Gala BURSA 2018

CONGRESUL CYBERSECURITY ÎN ROMANIA - SIBIU, 23-25 SEPTEMBRIE

România - "tigru IT al Europei"

21 sep. 2015 Companii
România - "tigru IT al Europei"

(Interviu cu Laurent Chrzanovski, membru al grupului de experţi ITU şi coordonator al congresului ) 

Laurent Chrzanovski este doctor Es lettres la Universitatea din Lausanne şi are o licenţă postdoctorală la Academia Română. Arheolog independent şi cercetător, el este autor a numeroase expoziţii şi publicaţii internaţionale. În 2013, el a fost numit de către ITU (International Telecommunication Union- Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor), agenţie specializată ONU, în calitate de project manager al congresului "Cybersecurity in Romania", platformă central europeană de dialog public-privat.

Reporter:Ce ne puteţi spune despre congresul Cybersecurity în România?

Laurent Chrzanovski: Săptămâna aceasta, la Sibiu, participanţii vor fi introduşi în lumea cyber-securităţii de ceva mai mult decât un congres. De fapt, de trei ani, organizăm singura platformă de dialog multiplu între diverşi actori ai "lumii digitale".

Acest concept se bazează pe respectul a două reguli de aur de către toţi oratorii: prezentările sunt obligatoriu non-marketing şi non-tehnice. Organizatorul are obligaţia, în ceea ce-l priveşte, de a realiza acest eveniment fără scop lucrativ şi de a-l gestiona cu neutralitate şi obiectivitate. Astfel ONU, prin Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor, precum şi Ambasada Elveţiei în România garantează, prin prezenţa celor mai înalţi reprezentanţi, buna desfăşurare a operaţiunii şi respectarea scrupuloasă a acestor trei puncte.

Parteneriatele cu care ne onorează IGPR, SRI, dar şi ajutorul şi implicarea masivă a Judeţului Sibiu şi a Universităţii din Sibiu au contribuit în mare măsură la aducerea către public a unui panel de reprezentanţi ai statului român, alături de un panel de specialişti de renume mondial, facilitând astfel dialogul necesar între toate părţile.

După părerea noastră, acest concept este singurul din vasta galaxie a evenimentelor dedicate "cyber-securităţii" în care un ONG poate fi cu adevărat util. Prioritatea noastră este de a asigura o interacţiune optimă între utilizatori (cetăţeni, angajatori, oameni de afaceri), analişti de specialitate, reprezentanţii instituţiilor interesate ale statului român (IGPR, SRI, CER-RO, STS, SIE, DIICOT, Justiţia etc.) şi furnizorii de soluţii de securitate, adică marile companii ale căror produse sunt specializate în acest domeniu.

În plus, numărul ţărilor reprezentate garantează multiculturalitatea şi schimbul de informaţii referitor la problemele şi la soluţiile regăsite în mediile uneori asemănătoare, alteori foarte diferite. Suntem convinşi - după primele două ediţii - că aspectul informal al reuniunii, care nu este organizată nici de stat, nici de o companie implicată în vânzarea de soluţii, a ajutat în mare măsură la crearea, în toate momentele de relaxare (pauze, prânzuri, cine), atmosfera propice pentru un dialog constructiv, util tuturor.

Reporter:Cum se integrează cetăţenii şi oamenii de afaceri într-un eveniment care numără atâţia specialişti de nişă? Cum pot aceştia să beneficieze de aşa ceva?

Laurent Chrzanovski: În primul rând, începând cu anul trecut, oferim tuturor participanţilor la congres o zi gratuită de opt ore de cursuri de bază numită "awareness-raising day for businessmen". Această zi îi permite oricărui participant să înceapă congresul cunoscând vocabularul de bază necesar. Mai mult, acesta va fi descoperit, graţie unui curs dintre cele mai serioase, însă în mod simplu şi agreabil, procesul şi tendinţele actuale ale criminalităţii informatice de astăzi, în lume, în Europa şi în România.

În timpul congresului propriu-zis, participanţii vor putea discuta în cunoştinţă de cauză cu diverşi oratori. Un mare avantaj pentru antreprenor este de a-şi putea împărtăşi problemele cu consultanţi independenţi, ceea ce anglo-saxonii numesc "vendor-neutral analysts", o meserie care în România lipseşte încă, în ciuda statutului său de "tigru IT al Europei". Prezenţa lor este cel mai mare avantaj pentru a ajuta un director de companie să aleagă corect soluţiile adaptate afacerii sale, comparând diverse produse, costurile acestora, avantajele şi inconvenientele acestora. Fiecare business are propriile sale caracteristici şi este momentul ca angajatorii să aleagă, datorită sfaturilor specialiştilor, soluţii "la comandă", deseori mult mai eficiente şi mai puţin oneroase ca acelea "de-a gata", propuse de majoritatea revânzătorilor.

Reporter:Iar cetăţenii?

Laurent Chrzanovski: 2015 marchează deschiderea congresului către cel mai mare public posibil.

Pe de o parte, de marţi, 22 (14:00) până vineri, 25 (17:00), marele hol de la intrarea din "Casa de Cultură a Sindicatelor" va propune publicului, cu acces gratuit, un "innovation fair". Stand după stand, vizitatorii vor putea descoperi activitatea instituţiilor statului interesate şi ajutorul pe care acestea i-l pot aduce, rolul principalelor asociaţii profesionale din domeniu şi, bineînţeles, cele mai recente produse lansate pe piaţă.

Pe de altă parte, miercuri, 23, vom avea cea mai mare zi de conştientizare "awareness day" din Europa Centrală, tot cu acces gratuit. Cu trei "spectacole" bogate în demonstraţii practice, în videoclipuri, în dialoguri cu cei mai buni specialişti ai statului şi ai sectorului privat. Două ore vor fi consacrate copiilor (700 împreună cu profesorii lor), apoi încă două ore adolescenţilor (700 împreună cu profesorii lor); concepute cu ajutorul ITU şi al Poliţiei Române, animate cu concursuri şi jocuri, au drept scop să-i ajute pe cei mai tineri să înţeleagă pericolele lumii digitale, adică să evite capcanele şi să reacţioneze corect în caz de agresiune. Seara, aşteptăm aproape 1000 persoane la un "foc de artificii" de demonstraţii practice, de prezentări scurte, însoţite de imagini, referitoare la pericolele care ne pândesc pe fiecare dintre noi, la naivităţile de evitat şi la comportamentele riscante.

Reporter:Care sunt noutăţile ediţiei 2015 a congresului propriu-zis?

Laurent Chrzanovski: Calitatea şi transversalitatea. Din punct de vedere calitativ, am refuzat, pentru prima oară, numeroşi specialişti, prea tehnici sau prea de nişă, pentru a le oferi celor mai buni oratori mai mult timp pentru a-şi dezvolta argumentele. Primii vor lua parte, bineînţeles, şi la întâlniri, dar nu vor participa activ decât la discuţiile din a doua zi, consacrate unor teme specifice.

A doua zi, în care participanţii vor alege sesiunile care îi interesează cel mai mult, permite abordarea subiectului din unghiuri multiple: Pe cine trebuie să contactez în cazul în care apar probleme? Cum mă poate proteja statul? Cum trebuie să mă protejez eu? Care sunt cele mai sigure produse, care sunt cele pe care trebuie să le evit? Cum să-mi repun întreprinderea pe picioare după un dezastru? Cum să-mi securizez datele confidenţiale? Ce pot face în privinţa securităţii dispozitivelor mobile? Şi multe alte subiecte, tratate în modul "Crans-Montana", adică prin sesiuni în care durata prezentărilor şi cea a dezbaterilor este egală.

Dialogul dintre oratori şi participanţi, moderat de specialişti, permite oricui să pună întrebările necesare bunei funcţionări a activităţii companiei sau instituţiei sale.

Reporter:Pe scurt, ce aşteptări aveţi de la această iniţiativă?

Laurent Chrzanovski: Diseminarea de informaţii vitale pentru oricine, pentru a profita din plin de bogăţiile lumii digitale, evitând în acelaşi timp nenumăratele capcane şi atacuri care ne infestează în prezent viaţa virtuală, fie ea privată sau profesională. Cetăţenii, precum şi angajatorii, trebuie să înţeleagă că este inutil să cumperi cea mai bună uşă blindată pentru a închide o cabană de lemn. Securitatea este, mai înainte de toate, o problemă umană, de la ultimul angajat până la antreprenorul experimentat. Fără cunoştinţe măcar de bază ale problemei, fără reguli de bună conduită şi de confidenţialitate, nicio structură de apărare informatică personală sau a companiei nu este utilă. Factorul uman este veriga slabă, iar statele, precum majoritatea companiilor private din UE, au o întârziere de ani de zile în ce priveşte educarea cetăţenilor lor, spre deosebire de Statele Unite, Norvegia sau Rusia, de exemplu.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

PRIMELE 9 LUNI ALE ANULUI 2018:ALRO, avans de 12% al cifrei de afaceri
15 nov. V.D.


Volkswagen mizează pe vehiculele electrice
15 nov. V.D.


PRIMELE 9 LUNI ALE ANULUI 2018:Vânzările Sphera Franchise Group au crescut cu 23,4%
15 nov. V.D.


PRIMELE 9 LUNI:Romgaz, profit net în scădere cu 14%
15 nov. P.E.


ACEA:Vânzările Dacia în Europa au crescut cu aproape 8%
15 nov. E.A.


BMW, Vodafone şi Ericsson cer UE condiţii pentru tehnologia 5G
15 nov. T.T.


PRIMELE 9 LUNI:Electrica, profit net de 315 milioane lei2
15 nov. P.E.


Rompetrol anunţă o creştere a cifrei de afaceri cu 44%
15 nov. E.M.


China dezvoltă o nouă generaţie de metrou inteligent
15 nov. A.V.


Ronaldo "driblează" bine şi în domeniul imobiliar
15 nov. DAN NICOLAIE





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.