Ford şi Volkswagen colaborează în domeniul vehiculelor electrice

12 iul. 13:35 Companii
T.E.
Sursa foto: Twitter
Sursa foto: Twitter

Volkswagen şi Ford au anunţat, ieri, extinderea alianţei lor globale cu acorduri care implică colaborarea în domeniul vehiculelor autonome şi electrice, transmite Reuters.

Astăzi vor fi prezentate noi detalii la New York, după întâlnirea dintre şeful Volkswagen, Herbert Diess, şi directorul general al Ford, Jim Hackett.

Analiştii se aşteaptă ca Volkswagen să investească aproximativ un miliard de dolari în Argo AI, divizia Ford dedicată vehiculelor autonome.

Argo face parte din Ford Autonomous Vehicles LLC, subsidiara creată în 2018 de Ford, care va investi patru miliarde de dolari până în 2023.

De asemenea, compania americană caută investitori pentru a investi în Argo, din cauza costurilor ridicate ale dezvoltării tehnologiei pentru vehiculelor autonome.

Alte surse susţin că VW va împărţi cu Ford platforma sa pentru vehiculele electrice MEB.

În martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camionetă cu rivala Ford şi a informat că va continua discuţiile privind extinderea alianţei lor pentru a include serviciile de mobilitate şi conducere autonomă.

Volkswagen, care încearcă să treacă peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianţa sa cu Ford ca având o importanţă strategică pentru a-şi echilibra interesele regionale.

Cei doi producători auto vor să-şi combine forţele în domeniul vehiculelor comerciale şi camionetelor începând din 2022 şi să dezvolte în comun vehiculelor electrice şi autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari.

Companiile Volkswagen şi Ford sunt presate să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW.

Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa.

De asemenea, Ford a format, anul trecut, o divizie separată, cu o valoare de patru miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.

Directorii celor două companii au vorbit recent despre potenţialele economii de costuri în urma adâncirii alianţei, iar oficialii VW au discutat despre posibilitatea de a-şi produce vehiculele la fabricile Ford, în timp ce producătorul auto american ar putea folosi platforma pentru vehicule electrice a grupului german.

Ford are ca obiectiv să cheltuiască 11 miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice în perioada 2015- 2022. De asemenea, va cheltui 800 de milioane de dolari pentru tehnologia necesară maşinilor fără şofer.

Şi Volkswagen are ca obiectiv investiţii de 150 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a dezvolta vehicule electrice şi maşini fără şofer.

Producătorii auto din întreaga lume negociază alianţe pentru a împărţi costurile legate de dezvoltarea de vehicule autonome şi electrice. De exemplu, grupul nipon Honda Motor a anunţat că va investi 2,75 miliarde dolari şi va prelua o participaţie la Cruise Automation, divizia gigantului american General Motors Co care se ocupă de dezvoltarea de vehicule autonome.

Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Suntem penultimii în UE ca pondere a companiilor cu ritm rapid de dezvoltare
11 dec.


OPINIILuminiţa, doamna de la capătul ţevii
11 dec. Florian Mateiţă, Partener Rominsolv, Administrator Judiciar RADET


PENTRU ANUL 2019FAN Courier estimează o cifră de afaceri în creştere cu 15%
11 dec. Vlad Dobrea


PARTENERIAT ÎNTRE MINISTERUL EDUCAŢIEI, CONAF ŞI FPPG Educaţie antreprenorială în şcolile gimnaziale şi liceale
11 dec. Alina Vasiescu


PRINTR-O INVESTIŢIE DE MINIM 30 MILIARDE DOLARI,Danemarca vrea să construiască insule artificiale pentru turbine eoliene
11 dec.


ANCOM: 55% dintre conexiunile la Internet mobil sunt 4G
11 dec. O.D.


CONFORM STRATEGIEI SALE DE EXTINDEREMedLife a cumpărat Spitalul OncoCard din Braşov
11 dec. Andrei Iacomi


SPECIALIŞTII DIN ENERGIE AFIRMĂ: "Gazul - resursă cheie pentru viitorul sectorului energetic"
11 dec. RAMONA RADU


Dosarul Rompetrol II, la final
11 dec. Andrei Iacomi


MIHAI IONESCU, ANEIR:"Deficitul comercial va depăşi 17 miliarde euro, în acest an"
11 dec. RAMONA RADU





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.