GHEORGHE FLUTUR:

Introducerea în discuţie a autostrăzii Bacău-Braşov "este o diversiune"

14 ian. Politică
D.I
Introducerea în discuţie a autostrăzii Bacău-Braşov "este o diversiune"

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava Gheorghe Flutur susţine că timp de zece ani s-a vorbit despre autostrada Iaşi-Târgu Mureş, iar acum Guvernul introduce în discuţie autostrada Bacău-Braşov, acesta neavând încredere în respectivele proiecte.

Gheorghe Flutur a spus vineri la Iaşi, în cadrul unei dezbateri pe tema autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, că nu înţelege de ce Guvernul a introdus în discuţie autostrada Bacău-Braşov, în condiţiile în care de zece ani se vorbeşte doar despre Iaşi-Târgu Mureş.

El afirmă că totul ar fi o diversiune şi că în realitate nu se va face nici una din cele două autostrăzi.

"Când politicienii de la Bucureşti vor veni de ziua Unirii la Iaşi, să-i întrebaţi ce fac. Hai să atacăm porţiunea Târgu Neamţ-Ditrău întâi, pe bani europeni, ca să trecem munţii, fiind şi porţiunea cea mai grea din autostrada de la Iaşi la Târgu Mureş. Bucovina susţine ferm această autostradă", a declarat Gheorghe Flutur.

Primarul PSD de Iaşi, Mihai Chirica, a precizat că o parte dintre parlamentarii PSD din zona Moldovei nu şi-au făcut datoria, întrucât în bugetul pentru 2018 nu este prins nici un leu pentru finanţarea autostrăzii.

"De vină sunt cei care trebuie să decidă. Vrăjeala că vine nu ştie cine şi ne face investiţia nu ţine. Autostrada nu există la finanţare în 2018. A venit aici un secretar de stat de la Transporturi şi un altul de la Compania de Drumuri, dar marii absenţi sunt Liviu Dragnea şi Mihai Tudose. În momentul de faţă sunt singurii care pot să mişte lucrurile. E o ruşine pentru Moldova că la o sută de ani de la Unire nu am reuşit să facem ceva concret pentru acest colţ de ţară", a afirmat Mihai Chirica.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Cătălin Bălan a recunoscut că autostrada IaşI-Târgu Mureş este necesară, însă a precizat că "este un proiect greu de realizat chiar şi pentru ţări cu experienţă în infrastructură".

"Pot fi asigurate finanţări din fonduri europene, dar trebuie pregătite documentaţiile", a spus secretarul de stat Cătălin Bălan.

Totodată, el a afirmat că există unele blocaje privind realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane ale autostrăzii.

Întrebat de un reprezentant al societăţii civile dacă îşi asumă proiectul, secretarul de stat de la Transporturi a evitat un răspuns clar. El nu a indicat data la care contractele privind realizarea studiilor de fezabilitate vor fi deblocate şi nici nu a prezentat vreun calendar ferm privind realizarea lucrărilor.

La finalul reuniunii, care a durat peste trei ore, cei prezenţi au fost invitaţi să semneze un memorandum privind susţinerea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş. Semnatarii documentului solicită un calendar concret pentru realizarea autostrăzii şi cer ca o comisie parlamentară să analizeze de ce timp de zece ani nu s-a făcut nimic pentru acest proiect.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Politică

LUDOVIC ORBAN: "BNR nu este vinovată de creşterea inflaţiei"1
21 apr. M.D.


VICTOR NEGRESCU:"Profesionalismul - cheia unei preşedinţii de succes a României la Consiliul UE"
20 apr. d


Emmanuel Macron şi-a propus să revină în ţara noastră
20 apr. D.I.


GRAŢIELA GAVRILESCU: "Nu cunoaştem exact numărul urşilor din România"
20 apr. D.I.


Dosarul "Mineriada", subiectul unor sesizări la CCR
20 apr. D.I.


Tudorel Toader reacţionează în cazul Alina Bica
20 apr. D.I.


Ludovic Orban critică demersurile privind aderarea la OECD
20 apr. D.I.


Cioloş, opinie rezervată cu privire la Dăncilă
20 apr. M.D.


DACIAN CIOLOŞ:"Mutarea ambasadei în Israel poate dezechilibra România"2
20 apr. M.D.


MUTAREA AMBASADEI LA IERUSALIM:Preşedintele, MAE şi Comisia Europeană reacţionează1
20 apr. V.D.

<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.