BAROMETRU VODAFONE

Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

29 sep. 2017 Companii-Afaceri
Numărul proiectelor Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

Proporţia companiilor care utilizează mai mult de 50.000 de dispozitive active conectate s-a dublat în ultimele 12 luni, 84% dintre cei care adoptă astfel de soluţii declarând că au folosit tot mai mult IoT (Internet of Things) în ultimul an, potrivit celei de-a cincea ediţii a Barometrului IoT realizat de grupul de telecomunicaţii Vodafone.

Analiza, care priveşte investiţiile şi inovaţia în domeniul Internet of Things, a mai identificat faptul că 51% dintre cei care adoptă IoT menţionează că tehnologia creşte veniturile sau oferă noi oportunităţi de venituri, 66% dintre companii fiind de acord că transformarea digitală ar fi imposibil de realizat fără IoT.

Conform studiului, companiile de pe continentul american conduc în ceea ce priveşte gradul de adoptare a proiectelor IoT la scară largă, 19% dintre companiile care utilizează IoT având mai mult de 10.000 de dispozitive conectate, comparativ cu 13% în Europa şi 7% în zona Asia-Pacific. De asemenea, utilizatorii la scară largă se numără printre companiile care raportează cele mai mari câştiguri din afaceri, 67% dintre aceştia menţionând că au avut profituri semnificative ca urmare a utilizării IoT.

Companiile de energie şi utilităţi se află în fruntea clasamentului, acestea folosind unele dintre cele mai mari proiecte IoT din lume, cu aplicaţii precum contoare inteligente şi monitorizarea conductelor, potrivit Barometrului.

În zona Asia-Pacific, 53% dintre respondenţi au declarat că principalul beneficiu al utilizării de dispozitive active conectate este creşterea competitivităţii pe piaţă, comparativ cu 35% în continentul american şi 33% în Europa. În sectorul auto, 51% dintre companii spun că IoT ajută la îmbunătăţirea diferenţierii mărcilor.

Barometrul IoT a fost realizat pe un eşantion de 1.278 de companii din SUA, Brazilia, Irlanda, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Africa de Sud, China, India, Japonia, Australia şi Noua Zeelandă.

În România, Vodafone a implementat soluţii IoT pentru companii din domenii precum retail, energie şi utilităţi, automobile, transport şi logistică. Aceste soluţii acoperă o gamă largă de necesităţi, de la managementul flotelor auto şi optimizarea rutelor, la retail analytics, Digital Media Signage şi sisteme de monitorizare a traficului din magazin, până la soluţii de internet în maşină pentru clienţii români ai unuia dintre cei mai importanţi producători de automobile din lume.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Blue Air a depăşit pragul de 5 milioane de pasageri, în 2017
22 ian. A.C


Telekom România încheie colaborarea cu Poşta Română
22 ian. D.I


Amenzi de peste un milion de euro pentru trei companii care comercializează echipamente de măsurarea curentului
22 ian. V.D


MEDIUConfirmare: temperatura la suprafaţa Pământului este în creştere
22 ian. O.D.


Preluarea Covi Construct 2000 SRL de către Ligatne Limited, în atenţia Consiliului Concurenţei
22 ian. A.S.


PETRE DAEA, MINISTRUL AGRICULTURII:"Avem un ritm de creştere bun în agricultură, deşi suntem departe de nivelul european"
22 ian. T.I.


Petre Daea: "Guvernul caută soluţii pentru ca fabrica Zahărul din Oradea să nu se închidă"
22 ian.


PASCAL CASSECUELLE, DIRECTORUL BAYER ROMÂNIA:"Întotdeauna avem în plan investiţii, pentru că inovaţia este activitatea noastră principală"1
22 ian. Alina Vasiescu


China National Petroleum Corporation şi-a deschis sucursală la Bucureşti
22 ian. A.S.


P3 COMMUNICATIONS:"Reţeaua Vodafone România a primit certificarea «Best in Test»"
22 ian.

<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.