DEZBATERE PE INFRASTRUCTURA / LUCIAN BODE, PREŞEDINTELE COMISIEI DE TRANSPORTURI DIN CAMERA DEPUTAŢILOR:

"În ultimii 12 ani, s-a modernizat circa 10% din reţeaua principală feroviară" 2

22 feb. Companii-Afaceri
A.S.
"În ultimii 12 ani, s-a modernizat circa 10% din reţeaua principală feroviară"

"Viteza medie de deplasare este de 45 km/oră pentru trenurile de călători şi 18 km/oră pentru trenurile de marfă" 

Bode: "Un tren de marfă parcurge, în prezent, ruta Curtici-Constanţa în şapte zile, în timp ce pe vremea lui Carol al II-lea avea nevoie de doar patru zile"

Viteza medie de deplasare este de 45 km/oră pentru trenurile de călători şi 18km/oră pentru trenurile de marfă, a declarat, ieri, deputatul PNL Lucian Bode, preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, în cadrul dezbaterii "Accelerarea implementării proiectelor de investiţii în infrastructura feroviară", la care au participat parlamentari, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, precum şi 16 constructori.

Domnia sa a adăugat: "Întârzierile medii zilnice sunt de 12.500 de minute în primele nouă luni din anul 2017, 70% din cauze fiind imputate CFR SA. Un tren de marfă parcurge, în prezent, ruta Curtici-Constanţa în şapte zile, în timp ce pe vremea lui Carol al II-lea avea nevoie de doar patru zile. În 2016, numărul restricţiilor de circulaţie a fost de 524".

Lucian Bode a mai spus că există bani pentru investiţii în infrastructura rutieră: "CFR SA are pentru acest an un buget propus de 1,1 miliarde de euro, din care 800 de milioane de euro pentru investiţii. Există şi bani europeni pe POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare), circa 6 miliarde de euro pentru exerciţiul financiar 2014-2020, doar pentru infrastructură. Avem, de asemenea, programul CEF (Connecting European Facilities), din care României îi sunt alocaţi 1,2 miliarde de euro.

Există şi proiecte în infrastructura feroviară, numai că viteza de implementare a acestora lasă mult de dorit. Din 4.029 km ai reţelei principale feroviare, în ultimii 12 ani s-au modernizat circa 400 de km. Spre comparaţie, în Kenya, 470 de kilometri de cale ferată au fost inauguraţi în urma unor lucrări care au durat trei ani şi jumătate. În acest ritm, numai pentru modernizarea a 3629 km de cale ferată am avea nevoie de 108 ani".

Domnia sa spune că avem această situaţie în România, în condiţiile în care Comisia Europeană şi-a fixat ca ţintă anul 2050 până când jumătate din actualul trafic rutier pe distanţă medie să se mute pe calea ferată.

La finalul discuţiilor, Lucian Bode a accentuat: "În primul rând, constatăm că avem fonduri, atât guvernamentale, cât şi europene, cu risc de dezangajare din păcate pe un anumit sector, dar sperăm să nu se întâmple aşa. Am observat că există şi proiecte, dar multe sunt prost făcute.

Dar am remarcat că nu avem responsabilitate din păcate nici din partea antreprenorilor, de foarte multe ori, şi nici din partea beneficiarilor. S-a vorbit la dezbatere despre frica unor funcţionari de a lua decizii. Este inadmisibil ca în 2018 să vorbim că ne este frică să luăm decizii, că nu funcţionează sistemul, că se întrerup comunicaţiile între părţile implicate.

În altă ordine de idei, nu putem vorbi de predictibilitate când avem, din păcate, al treilea ministru într-un an de zile, al 15-lea ministru în ultimii 10 ani.

Consider că beneficiarii trebuie să se trezească şi să treacă de stadiul de a constata, de a le fi frică să ia decizii. Să nu emiţi un aviz de frică, timp de trei ani de zile, este inadmisibil.

În acelaşi timp, antreprenorii nu pot să vină în faţă noastră sau în faţa beneficiarilor, a românilor, să spună că nu ştiu ce este scris în contract. Constructorii au ştiut foarte bine ce scrie în contract şi, în consecinţă, trebuie să respecte termenele şi condiţiile din contract".

Lucian Bode a mai spus că, în cadrul dezbaterilor de ieri, nu s-a discutat despre blocaje în procesul de implementare a marilor proiecte de infrastructură, rutieră sau feroviară care să ţină de legislaţia principală, ci mai degrabă de legislaţia secundară.

Domnia sa susţine că, dacă vor fi identificate probleme care ţin de legislaţie, membrii Comisiei de Transporturi au toată disponibilitatea ca să le rezolve.

Lucian Bode: "Din 4.029 km ai reţelei principale feroviare, în ultimii 12 ani s-au modernizat circa 400 de km".

Lucian Bode a spus că, în cadrul dezbaterilor de ieri, nu s-a discutat despre blocaje în procesul de implementare a marilor proiecte de infrastructură, rutieră sau feroviară care să ţină de legislaţia principală, ci mai degrabă de legislaţia secundară.

Citeşte şi

Opinia cititorului: 2
1.   fără titlu
mesaj trimis de anonim în data de 22.02.2018, 08:55

De ce a trebuit sa se cumpere mai antai trenuri iar apoi sa constati ca nu ai linie corespunzatoare?Sa fie de vina comisioanele?

2.   Bucuresti-Paris in anul 2050 dupa CE
mesaj trimis de anonim în data de 22.02.2018, 10:19

Ii linistitor !

Dupa CE vorbim de UE in 2050 adica de Pastele Cailor ? 

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

CE invită părţile interesate să transmită observaţii la angajamentele Transgaz1
22 sep. F.B.


Emirates şi Etihad Airways dezmint că vor să creeze cel mai mare operator aerian din lume
22 sep. F.B.


Ford, aproape de vânzarea fabricii sale din Franţa
21 sep. T.M.


Uber negociază preluarea companiei Deliveroo
21 sep. V.D.


PROIECTUL STRATEGIEI ENERGETICE:"România îşi va menţine poziţia de producător de energie în regiune"
21 sep. E.O.


Christian Tour a intrat pe segmentul vacanţelor city break
21 sep. E.O.


Infrastructura precară blochează accesul la organizarea marilor competiţii
21 sep. O.D.


Comerţul cu produse agricole, vital în contextul schimbărilor climatice
21 sep. O.D.


OANA TOTORA, MYORGANIC:Piaţa produselor organice din România - matură, dar subdezvoltată
21 sep. RAMONA RADU


Turismul balnear, în creştere cu 20% în 2018
21 sep. Adelina Toader





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.