BAROMETRU VODAFONE

Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

29 sep. 2017 Companii-Afaceri
Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

Proporţia companiilor care utilizează mai mult de 50.000 de dispozitive active conectate s-a dublat în ultimele 12 luni, 84% dintre cei care adoptă astfel de soluţii declarând că au folosit tot mai mult IoT (Internet of Things) în ultimul an, potrivit celei de-a cincea ediţii a Barometrului IoT realizat de grupul de telecomunicaţii Vodafone.

Analiza, care priveşte investiţiile şi inovaţia în domeniul Internet of Things, a mai identificat faptul că 51% dintre cei care adoptă IoT menţionează că tehnologia creşte veniturile sau oferă noi oportunităţi de venituri, 66% dintre companii fiind de acord că transformarea digitală ar fi imposibil de realizat fără IoT.

Conform studiului, companiile de pe continentul american conduc în ceea ce priveşte gradul de adoptare a proiectelor IoT la scară largă, 19% dintre companiile care utilizează IoT având mai mult de 10.000 de dispozitive conectate, comparativ cu 13% în Europa şi 7% în zona Asia-Pacific. De asemenea, utilizatorii la scară largă se numără printre companiile care raportează cele mai mari câştiguri din afaceri, 67% dintre aceştia menţionând că au avut profituri semnificative ca urmare a utilizării IoT.

Companiile de energie şi utilităţi se află în fruntea clasamentului, acestea folosind unele dintre cele mai mari proiecte IoT din lume, cu aplicaţii precum contoare inteligente şi monitorizarea conductelor, potrivit Barometrului.

În zona Asia-Pacific, 53% dintre respondenţi au declarat că principalul beneficiu al utilizării de dispozitive active conectate este creşterea competitivităţii pe piaţă, comparativ cu 35% în continentul american şi 33% în Europa. În sectorul auto, 51% dintre companii spun că IoT ajută la îmbunătăţirea diferenţierii mărcilor.

Barometrul IoT a fost realizat pe un eşantion de 1.278 de companii din SUA, Brazilia, Irlanda, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Africa de Sud, China, India, Japonia, Australia şi Noua Zeelandă.

În România, Vodafone a implementat soluţii IoT pentru companii din domenii precum retail, energie şi utilităţi, automobile, transport şi logistică. Aceste soluţii acoperă o gamă largă de necesităţi, de la managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor, la retail analytics, Digital Media Signage şi sisteme de monitorizare a traficului din magazin, până la soluţii de internet în maşină pentru clienţii români ai unuia dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

ALEX MILCEV, EY ROMÂNIA: "România, posibil să ratifice Convenţia multilaterală de evitare a dublei impuneri"
18 oct. Ramona Radu


SHIMON GALON, REAL-SOL:Întârzierea autorizaţiilor şi lipsa forţei de muncă, marile probleme din construcţii
18 oct. Alina Vasiescu


Aplicaţiile scumpesc telefoanele cu Android
18 oct.


CHRISTIAN TOUR:Revelion de lux în ţară, cât o vacanţă de 7 nopţi în Thailanda
18 oct. A.T.


Watford a intrat oficial pe piaţa noastră de asigurări
18 oct. A.I.


Ministrul Transporturilor renunţă la banii UE
18 oct. I.GHE.


VASILE ŞECLĂMAN, DIRECTOR ÎN CADRUL CONSILIULUI CONCURENŢEI"Degradarea căii ferate, rezultat al managementului defectuos"
18 oct. G.M.


Polonia va importa gaze din SUA, începând cu 2022
18 oct.


Google ar putea influenţa scumpirea telefoanelor comercializate în Europa
17 oct. V.D.


Platforma YouTube s-a confruntat cu probleme tehnice
17 oct. S.A.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.