Conţinutul ofensator, combătut cu ajutorul inteligenţei artificiale

13 sep. 2018 Companii
O.D.
Conţinutul ofensator, combătut cu ajutorul inteligenţei artificiale

Dezvoltarea reţelelor de socializare impune şi găsirea unor instrumente adecvate care să ţină lucrurile sub control.

Facebook a anunţat că a început să folosească inteligenţa artificială pentru a depista automat conţinutul considerat ofensator din cadrul propriei reţele sociale.

Conducerea Facebook descrie noul instrument pe care l-a dezvoltat în scopul descoperirii conţinutului care incită la ură ori promovează terorismul. Noul sistem, care a fost botezat Rosetta, foloseşte învăţarea mecanică pentru a identifica textul din imagini şi filmări. Textul identificat este apoi trans­format astfel încât să fie înţeles de către inteligenţa artificială. Prin învăţarea mecanică, AI-ul procesează şi învaţă din miliardele de postări de pe Facebook, învăţând şi făcând din ce în ce mai bine distincţia dintre conţinutul obişnuit şi cel care incită la ură. Inteligenţa artificială trebuie nu doar să înţeleagă cuvinte individuale, ci să priceapă sensul unor fraze sau formulări în care ideile sunt evidenţiate în sens figurat.

Rosetta a fost deja pusă în funcţiune atât pe Facebook, cât şi pe Instagram, unde extrage textele din peste 1 miliard de imagini şi postări video pe zi. Conform celor de la Facebook, Rosetta va identifica automat conţinutul care îndeamnă la ură şi violenţă în mai multe limbi, însă nu specifică exact ce limbi cunoaşte în prezent Rosetta. Reprezentaţii Facebook vorbesc doar de latura de moderare a inteligenţei artificiale, fără să aminteas­că de alte activităţi care pot fi îmbunătăţite cu ajutorul acesteia. Spre exemplu, AI-ul ar putea înţelege mai bine interesele utilizatorilor şi ar putea fi folosit în cadrul algoritmului de rankare pentru a afişa conţinut care să ţină mai mult utilizatorii în cadrul reţelei sau să afişeze reclame mai bine targetate.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Acţionarii OMV Petrom au aprobat un buget de investiţii de 4,17 miliarde de lei în 2019
20 apr. I.M.


iCEE.fest anunţă zeci de speakeri pentru ediţia 2019, noi linii de conţinut şi un nou brand
19 apr. A.L.


ADVERTORIAL:Sfaturi pentru deschiderea cu succes a unui magazin
19 apr.


Reprezentanţi a 6 fabrici din grupul InterAgro cer audienţă la premierul Dăncilă
19 apr. M.I.


Nissan îşi reduce producţia pe plan mondial cu 15%
19 apr. T.I.


Google permite utilizatorilor sistemului Android din Europa să îşi aleagă browserele
19 apr. T.E.


LA DEBUTUL DE LA BURSA DIN NEW YORK:Acţiunile Pinterest au crescut cu 25%
19 apr. T.M.


CONFERINŢA INTERNAŢIONALĂ DE DIALOG PUBLIC-PRIVATSecuritatea cibernetică: prima linie de apărare în faţa impactului inteligenţei artificiale (III)1
19 apr. Marc-Andre Ryter


PROIECT BROWNFIELD AL PRIME KAPITALSilk District - ansamblu imobiliar de 200 milioane euro, în Iaşi
19 apr. EMILIA OLESCU


Mol România şi Fundaţia pentru Parteneriat - sprijin financiar pentru proiecte de mediu
18 apr. T.R.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.