PENTRU DEZAFECTAREA PLATFORMEI PETROLIERE GLORIA,

OMV Petrom şi GSP Offshore au semnat un contract de 5 milioane euro

24 mai. Companii

OMV Petrom a anunţat, ieri, printr-un comunicat că începe demersurile pentru dezafectarea platformei de foraj marin autoridicătoare Gloria, ajunsă la limita duratei de viaţă după 40 de ani de utilizare.

Potrivit companiei, acesta este un proces complex, care se va desfăşura pentru prima oară în ţara noastră, iar GSP Offshore, ocompanie românească, a câştigat licitaţia pentru serviciile de dezafectare a platformei, cu o valoare estimată de 5 milioane de euro.

Peter Zeilinger, membru al directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea de Upstream, a declarat: "Platforma Gloria şi-a adus din plin contribuţia la aprovizionarea cu energie a României. Producţia sa cumulată în ultimii 20 de ani este echivalentă cu peste 20 de milioane de plinuri auto şi cu energia necesară pentru a încălzi peste 170.000 de locuinţe. Însă, platforma a ajuns la limita duratei de viaţă şi se impune dezafectarea acesteia. Vom face toate eforturile ca acest proces să se desfăşoare în mod eficient şi în siguranţă. Platforma Gloria va rămâne în istoria industriei offshore din România. Vom opera în continuare celelalte şase platforme de producţie offshore, care asigură peste 16% din producţia grupului".

Compania a luat decizia de dezafectare a platformei Gloria în 2018, iar ulterior, în acelaşi an, a fost lansată o licitaţie pentru serviciile de dezafectare care a fost câştigată de GSP Offshore, o companie românească.

Soluţia de dezafectare constă în repunerea în funcţiune a sistemului de ridicare/coborâre a platformei, poziţionarea platformei Gloria pe o barjă de transport şi tractarea acesteia până la ţărm, mai notează comunicatul.

Inaugurată în 1976 şi construită după o licenţă americană (Offshore CO, SUA), platforma Gloria este prima platformă de foraj marin din România. În 1980, platforma Gloria a finalizat forajul la sonda Lebăda 8 - care a devenit prima descoperire comercială offshore de hidrocarburi din România. În perioada 1976-1986, Gloria a funcţionat ca platformă de foraj, forând 17 sonde cu o lungime cumulată de aproximativ 50.000 de metri.

În perioada 1987-1998, Gloria a fost folosită ca platformă de producţie pentru primul zăcământ offshore pus în producţie în România - Lebăda Est.

Începând din 1998, platforma Gloria se află în poziţia curentă, la aproximativ 30 de km de ţărm, în ape de aproximativ 40 de metri adâncime şi a fost folosită ca platformă de producţie. Producţia curentă este de aproximativ 200 de barili pe zi, reprezentând mai puţin de 0,15% din producţia totală a OMV Petrom.

OMV Petrom este cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze la nivel de grup de 58,3 milioane bep în 2018. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere cu amănuntul, Grupul este prezent în România şi ţările învecinate prin intermediul a 792 benzinării, la sfârşitul lui martie 2019, sub două branduri, OMV şi Petrom.

OMV Aktiengesellschaft, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deţine 51,011% din acţiunile OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,639% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 9,998%, iar 18,352% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti şi la Bursa de Valori Londra.

OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuţii de 27,8 miliarde de euro reprezentând taxe, impozite şi dividende plătite în perioada 2005-2018.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

HUAWEI:Restricţiile americane vor reduce veniturile diviziei de smartphone-uri
24 aug. I.M.


Gheorghe Mihăilescu a fost numit director general al Romsilva până în 2021
23 aug. I.A.M.


Revolut continuă să îşi dezvolte echipa executivă
23 aug. I.V.


E.ON emite obligaţiuni verzi de 1,5 miliarde euro
23 aug. I.A.M.


BOGDAN BADEA:"Suntem la început de drum pentru retehnologizarea marilor centrale"1
23 aug. M.G.


Boeing va reduce producţia de avioane 737
23 aug. D.I.


ELVEŢIA AXA: Automobilele de lux electrice sunt mai predispuse la accidente decât echivalentele lor cu motoare standard
23 aug. V.D.


CBRE: Dezvoltarea accelerată a Clujului atrage interes şi pentru zonele învecinate
23 aug. M.A.


ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2019Piaţa noastră imobiliară - mai dinamică decât cea din Europa Centrală şi de Est
23 aug. M.A.


Frank Hadinjak pleacă de la E.ON
23 aug. M.A.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.