CONFERINŢA CODUL INSOLVENŢEI - EDIŢIA A V-A / NICOLETA MUNTEANU, EURO INSOL:

"Companii strategice, precum Tarom, Poşta Română şi CE Oltenia, aproape de insolvenţă"

28 feb. Companii-Afaceri
ALINA VASIESCU
"Companii strategice, precum Tarom, Poşta Română şi CE Oltenia, aproape de insolvenţă"

"Dimensiunea managerială a insolvenţei devine extrem de importantă atunci când implementăm planuri de reorganizare pentru companii de acest tip" 

Companii foarte mari, de interes strategic, vor intra în insolvenţă, în perioada următoare, anticipează Nicoleta Munteanu, Partener Euro Insol, menţionând că, din declaraţiile financiare depuse de societăţi la Ministerul Finanţelor, rezultă că într-o astfel de situaţie se află Tarom, Poşta Română şi Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia).

Domnia sa a declarat ieri: "Cu toate că în ultima perioadă numărul procedurilor de insolvenţă în rândul companiilor foarte mici a fost în scădere, am observat că la polul opus, a cres­cut numărul insolvenţelor companiilor mari, care sunt foarte importante pentru economia naţională, unele dintre ele fiind de interes strategic naţional - Hidroelectrica, Elcen, Radet, CET Govora, Hidroserv. Sunt companii importante din punct de vedere al intereselor de securitate ale unui stat. Astfel de companii mari sunt în insolvenţă întrucât trăim într-o perioa­dă în care lucrurile se întâmplă cu o repeziciune fantastică şi ne confruntăm din ce în ce mai mult cu provocări noi, cu grade de dificultate din ce în ce mai mari. Vrem, nu vrem, în perioada următoare vom vedea şi companii foarte mari, de interes strategic chiar, care vor intra în insolvenţă. Este vorba despre Tarom, Poşta Română şi Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia), potrivit situaţiilor financiare depuse de acestea la Ministerul Finanţelor".

Doamna Munteanu a atras atenţia, în acest context, că practicienii în insolvenţă ar trebui să fie pregă­tiţi să privească insolvenţa dintr-o altă perspectivă, nu numai din punct de vedere juridic şi economic, ci şi al intereselor de securitate ale unui stat.

"Dimensiunea managerială a insolvenţei devine extrem de importantă atunci când implementăm planuri de reorganizare pentru companii de acest tip", a menţionat Nicoleta Munteanu, adăugând: "Preocupările viitoare ale practicianului în insolvenţă ar trebui să se axeze mai mult pe dimensiunea managerială a insolvenţei, respectiv pe un management al insolvenţei care se raliază unui management de criză şi al situaţiilor de risc, şi nu în ultimul rând, pe un profil psihocomportamental al practicianului în insolvenţă ca manager de criză".

Nicoleta Munteanu a mai spus: "Activitatea noastră profesională este una de tip managerial şi în func­ţie de abilităţile pe care le avem, se concretizează în eficienţa procedurilor de insolvenţă.

Cu toate că dimensiunea managerială a insolvenţei se află la început de drum, preocupările sau aspectele legate de această chestiune nu au fost studiate, deşi sunt foarte importante. Ar trebui să depunem un efort comun pentru a ne perfecţiona aceste calităţi".

Doamna Munteanu a adus în atenţie faptul că realizează un studiu privind psihocomportamentul practicianului în insolvenţă, ca manager, care va evidenţia trăsăturile şi competenţele necesare pentru ca practicienii să fie eficienţi în implementarea cu succes a unui plan de reorganizare pentru companiile foarte mari.

Potivit doamnei Munteanu, profilul psihocomportamental al practicianului în insolvenţă ţine foarte mult de maniera în care acesta are capacitatea să acţioneze într-un mediu supus riscurilor.

"Activitatea noastră este eminamente de ordin procedural, juridic, însă nu e suficient de importantă modalitatea prin care noi aplicăm procedura insolvenţei, ci mai ales capacităţile noastre manageriale de a analiza riscul şi de a formula cel mai eficient răspuns la risc", a subliniat reprezentantul Euro Insol, adăugând: "Atunci când se impune să implementăm normele de reorganizare pentru acele companii foarte mari, importante pentru economia naţională, care depăşesc zona economicului şi interferează cu zona intereselor de securitate ale unui stat, trebuie să fim pregătiţi să fim puşi în siuaţia în care trebuie să facem faţă acestor noi provocări".

Nicoleta Munteanu consideră că înţelegerea şi încrederea pe care ar trebui să o aibă mediul de afaceri faţă de partenerii aflaţi în insolvenţă este o problemă, iar această încredere reprezintă una dintre condiţiile principale, atât pentru funcţionarea mediului de afaceri, cât şi pentru implementarea cu succes a unui plan de reorganizare.

Citeşte şi

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Trenuri second-hand pentru CFR Călători
20 sep. Iorgoveanu Gheorghe


Metroul promisiunilor neonorate
20 sep. O.D.


CFR Marfă, aproape de insolvenţă
20 sep. George Marinescu


Genesis Property a investit 1,5 milioane euro într-o piscină din ansamblul West Gate
20 sep. R.R.


Caba Group investeşte 50 de milioane de euro în Bucureşti
20 sep. R.R.


FORUMUL DE AFACERI ROMÂNIA - INDIA:"Invităm întreprinzătorul indian să investească în România"
20 sep. Mihai Gongoroi


ÎNCEPÂND DE IERI,Digi a lansat servicii de internet şi telefonie fixă, în Spania
20 sep. A.I.


KEYSFIN:"Apetitul de business - în scădere"
20 sep. E.O.


ACUE:"Metodologia de stabilire a tarifelor de distribuţie a electricităţii va avea efecte negative"
20 sep. EMILIA OLESCU


Reindustrializarea, un eşec economic
20 sep. George Marinescu





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.