Piaţa francizelor a rămas la nivelul de 1,2 miliarde de euro, în 2011

13 ian. 2012 Companii
Un trend ascendent pe piaţa francizelor îl au afacerile în domeniul restaurantelor.
Un trend ascendent pe piaţa francizelor îl au afacerile în domeniul restaurantelor.

Piaţa francizelor a rămas la nivelul de 1 - 1,2 miliarde de euro, în 2011, iar pentru 2012 prognoza rămâne constantă, a declarat ieri Costin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză, citat de Agerpres. Domnia sa a precizat: "Inves-titorii români au devenit mai prudenţi în a decide cum să-şi cheltuiască banii, în contextul în care ne confruntăm cu o lipsă de lichidităţi. Pe de altă parte, francizorii sunt mai concilianţi, mai dispuşi să negocieze anumite clauze din contractul de francize. Aş spune că este un moment favorabil pentru francizaţi şi master francizaţi să obţină anumite avantaje cum ar fi unele reduceri în ceea ce priveşte taxele de intrare, nivelul redevenţelor, eşalonarea anumitor plăţi. În plus, francizorii străini se confruntă cu un anumit grad de saturaţie a pieţelor autohtone şi caută alţi consumatori, în dorinţa lor de expansiune. În asemenea momente, devin mai concesivi întrucât potenţialii candidaţi pornesc de pe alte poziţii, în comparaţie cu anii trecuţi, când era posibil ca dorind să devii master francizat pentru un anume brand, nici măcar nu erai luat în considerare de francizor".

Un trend ascendent pe piaţa francizelor îl au afacerile în domeniul restaurantelor inclusiv de tip fast food, care nu prea au fost afectate de recesiune. Evoluţii pozitive sunt înregistrate şi pe piaţa de retail dar şi pe cea a serviciilor. Rezultate bune au avut şi francizele în domeniul pariurilor sportive, cele din zona de înfrumuseţare şi îngrijire cosmetică. Costin Anton a mai precizat: "O franciză din Grecia, specializată pe dezvoltarea şi implementarea unor metodologii moderne de învăţare a limbilor străine, a reuşit, după trei ani de activitate, să atingă cifre impresionante, unitatea pilot funcţionând în Piteşti. În 2011, au venit nume mari în România, precum H&M. Salutăm şi decizia celor de la Subway, un brand care a surclasat, de curând, în SUA, concernul McDonald's, de a face un pas înainte din Bulgaria către cucerirea pieţei autohtone. Despre falimente încă nu putem vorbi. Cei de la Happy Bar & Grill doresc să-şi găsească, în 2012, partenerul potrivit pentru a oferi continuitate lanţului lor de restaurante. În Sibiu s-a des-chis recent o franciză în domeniul cosmeticii, originară din Portugalia, Biothecare Estetika, fiind un posibil competitor serios pentru cei de la Nomasvello şi Cellulem Block. De asemenea, Depil Concept din Portugalia vizează extinderea în România în cel mai scurt timp".

Conform membrilor Asociaţiei Române de Franciză, oportunităţile oferite de afacerile de acest tip sunt de ajutor celor aflaţi la început de carieră care doresc să devină întreprinzători, pensionarilor care doresc să-şi sporească veniturile, dar şi şomerilor care pot să aibă parte, în acest fel, de o reconversie profesională, precum şi celor care doresc o nouă slujbă.

"Antreprenorii români trebuie să înţeleagă că un business în franciză are anumite avantaje, dar şi dezavantaje şi, până nu au o idee clară despre ce înseamnă să fii francizat sau master francizat ar fi bine să nu se apuce de o asemenea afacere. Poate o idee bună ar fi să participe la cursurile pe care le organizăm, cu sprijinul unor reputaţi specialişti de la Harvard University. Oferte interesante vor găsi viitorii francizaţi sau master francizaţi în cadrul ediţiei a treia a International Franchise and Branding Exhibition ce se va derula, în Capitală, în perioada 17-18 mai", a spus Costin Anton.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

MEDIAT DE MINISTRUL TRANSPORTURILOR LUCIAN ŞOVA:Acord între conducerea Romatsa şi sindicat
15 dec. T.T.


DIN CAUZA ZĂPEZII:Aeroportul Internaţional din Timişoara, închis temporar
15 dec. L.T.


FP critică Ministerul Transporturilor
14 dec. D.D.


Ţara noastră - blocaj economic în sectorul forestier
14 dec. L.I.


ANRE:Cresc tarifele pentru distribuţia energiei electrice
14 dec. T.A.


CET Govora a salvat Oltchim de la faliment3
14 dec. I.T.


Delta Studio a lansat a 3-a ediţie a Albumului Lifestyle Design Interior
14 dec. R.R.


Hidroelectrica a finalizat modernizarea Hidroagregatului II al CHE Bereşti
14 dec. Mihai Gongoroi


Mai mulţi bani pentru IMM-urile din domeniul IT
14 dec. I.Ghe.


Mandachi Hotel&Spa - o investiţie de circa 7 milioane de euro
14 dec. A.T.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.