PENTRU ANUL TRECUT

Purcari - profit net de 60,4 milioane lei, cu 49% peste cel din 2019 2

26 feb. 09:54 Piaţa de Capital
G.U.
Purcari - profit net de 60,4 milioane lei, cu 49% peste cel din 2019

Purcari Wineries Plc ("Grupul"), una din cramele de frunte din Europa Centrală şi de Est, a anunţat astăzi rezultatele financiare preliminare consolidate pentru 2020, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Veniturile au înregistrat o creştere cu 2%, la 203.4 milioane RON, cu EBITDA şi Profitul Net atingând 60 şi 60.4 milioane RON corespunzător. Profitul Net a crescut semnificativ, cu 49% faţă de anul trecut, fiind impulsionat inclusiv de câştigurile generate de vânzarea participaţiei în Glass Container Company (GCC) către Vetropack în Decembrie 2020.

Potrivit sursei citate, performanţa Grupului are o tendinţă accentuată de recuperare, veniturile crescând cu 7% în trimestrul 4 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, accelerând de la creşterea de 5% în trimestrul 3. Creşterea anuală a fost susţinută de rezultate foarte bune pe canalul de comerţ modern, în ţări precum România +24%, Polonia +13%, Ucraina +11%, Ţările Baltice +19%, ce au compensat evoluţiile modeste în Moldova (-38%) şi China (-44%).

Grupul a încheiat anul cu un bilanţ foarte puternic, îmbunătăţit şi de vânzarea participaţiei în GCC, precum şi de disciplină strictă implementată la nivelul costurilor şi a fluxurilor de numerar. Soldul contului de numerar a crescut la 50.7 milioane RON, în timp ce coeficientul Datoriei Nete raportat la EBITDA a scăzut la minimul istoric de 0.77.

"Sunt mândru de rezultatele demonstrate de echipă, care au lucrat non-stop în acest an, pe fundalul unor provocări operaţionale extraordinare cauzate de pandemie. Într-o industrie atât de fragmentată ca cea a vinului, orice criză oferă o multitudine de oportunităţi pentru jucătorii puternici şi bine-capitalizaţi, precum Purcari. Sunt convins că ieşim într-o poziţie mult mai puternică din această pandemie", a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

- România: Creştere forte în trimestrul 4 cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut, înregistrând +24% anual. Brandul lider, Purcari, a condus creşterea cu +31%. Evoluţia puternică a canalului de comerţ modern a compensat vânzările mai modeste în HoReCa.

- Moldova: Activitatea comercială s-a îmbunătăţit semnificativ în trimestrul 4, dar vânzările rămân încă sub nivelul celor din 2019. Trimestrul 4 a fost cel mai puternic trimestru in 2020 pentru toate brandurile, reprezentând 43% pentru Bardar, 37% pentru Purcari şi 32% pentru Bostavan din vânzările întregului an ale fiecărui brand. Moldova ramâne a fi piaţa cea mai dependentă de HoReCa şi Duty-Free în universul Grupului, fiind cea mai afectată de pandemie.

- Polonia: Creştere susţinută de îmbunătăţirea mixului de produse, majorarea preţului mediu, suplimentată de listări noi de produse. Creştere puternică pe segmentul premium: +77% an la an pentru brandul Purcari, +18% pentru Bardar, deşi de la o bază de calcul mai mică.

- Asia: Vânzările din trimestrul 4 au crescut puternic in comparaţie cu trimestrele precedente, înregistrând o cădere de doar -6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Bardar a avut cea mai buna performanţă de +69% în vânzări, deşi de la o bază mai mică.

- Cehia şi Slovacia: Recuperarea a continuat, trimestrul 4 reprezentând 29% din vânzările întregului an. Rezultatele bune din campaniile cu principalii parteneri comerciali au diminuat parţial efectele pandemiei şi impactul de la restructurarea TESCO.

- Ucraina: brandul lider Purcari a crescut cu 18% atingând la nivel anual 54% din vânzările întregului Grup în această piaţă, devenind din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor şi al formatorilor de opinie locali.

Conferinţa telefonică pentru investitori

Potrivit sursei citate, conferinţa telefonică pentru discuţii şi prezentarea rezultatelor financiare preliminare 2020 va avea loc pe 1 martie, ora 15:00 PM EET, 14:00 PM CET.


Opinia cititorului: 2
1.   fără titlu
mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2021, 14:19

Ascultati la mine, de craciun/revelion vom savura cate un vin de la Purcari si ne vom uita fiecare in portofoliu la pozitia pe WINE acompanianta de un verde primavaratic si un castig in procente de 2 cifre

1.1.   fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2021, 22:41

ce vin de la Purcari vom savura!! ala' care are concentratia mai mare de chimicale

decit zeama de strugure, stii ce gust au lichidele care contin pesticide, insecticide, bentonita, acid sulfuric,

drojdie chimica, etc?? daca nu! bea un pahar de vin de la firma respectiva 

Articole din aceeaşi secţiune

Piaţa de Capital

IN PRIMA ETAPĂ A MAJORĂRII CAPITALULUI Norofert a atras aproape şapte milioane de lei 4
13 apr. A.I.


Indicii BVB au închis în scădere1
13 apr. G.U.


ÎNCEPÂND DE MÂINE Obligaţiunile Alive Capital intră la tranzacţionare la BVB
13 apr. A.I.


Directorul general OMV a discutat despre posibila vânzare a Petrom cu al doilea mare acţionar al grupului austriac, fondul Mubadala din Abu Dhabi5
13 apr. J.P.


LA MIJLOCUL ŞEDINŢEILichiditate de 5,42 milioane de euro pe BVB
13 apr. S.B.


Indicii BVB au deschis în scădere
13 apr. J.P.


LA FINALUL ANULUI 2020Romcab raportează venituri de 173 milioane de euro
13 apr. J.P.


BVBDebut negativ de săptămână pentru indici
13 apr. A.I.


BVB a închis în teritoriu negativ
12 apr. S.B.


LA MIJLOCUL SEDINŢEI:Lichiditate de 3,54 milioane de euro pe BVB
12 apr. J.P.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.