Autorităţile germane nu mai acceptă doar actualizarea sistemelor software la vehiculele diesel

08 oct. 2017 Internaţional
Andrei Stan
Autorităţile germane nu mai acceptă doar actualizarea sistemelor software la vehiculele diesel

Guvernul de la Berlin vrea ca producătorii auto să efectueze modificări tehnice la motoare şi la sistemele de evacuare pentru unele modele, faţă de o actualizare a sistemelor software convenită anterior, a anunţat ieri publicaţia germană "Der Spiegel".

Decizia vine în urma unui acord între autorităţi, experţi şi funcţionari de stat de la Ministerul Transporturilor din Germania, într-un efort de a preveni interzicerea maşinilor diesel în unele oraşe, susţine "Der Spiegel", potrivit Agerpres.

Dacă decizia va fi aprobată, va reprezenta o lovitură pentru producătorii auto "Volkswagen", "Daimler" şi "BMW", care au acceptat în august să actualizeze în Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, apreciază sursa citată. Costurile sunt estimate la cel puţin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari), dar sunt mai reduse decât în cazul efectuării unor modificări tehnice la motoare şi la sistemele de evacuare.

Activiştii de mediu susţin că acordul încheiat la doi ani după ce "Volkswagen" a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel vine prea târziu şi are efecte reduse, astfel încât consumatorii şi autorităţile trebuie să facă presiuni pentru interzicerea vehiculelor poluante.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor din Germania nu au fost disponibili pentru comentarii.

În august, cel mai mare producătorul auto european, "Volkswagen" AG (VW), a informat că va actualiza pe continent sistemele software la vehiculele echipate cu motoare diesel Euro 5 şi Euro 6 de la toate brandurile sale şi va oferi subvenţii celor care renunţă la maşini diesel mai vechi pentru unele noi.

Marea Britanie şi Franţa intenţionează să interzică vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, în timp ce "Tesla", cel mai mare producător auto în termeni de capitalizare bursieră, a livrat primilor 30 de clienţi - toţi angajaţi ai companiei - cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat să devină un automobil electric accesibil publicului larg.

Rezolvarea scandalului emisiilor va fi dificilă în Germania, unde una din cinci slujbe depinde de industria auto, iar mai mult de jumătate din excedentul comercial al ţării vine din acest sector, mai scrie sursa citată. Aproximativ 800.000 de germani lucrează în domeniul auto.

Anul trecut, aproximativ 46% dintre maşinile vândute în Germania au avut un motor diesel, dar cererea este în scădere pe fondul scandalului emisiilor.

Începând din luna septembrie 2015, când "Volkswagen" a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto.

Portofoliul grupului "Volkswagen" este format din douăsprezece mărci, printre care automobilele VW, "Lamborghini", "Skoda", "Seat", "Bentley", "Audi" şi "Bugatti", dar şi camioanele "MAN" şi "Scania".

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Internaţional

BURSELE DIN LUMEPieţele europene, stimulate de rezultatele companiilor
19 oct. A.V.


UE solicită explicaţii Italiei pentru derapajul său bugetar
18 oct. T.T.


Bursele europene au închis în scădere
18 oct. I.I.


Iohannis, la reuniunea Consiliului European de toamnă
18 oct. T.T.


Hackerii, autorii atacului cibernatic ce a vizat Facebook
18 oct. V.I.


Putin susţine că ISIS a luat 700 de ostatici
18 oct. T.T.


Autorităţile din Belgia şi Franţa sechestrează camioane româneşti
18 oct. T.I.


Wall Street a deschis în scădere
18 oct. I.L.


Evaziune fiscală de miliarde de euro în Europa3
18 oct. Teona Tomoiagă


OMC: Milioane de locuri de muncă, pierdute din cauza războaielor comerciale
18 oct. E.A.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.