoritatea de concurenţă analizează tranzacţia prin care Engie România preia Wirom Gas
16 ian. I.M.


ÎN 2018:Vânzările Dacia au crescut cu aproape 12% în Europa
16 ian. E.A.


Apple lansează primele carcase cu baterie integrată
16 ian. B.A.


ANRE:Companiile din energie- termen 20 februarie pentru transmiterea cifrei de afaceri1
16 ian. T.A.


PENTRU A DEZVOLTA VEHICULE ŞI CAMIONETEVolkswagen şi Ford- alianţă globală
16 ian. T.A.


ŞEFUL OMV:"Ameninţările SUA la adresa firmelor implicate în proiectul gazoductului Nord Stream 2, inacceptabile"
16 ian.


GREVA CONTINUĂ LA CE OLTENIAMinerii, nemulţumiţi de creşterea salarială propusă de conducere
16 ian. GEORGE MARINESCU


LOCUL II ÎN TOPUL DUPĂ NAŢIONALITATEInvestitorii autohtoni au plasat 200 de milioane euro în proprietăţi comerciale
16 ian.


ANUL TRECUTBAT: Statul a pierdut 3 miliarde lei din contrabanda cu ţigarete
16 ian. E.O.


Dacia recheamă în service peste 13.000 de autovehicule
16 ian.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.