BAROMETRU VODAFONE

Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

29 sep. 2017 Companii
Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

Proporţia companiilor care utilizează mai mult de 50.000 de dispozitive active conectate s-a dublat în ultimele 12 luni, 84% dintre cei care adoptă astfel de soluţii declarând că au folosit tot mai mult IoT (Internet of Things) în ultimul an, potrivit celei de-a cincea ediţii a Barometrului IoT realizat de grupul de telecomunicaţii Vodafone.

Analiza, care priveşte investiţiile şi inovaţia în domeniul Internet of Things, a mai identificat faptul că 51% dintre cei care adoptă IoT menţionează că tehnologia creşte veniturile sau oferă noi oportunităţi de venituri, 66% dintre companii fiind de acord că transformarea digitală ar fi imposibil de realizat fără IoT.

Conform studiului, companiile de pe continentul american conduc în ceea ce priveşte gradul de adoptare a proiectelor IoT la scară largă, 19% dintre companiile care utilizează IoT având mai mult de 10.000 de dispozitive conectate, comparativ cu 13% în Europa şi 7% în zona Asia-Pacific. De asemenea, utilizatorii la scară largă se numără printre companiile care raportează cele mai mari câştiguri din afaceri, 67% dintre aceştia menţionând că au avut profituri semnificative ca urmare a utilizării IoT.

Companiile de energie şi utilităţi se află în fruntea clasamentului, acestea folosind unele dintre cele mai mari proiecte IoT din lume, cu aplicaţii precum contoare inteligente şi monitorizarea conductelor, potrivit Barometrului.

În zona Asia-Pacific, 53% dintre respondenţi au declarat că principalul beneficiu al utilizării de dispozitive active conectate este creşterea competitivităţii pe piaţă, comparativ cu 35% în continentul american şi 33% în Europa. În sectorul auto, 51% dintre companii spun că IoT ajută la îmbunătăţirea diferenţierii mărcilor.

Barometrul IoT a fost realizat pe un eşantion de 1.278 de companii din SUA, Brazilia, Irlanda, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Africa de Sud, China, India, Japonia, Australia şi Noua Zeelandă.

În România, Vodafone a implementat soluţii IoT pentru companii din domenii precum retail, energie şi utilităţi, automobile, transport şi logistică. Aceste soluţii acoperă o gamă largă de necesităţi, de la managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor, la retail analytics, Digital Media Signage şi sisteme de monitorizare a traficului din magazin, până la soluţii de internet în maşină pentru clienţii români ai unuia dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Autoritatea de concurenţă analizează tranzacţia prin care Engie România preia Wirom Gas
16 ian. I.M.


ÎN 2018:Vânzările Dacia au crescut cu aproape 12% în Europa
16 ian. E.A.


Apple lansează primele carcase cu baterie integrată
16 ian. B.A.


ANRE:Companiile din energie- termen 20 februarie pentru transmiterea cifrei de afaceri1
16 ian. T.A.


PENTRU A DEZVOLTA VEHICULE ŞI CAMIONETEVolkswagen şi Ford- alianţă globală
16 ian. T.A.


ŞEFUL OMV:"Ameninţările SUA la adresa firmelor implicate în proiectul gazoductului Nord Stream 2, inacceptabile"
16 ian.


GREVA CONTINUĂ LA CE OLTENIAMinerii, nemulţumiţi de creşterea salarială propusă de conducere
16 ian. GEORGE MARINESCU


LOCUL II ÎN TOPUL DUPĂ NAŢIONALITATEInvestitorii autohtoni au plasat 200 de milioane euro în proprietăţi comerciale
16 ian.


ANUL TRECUTBAT: Statul a pierdut 3 miliarde lei din contrabanda cu ţigarete
16 ian. E.O.


Dacia recheamă în service peste 13.000 de autovehicule
16 ian.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.