ÎN ŢARA NOASTRĂ

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată continuă să crească, dar încetineşte ritmul

17 aug. 2015 Companii-Afaceri
Andrei Stan

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată din România a înregistrat o creştere uşoară de 6.4% în trimestrul al doilea din 2015, ajungând astfel la valoarea de 449 de milioane de euro, arată un studiu realizat de GfK TEMAX trimis azi redacţiei.

Atât sectorul telecom cât şi electrocasnicele mari şi electrocasnicele mici au avut o evoluţie pozitivă, fiind singurele sectoare ce au contribuit la creşterea pieţei. Cea mai surprinzătoare schimbare a venit însă din sectorul de electronice care, în trimestrul al doilea din 2015, a înregistrat o scădere de 3.3%.

Iată cum arată evoluţia vânzărilor pentru bunurile de folosinţă îndelungată în România, conform datelor din studiul citat:

Telecom: smartphone-urile şi căştile au continuat trendul ascendent

Comparativ cu al doilea trimestru al 2014, o creştere de peste 15% a vânzărilor din segmentul de Telecom a fost înregistrată în T2. Vânzările totale au însumat aproximativ 145 de milioane de euro.

Creşterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scăderea vânzărilor de telefoane mobile. Totodată, aceasta a continuat să întărească piaţa de accesorii precum cea a căştilor care, în T2 2015, a raportat o creştere puternică comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014.

Electrocasnice mari: creşterile continuă

În al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. În timp ce electrocasnicele incorporabile şi frigiderele au înregistrat creşteri de două cifre, maşinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră. Niciun semn de stagnare a evoluţiei vânzărilor de frigidere care au avut un plus 20% în T2 2015.

Electrocasnice mici: rată de creştere de o cifră

Vânzările de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8%, până la 29 de milioane de euro.

Sectorul aparatelor de bucătărie a înregistrat o majorare în valoare a vânzărilor dată de aparatele de preparat mâncarea şi de storcătoarele pentru fructe şi legume.

Roboţii de bucătărie (cu braţul poziţionat deasupra), storcătoarele de fructe şi legume prin presare şi blenderele au avut o contribuţie deosebită la creşterea sectorului de aparate de bucătărie în România. Însă cel mai mare impuls a fost dat de sectorul de aparate de ras şi epilat. Totodată, aparatele de îndepărtat părul cu lumină intens pulsată (IPL) şi male grooming au înregistrat rate de creştere de două cifre.

IT: Calculatoarele portabile au continuat trendul ascendant

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menţinut stabil în T2 2015, atingând 95 de milioane de euro. După evoluţii foarte bune, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în special pe segmentul de 7 inchi. În contrast, calculatoarele portabile şi-au menţinut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement şi convertibile. Perifericele şi desk computing au continuat să crească.

Electronice: evoluţie negativă după mult timp

Cel de-al doilea trimestru din 2015 a înregistrat, pentru electronice, o uşoară scădere de peste 3% în valoare. PTV, sectorul dominant din această categorie a scăzut cu aproape 5%, în timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD şi diagonale mai mari de 40 inchi a continuat să crească. Veşti foarte bune vin din sectorul de camere video de acţiune care şi-a dublat valoarea. Piaţa audio are semnale pozitive întrucât sistemele audio, boxele şi boxele cu andocare au înregistrat vânzări mai mari.

Imprimante, multifuncţionale şi consumabile: T2 nu a continuat tendinţa pozitivă a începutului de an

După un prim trimestru bun, vânzările de imprimante, multifuncţionale şi consumabile au înregistrat o scădere de aproape 4% comparativ cu T2 2014. Unul din motivele scăderii a fost performanţa slabă a cartuşelor, atât cu cerneală cât şi cu laser. Echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10 procente în timp ce cele cu laser şi-au încetinit ritmul de creştere la 4%.

Foto: scădere de două cifre

Piaţa foto din România a scăzut cu aproape 17% în trimestrul al doilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro.

Astfel, studiul realizat de GfK TEMAX România concluzionează că piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată din ţara noastră a continuat pe un trend pozitiv şi în T2 2015, însă ritmul de creştere a scăzut la 6.4%. Doar trei sectoare au contribuit la creşterea acesteia: telecom, electrocasnice mari şi mici. Începând cu iunie 2015, în România, TVA-ul la alimente şi băuturi nealcoolice a scăzut de la 24% la 9%. Astfel, este interesant de văzut dacă economisirea făcută de consumator se va duce sau nu către achiziţia de bunuri de folosinţă îndelungată.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Volvo mizează pe un nou record de vânzări
19 iul. V.D.


ANUL TRECUT:Germanii de la Elektrobit, afaceri de 8 milioane de euro la Braşov
19 iul. OVIDIU VRÂNCEANU


CU O INVESTIŢIE DE 30.000 DE EUROSTROP Concept mizează pe cosmetica organică
19 iul. A consemnat ADELINA TOADER


"TEST DRIVE" ÎN TURISM:Kayak lansează o aplicaţie de explorare a realităţii virtuale
19 iul. A.T.


Compania Google, amendată cu 4,34 de miliarde de euro
18 iul. V.D.


Swatch a înregistrat vânzări record în primul semestru
18 iul. V.D.


Dotări noi pentru Ministerul de Interne
18 iul. G.M.


ÎN PRIMA JUMĂTATE A ANULUIVola.ro a înregistrat o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro
18 iul.


Legume din apă, seră hidroponică de 700.000 de euro2
18 iul. O.D.


EY România: Eliminarea creditului fiscal din Legea offshore pune piedici în continuarea investiţiilor
18 iul.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.