BAROMETRU VODAFONE

Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

29 sep. 2017 Companii-Afaceri
Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

Proporţia companiilor care utilizează mai mult de 50.000 de dispozitive active conectate s-a dublat în ultimele 12 luni, 84% dintre cei care adoptă astfel de soluţii declarând că au folosit tot mai mult IoT (Internet of Things) în ultimul an, potrivit celei de-a cincea ediţii a Barometrului IoT realizat de grupul de telecomunicaţii Vodafone.

Analiza, care priveşte investiţiile şi inovaţia în domeniul Internet of Things, a mai identificat faptul că 51% dintre cei care adoptă IoT menţionează că tehnologia creşte veniturile sau oferă noi oportunităţi de venituri, 66% dintre companii fiind de acord că transformarea digitală ar fi imposibil de realizat fără IoT.

Conform studiului, companiile de pe continentul american conduc în ceea ce priveşte gradul de adoptare a proiectelor IoT la scară largă, 19% dintre companiile care utilizează IoT având mai mult de 10.000 de dispozitive conectate, comparativ cu 13% în Europa şi 7% în zona Asia-Pacific. De asemenea, utilizatorii la scară largă se numără printre companiile care raportează cele mai mari câştiguri din afaceri, 67% dintre aceştia menţionând că au avut profituri semnificative ca urmare a utilizării IoT.

Companiile de energie şi utilităţi se află în fruntea clasamentului, acestea folosind unele dintre cele mai mari proiecte IoT din lume, cu aplicaţii precum contoare inteligente şi monitorizarea conductelor, potrivit Barometrului.

În zona Asia-Pacific, 53% dintre respondenţi au declarat că principalul beneficiu al utilizării de dispozitive active conectate este creşterea competitivităţii pe piaţă, comparativ cu 35% în continentul american şi 33% în Europa. În sectorul auto, 51% dintre companii spun că IoT ajută la îmbunătăţirea diferenţierii mărcilor.

Barometrul IoT a fost realizat pe un eşantion de 1.278 de companii din SUA, Brazilia, Irlanda, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Africa de Sud, China, India, Japonia, Australia şi Noua Zeelandă.

În România, Vodafone a implementat soluţii IoT pentru companii din domenii precum retail, energie şi utilităţi, automobile, transport şi logistică. Aceste soluţii acoperă o gamă largă de necesităţi, de la managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor, la retail analytics, Digital Media Signage şi sisteme de monitorizare a traficului din magazin, până la soluţii de internet în maşină pentru clienţii români ai unuia dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

AMBASADORUL SUA LA BUCUREŞTI:"Parlamentul a adoptat Legea offshore încălcând toate principiile transparenţei"
23 iul.


Romgaz a încheiat două contracte cu Oltchim, în valoare totală de 37,9 milioane lei
23 iul.


GDPR văzut de peste ocean
23 iul.


Ploile scad producţia de cereale
23 iul. G.I.


Proiectul de Hotărâre privind plafonarea preţului gazelor, retras4
23 iul.


AFIR: Submăsurile de finanţare pentru tinerii fermieri şi fermele mici, lansate în august
23 iul.


Maşina zburătoare Terrafugia Transition va fi lansată în 2019
23 iul.


Suntem cei mai înfocaţi susţinători din Europa ai beneficiilor tehnologiei
23 iul.


ÎN PRIMELE 6 LUNI ALE ANULUI 201839 milioane de ţigări de contrabandă, capturate de autorităţi
23 iul.


MINISTERUL TRANSPORTURILOR:"Lucrările la terminalul multimodal Străuleşti s-au încheiat"
23 iul. R.R.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.