EUGEN DAVIDOIU, FOSTUL DIRECTOR GENERAL AL TAROM, ACUZĂ:

"Demetriade şi Andrei mi-au sugerat că Tarom trebuie să plece către o companie arabă" 4

20 sep. 2017 Companii-Afaceri
ANCUŢA STANCIU
"Demetriade şi Andrei mi-au sugerat că Tarom trebuie să plece către o companie arabă"

"Este pur şi simplu dizgraţios ce face Eugen Davidoiu", susţine Nicolae Demetriade, fost director în cadrul Tarom şi preşedintele agenţiei de turism World Travel, care, potrivit presei, reprezintă în România Emirates Airlines, SAS-Scandinavian Airlines şi Flydubai 

Dragoş Andrei a fost consilier al premierului Victor Ponta

Există grupuri de interese care doresc să intre în conducerea Tarom, acestea fiind susţinute oarecum din interiorul companiei, a declarat, ieri, Eugen Davidoiu, fostul director general al companiei Tarom, prezent la audierile de la Comisia de Infrastructură şi Transporturi din Camera Deputaţilor pe subiectul Tarom.

De asemenea, Eugen Davidoiu, care a stat şapte luni la conducerea Tarom, a mai precizat că Nicolae Demetriade, fost director în cadrul Tarom şi preşedintele agenţiei de turism World Travel, care, potrivit presei, reprezintă în România Emirates Airlines, SAS-Scandinavian Airlines şi Flydubai, i-a solicitat o întâlnire la începutul mandatului, în cadrul căreia îi sugera lucruri cu care domnul Davidoiu susţine că nu era de acord: "În prima săptămână sau a doua, domnul Demetriade a făcut să ne întâlnim într-un loc, iar aceea a fost prima şi ultima întâlnire cu domnul Demetriade care îmi sugera anumite lucruri.

Nu ştiu dacă instituţiile statului, care ar trebui să fie peste tot, şi chiar în Tarom, au cunoştinţă despre lucrurile astea. Domnul Demetriade îmi sugera cum să conduc compania. Am preferat să îi ascult pe cei din interiorul companiei şi să continuăm demersurile în interesul statului român".

Eugen Davidoiu susţine că Demetriade i-ar fi sugerat că Tarom trebuie dată unei companii arabe: "Domnul Demetriade şi un fost consilier al unui premier, care era în Consiliul de Administraţie al Tarom, mi-au spus că Tarom trebuie să plece către o companie arabă, iar compania Aeroporturi - către o altă zonă. Nu mai vreau să mai intru în această polemică, am plecat, am făcut foarte bine, că aceste lucruri merg mai departe. Aceste interese se vor vedea mai devreme sau mai târziu".

Eugen Davidoiu a făcut afirmaţiile în urma unor întrebări puse de către deputatul Cristian Rădulescu, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor. Deputatul PSD Cristian Rădulescu l-a întrebat pe Eugen Davidoiu: "Aveţi o cunoştinţă, un domn Demetriade? Îl cunoaşteţi? Există o conexiune între acest domn Demetriade şi o companie arabă şi dorinţa acestei companii arabe, prin acest domn Demetriade, am înţeles că a avut o agenţie de voiaj în Bucureşti şi ar susţine în continuare, ca să vină director general - o să auzim peste două zile - o doamnă (n.r. noul director general), care a lucrat tot în compania dânsului şi care este reprezentanta acestei companii arabe? Aveţi cunoştinţă de acest lucru?".

La solicitarea preşedintelui comisiei de specialitate, Lucian Bode, să spună cine este consilierul despre care a făcut vorbire, Eugen Davidoiu l-a nominalizat pe Dragoş Andrei, fost consilier al premierului Victor Ponta.

Contactat de ziarul BURSA ca să comenteze acuzaţiile fostului director general al Tarom, domnul Demetriade ne-a declarat: "Domnul Davidoiu are, probabil, probleme medicale şi e mai bine să stea acasă ca să se odihnească. Cineva, poate chiar dumneavoastră, puteţi să solicitaţi domnului Davidoiu să avem o discuţie faţă în faţă, iar eu vin oricând. Probabil că cineva din comisia parlamentară se va interesa dacă s-a întâmplat aşa cum susţine domnul Davidoiu. Iar băiatul asta pretinde că era un bun manager. Eu, în cei 40 de ani de activitate, vă rog să urmăriţi dacă eu am făcut vreodată vreo apreciere nelalocul ei, dacă am spus prostii sau dacă n-am anticipat foarte bine totul .

Am avut o discuţie la început, dar evită să spună din ce cauză.

Absolut niciodată nu i-am sugerat de vreo companie arabă sau europeană sau ce să facă cu Tarom. Pur şi simplu m-a întrebat şi eu i-am spus ce se întâmplă, istoricul pe care l-a avut compania. Nu i-am sugerat eu ce să facă. I-am spus, însă, că Tarom trebuie restructurată şi de mulţi ani susţin lucrul acesta. De vreo patru ani spun că, fără o restructurare, compania nu poate merge mai departe. Dar eu nu i-am cerut întâlnire pentru că nu aveam de ce să fac asta. Cine e el? E primul ministru, e ministrul Transporturilor căruia să-i cer întâlnire şi să-i spun să vândă compania la arabi? Este pur şi simplu dizgraţios ce face.

O a doua întâlnire am avut-o într-o seară, la o festivitate la ambasada unei ţări. Ne-am salutat şi l-am felicitat pentru aeronavele pe care le-a adus la Tarom, iar el mi-a spus că va aduce şi altele.

După această a doua întâlnire a început să spună angajaţilor Tarom cum m-a pus el la punct în privinţa unor lucruri şi să-mi văd de treburile mele. Şi nu spusesem absolut nimic care să justifice... Mai mult, după felicitările pentru avioane, el s-a lăudat ca o să luăm o aeronavă long curier cu sprijinul unui prieten. I-am spus: «foarte bine!» şi l-am felicitat şi pentru asta pentru că nu e problema mea.

Dar asta arată cît de inventiv este acest domn. Dar să-mi arate mie cineva vreodată dacă am făcut vreo evaluare greşită a unei situaţii sau că nu am spus deschis lucrurile pe faţă! El poate să declare una dar noi putem să-l contrazicem cu o mie de lucruri".

Fostul premier Victor Ponta a confirmat în data de 23 august, într-o postare pe Facebook, că a vrut să vândă TAROM, aşa cum a afirmat în spaţiul public un fost director al companiei, informaţia fiind "una absolut corectă": "În anul 2015 ( nu 2013) am avut discuţii personale, oficiale şi detaliate la nivel de CEO sau Preşedinte cu Turkish Airlines, Qatar, Emirates şi Etihad (4 din cele mai puternice şi bogate companii aeriene din lume ), le-am prezentat intenţia Guvernului României de a avea un investitor strategic pentru TAROM - care să ofere aeronave noi şi de mai multe tipuri, să mărească semnificativ numărul de destinaţii, să modernizeze şi să aibă un plan clar de dezvoltare pe termen lung! Ca argument principal am prezentat datele oficiale (...) care arătau că începând cu 2011 până în 2015 TAROM şi-a redus în fiecare an pierderile - acum vedeţi că această situaţie s-a schimbat în 2016 cu Guvernul «Tehnocrat», iar în 2017 cu Guvernul «Dragnea» dezastrul vine cu paşi mari!".

Potrivit acestuia, TAROM nu poate să supravieţuiască doar cu promisiuni pompoase în competiţia de pe piaţa europeană şi mondială.

Davidoiu: "Ministrul Transporturilor mi-a cerut demisia din funcţia de director general al Tarom"

Eugen Davidoiu a mai susţinut, ieri, că Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc i-a cerut demisia din funcţia de director general al Tarom. "Eu mi-am prezentat demisia, deşi nu aveam motiv", a spus fostul şef al Tarom, în cadrul Comisiei pentru transport a Camerei Deputaţilor.

Domnia sa a explicat: "Ce am făcut în aceste şapte luni a fost în interesul companiei de stat Tarom. După şedinţa de Guvern din acea zi când cu jumătate de oră înainte s-au cerut pierderile companiei ca să fie transmise către Guvern, iar seara ministrul transporturilor mi-a cerut demisia. Într-un gest de onoare am făcut acest lucru şi mi-am asumat, deşi nu aveam niciun motiv să îmi dau demisia. În momentul în care am ajuns în acea companie, în februarie 2017, am constatat că acea companie deja era cu 28,5 milioane de lei pe pierdere. Au urmat în februarie alte 25 de milioane, iar în martie 20 milioane de lei. S-a ajuns la un total de 90-100 milioane lei pierdere. Acestea se datorau faptului că au fost scoase din flotă avioane A310, la finalul anului 2016, fără a fi nimic pus în loc. Am găsit acea pierdere, sigur că nu am avut posibilitatea legală de a instrumenta un demers ca să influenţez declinul în care era Tarom. Compania vânduse bilete cu multe luni înainte pentru acele rute. Acum, din acea pierdere au mai rămas 97 de milioane lei. Am găsit o companie neinformatizată, care de peste 2 ani nu mai avea niciun soft din care să ştie care este traficul de conexiune ca să poată să îşi facă o profitabilitatea rutelor. Sala de şedinţe era folosită ca magazie, directorii nu se cunoşteau între ei. Tarom are nevoie de o lege specifică, ea se organizează încă după OUG 26/2013, lucrează ca orice primărie, fără buget. În acest fel, Tarom nu mai are mult de trăit".

Premierul Mihai Tudose a efectuat la finele lunii august o vizită la sediul TAROM, după ce, pe 18 august, Tudose i-a atras atenţia ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, cu privire la pierderile înregistrate de compania TAROM şi i-a cerut explicaţii acestuia pe tema lipsei de control din partea reprezentanţilor ministerului privind şantierele de construcţie a autostrăzilor.

Două zile mai târziu, Corpul de control al premierului începea verificări la TAROM şi la Compania Naţională de Investiţii.

Pe 21 august, Consiliul de Administraţie al TAROM a luat act de demisia lui Eugen Davidoiu din funcţia de director general provizoriu şi l-a desemnat pe Florin Susanu pentru a prelua această funcţie, cu un contract de mandat de o lună.


Opinia cititorului: 4
1.   Spaga si aranjamentele , sunt si au fost la putere
mesaj trimis de MIMI în data de 20.09.2017, 00:32

Bineinteles ca "trebuie sa plece" carte o firma araba, asa au plecat toate din tara. Asa s-au imbogatit toti alesii tarii dupa 1989.

1.1.   fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
mesaj trimis de Mimi în data de 20.09.2017, 00:38

Nea' Florica , sa vinzi tot, sa nu te lasi, acum este momentul sa le arati celor care te-au pus acolo, ca esti de incredere si executi ordinele. Stai linistit ca nu te trage nimeni la raspundere

2.   O mica precizare
mesaj trimis de Alex S în data de 20.09.2017, 00:44

UE nu permite firmelor aeriene care zboara pe rute intra-UE sa aiba actionari majoritari non-UE. Deci acest "trebuie sa plece" poate sa insemne ca o companie aeriana araba sa cumpere un pachet minoritar, nu unul majoritar. Iar asta nu ar fi neaparat ceva rau

3.   fără titlu
mesaj trimis de anonim în data de 20.09.2017, 01:34

RUSINE ROMANIA.VA VINDETI PE NIMIC. TOTI,DE LA SIMPLU CETATEAN LA PRESEDINTE

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

ANCOM propune scăderea tarifelor plătite între operatori pentru portarea numerelor
23 ian. C.P.


Nicolae Demetriade candidează pentru funcţia de Preşedinte ANAT
23 ian. Adelina Toader


Directorul Losan România vrea să construiască un hotel în Centrul Civic al Braşovului
23 ian. O.VRÂNCEANU


Sanofi plăteşte 11,6 miliarde de dolari pentru achiziţia Bioverativ
23 ian.


Americanii de la JD Norman Industries au achiziţionat REGE Automotive
23 ian. Ovidiu VRÂNCEANU


GARANŢII BANCARE DE 23 MILIOANE DE DOLARI Hidroconstrucţia va executa lucrări de construcţii în Iordania, de peste 115 milioane de dolari
23 ian. A.S.


EY: "Vehiculele electrice vor deveni o opţiune de transport de bază până în 2025, în toate pieţele"
23 ian. C.P.


Tel Drum şi-a cerut insolvenţa, "falimentul" fiind materia care face obiectul cererii
22 ian. D.I


Piatraonline încheie anul 2017 cu o cifră de afaceri de 24 milioane lei
22 ian. A.C


Bogdan Oşlobeanu va prelua funcţia de Director General al Impact Developer & Contractor
22 ian. A.C

<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.