OFICIAL FRANCEZ:

Noile negocieri dintre Renault şi Fiat, dezminţite

30 aug. 2019 Companii
T.E.
Noile negocieri dintre Renault şi Fiat, dezminţite

Constructorii auto Renault şi Fiat Chrysler nu poartă noi negocieri cu privire la o fuziune, a afirmat, vineri, preşedintele Agenţiei Participaţiilor Statului din Franţa (APE), Martin Vial, transmite AFP.

Această clarificare vine în urma unei declaraţii a directorului general de la Fiat Chrysler, Mike Manley, care la începutul lunii august şi-a exprimat "interesul" pentru ca această fuziune să fie repusă pe ordinea de zi, "dacă circumstanţele vor evolua".

"Din informaţiile pe care le deţin, nu există noi negocieri între Fiat şi Renault. În orice caz, pentru statul francez, în calitate de acţionar la Renault, prioritatea este alianţa cu Nissan. Este proiectul industrial al alianţei", a declarat Martin Vial, pentru Radio Classique. "Atâta timp cât această prioritate nu este pusă în practică în mod efectiv, nu există motive pentru a examina alte operaţiuni", a adăugat Vial.

În luna mai a acestui an, Fiat Chrysler (FCA) a propus Renault o "fuziune între egali" pentru a da naştere celui mai mare producător mondial de automobile. Ulterior, Fiat şi-a retras oferta de fuziune pentru Renault, acuzând condiţiile politice din Franţa.

Martin Vial a recunoscut că o astfel de fuziune, care ar fi dat naştere unui nou gigant cu o producţie anuală de 8,7 milioane vehicule şi o capitalizare bursieră de peste 30 de miliarde euro, are evident sens. "Însă, nu putem face acest lucru împotriva primului partener istoric al Renault, care este Nissan", a subliniat oficialul francez.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Brico Depôt a deschis primul outlet al unui retailer DYI în România
02 iul. G.U.


Compania energetică MVM ţinteşte România pentru extinderea activităţii
02 iul. G.U.


ÎN CADRUL CAMPANIEI #STOPHATEFORPROFIT:Coca-Cola şi alte 400 de branduri şi-au scos reclamele de pe Facebook
02 iul. A.P.


Fabrica Ford din Craiova a renunţat la o parte dintre angajaţi
02 iul. A.P.


ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI COVID-19Prime Kapital a lansat FlexAssist Solidarity, program destinat achiziţiei de locuinţe
02 iul. A.I.


ANDREEA STRUGARU, KADRA:"Uşile automate, singura variantă de trafic în condiţii de igienă sporită"
02 iul. A consemnat ADELINA TOADER


Raiffeisen Bank a lansat serviciul cash-back în benzinăriile Rompetrol1
01 iul. S.B.


Green Weee, amendată după incendiul de la depozitul de material reciclabile
01 iul. Ana Felea


Consiliul Concurenţei pune în dezbatere ,, Ghidul privind înţelegerile verticale''
01 iul. G.U.


Google cumpără producătorul de ochelari North
01 iul. G.U.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2020.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.