ARPAD GODRA, ENSANA:

"Specialiştii preconizează o creştere cu 35% a pieţei de health- spa, pentru următorii cinci ani"

07 oct. Companii
A consemnat Adelina Toader
Sovata, Lacul Ursu
Sovata, Lacul Ursu

26 din cele mai iconice şi prestigioase hoteluri-spa din Europa s-au grupat, recent, sub noul brand Ensana. Mai exact, Danubius Health Spa Resorts, operatorul medical spa specializat pe sănătate prin folosirea resurselor naturale şi expertiză medicală modernă, a reunit toate hotelurile sale cu competenţe medicale & Spa sub umbrela Ensana.

Derivat din cuvintele latine "sănătate" şi "vindecare", numele brandului Ensana reflectă principalele sale obiective. Grupul hotelier, care deţine proprietăţi în Republica Cehă, Ungaria, România şi Slovacia, are ca obiectiv prinicipal punerea în valoare a puterii vindecătoare a resurselor naturale locale alături de cunoştinţele medicale de specialitate.

Mark Hennebry, preşedintele grupului Ensana spune: "Suntem custozii unora dintre cele mai puternice şi valoroase resurse naturale din Europa şi le punem în valoare în moduri noi, suprinzătoare şi inovatoare, cu scopul de a îmbunătăţi sănătatea oaspeţilor noştri. Abilitatea noastră de a face acest lucru ne face unici şi ne diferenţiază ca un brand cu mare experienţă, bazat pe decenii de cunoştinţe".

Grupul Ensana a fost creat ca urmare a creşterii uriaşe pe care turismul de sănătate şi wellness a avut-o la nivel mondial. Este vorba despre o piaţă ce valorează 580 miliarde de euro, şi care este estimată să crească până la 834 miliarde de euro în 2022.

"Cautăm continuu să ne extindem şi să des­coperim noi oportunităţi. Am investit deja în mod semnificativ în hotelurile noastre şi nu ne oprim aici. În viitor, vom implementa noi tratamente, vom oferi noi facilităţi de relaxare şi desigur, locuri de muncă", a mai spus Mark Hennebry.

Grupul Ensana se mândreşte cu locaţiile din portofoliul său, care pun în lumină resurse naturale valoroase: izvoare de ape minerale, ape termale, nămoluri terapeutice, mofete şi multe altele. De peste 200 de ani, experţii medicali din proprietăţile deţinute acum de către grupul Ensana folosesc proprietăţile vindecătoare ale acestor rezerve naturale pentru a trata o gamă largă de afecţiuni legate de muşchi, oase, organe, metabolism şi piele. Astăzi, tratamentele marca Grupului hotelier oferă o combinaţie de activităţi de fitness şi întinerire. De altfel, Directorul Spa al Grupului Ensana, Sven Huckenback a dezvoltat programul Bio Balance, care mizea­ză pe tipuri inovatoare de masaj, acupunctură şi antrenament fizic pentru îmbunătăţirea posturii, deblocarea articulaţiilor, eliberarea de tensiunii musculare şi creşterea nivelului de energie. Acesta este un program unicat pe care îl poţi găsi doar în cadrul grupului hotelier Ensana.

Portofoliul de hoteluri din cadrul grupului Ensana include o gamă largă de proprietăţi istorice, renumite, inclusiv băi romane, ce datează din 1896.

Sovata Ensana Health Spa Hotels face parte din portofoliul grupului Ensana. Odată cu rebrandingul grupului internaţional hotelier, clus­terul din Sovata anunţă deschiderea în primăvara anului 2020 a Ursina Ensana Health Spa Hotel.

Arpad Godra, Director de Vânzări şi Marketing Ensana, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre aşteptările pe care grupul le are odată cu rebrandingul, dar şi despre evoluţia pieţei de health-spa.

Reporter: Ce înseamnă la nivelul Grupului Danubius rebrenduirea sub numele de Ensana?

Arpad Godra: În primul rând această rebrenduire reprezintă o mai clară diferenţiere la nivel de grup a produsului turistic între hotelurile health-spa şi hotelurile city şi totodată, o sinergie a resurselor, a produselor şi a pieţelor specifice. În plus, fiind sub umbrela Ensana vom avea un focus mai pregnant la nevoile caracteristice ale clientelei medical-spa.

Reporter: Vă aşteptaţi la creşteri ale numărului turiştilor odată cu rebrenduirea sub brandul Ensana?

Arpad Godra: Ne aşteptăm atât la atragerea de noi grupuri ţintă, dar prin dezvoltarea produsului, şi la o creştere a valorii pachetelor achiziţionate. Odată cu o cunoaştere mai puternică a brandului, printr-o poziţie clară, uşor identificabilă pe piaţă vizăm şi creşterea rezervărilor directe.

Reporter: Cum arată piaţa de health-spa din ţara noastră comparativ cu celelalte pieţe în care Grupul Ensana activează?

Arpad Godra: În celelalte ţări segmentul health-spa este mai important, prevenţia fiind un concept familiar pieţei autohtone sau a pieţelor de unde aceste hoteluri îşi atrag clientela. În România, deocamdată, această necesitate intervine atunci când oaspeţii devin deja pacienţi, adică ajung în Sovata în vederea tratării unor afecţiuni incipiente sau deja cronice.

Faţă de piaţa din România, proporţia turiştilor străini este mult mai mare, lucru strâns legat de problemele de infrastructură din ţara noas­tră. Mă refer aici la drumuri, aeroporturi, căi de acces, dar şi la dezvoltarea localităţilor, a aspectului lor acolo unde aceste hoteluri, puţine de altfel, activează.

În afară, prezenţa statului pe aceas­tă piaţă este mult mai redusă decât în România, iar piaţa concurenţială contribuie la o dezvoltare sănătoasă a industriei, bazată pe cerere şi ofertă. Programul derulat de Casa Naţională de Pensii din România odată cu latura socială pe care o are, distorsionează piaţa, induce o stare de confort în rândul operatorilor din acest domeniu, care implicit înseamnă şi încetinirea sau lipsa totală a dezvoltării produsului turistic sau a infras­tructurii hoteliere, medicale, spa.

Reporter: Ce beneficii au în general turiştii care aleg Ensana?

Arpad Godra: Avem convingerea că înlesnim un mod de viaţă sănătos prin combinarea resurselor noastre naturale cu expertiză medicală şi cu un concept de sănătate integrat.

Reporter: Cum apreciaţi evoluţia pieţei de health-spa din ţara noastră?

Arpad Godra: Specialiştii preconizează pentru următorii cinci ani o creştere cu 35% a acestei pieţe, tendinţă care va caracteriza probabil şi piaţa autohtonă odată cu conştientizarea factorului prevenţie şi a importanţei unui mod de viaţă mai sănătos.

Reporter: Ce ne puteţi spune des­pre investiţia în noul hotel Ursina Ensana Health-Spa Hotel?

Arpad Godra: Este o investiţie care depăşeşte 8 milioane de euro, vine în acord cu încrederea pe care grupul o are pentru dezvoltarea aces­tei pieţe în România. Vorbim de renovarea şi reconstrucţia parţială a fos­tului Hotel Făget, care va fi trans­format în Ursina Ensana Health Spa Hotel, un hotel de 3 stele cu o capacitate de 144 de camere, bază de tratament şi centru spa-wellness propriu. Deschiderea acestuia o preconizăm în cursul primăverii viitoare.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Conducem topul european la cheltuielile pentru alimente
10 dec.


Mauritius, o nouă destinaţie exotică în topurile turiştilor autohtoni
10 dec. ADELINA TOADER


Ursul autohton devine o problemă europeană
10 dec. O.D.


Memento Group, deţinătorul Christian Tour, va opera în ţara noastră brandul Tui TravelCenter
10 dec. ADELINA TOADER


Transportul, motiv de dispută între elevi şi Guvern
10 dec. O.D.


POTRIVIT LES ECHOSStatul francez se opune reînnoirii mandatului lui Isabelle Kocher în fruntea Engie
10 dec.


Companiile Big Tech - în vizorul autorităţilor de supraveghere financiară
10 dec. Vlad Dobrea


Antreprenorii din energie ar putea fi şi mai competitivi pe pieţele externe, cu sprijinul statului
10 dec. A consemnat Ramona Radu


MET Energy se extinde în Europa
09 dec. I.L.M.


Enel X a instalat cel mai mare sistem de stocare a energiei din New York
09 dec. L.I.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.