Piaţa francizelor a rămas la nivelul de 1,2 miliarde de euro, în 2011

13 ian. 2012 Companii-Afaceri
Un trend ascendent pe piaţa francizelor îl au afacerile în domeniul restaurantelor.
Un trend ascendent pe piaţa francizelor îl au afacerile în domeniul restaurantelor.

Piaţa francizelor a rămas la nivelul de 1 - 1,2 miliarde de euro, în 2011, iar pentru 2012 prognoza rămâne constantă, a declarat ieri Costin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză, citat de Agerpres. Domnia sa a precizat: "Inves-titorii români au devenit mai prudenţi în a decide cum să-şi cheltuiască banii, în contextul în care ne confruntăm cu o lipsă de lichidităţi. Pe de altă parte, francizorii sunt mai concilianţi, mai dispuşi să negocieze anumite clauze din contractul de francize. Aş spune că este un moment favorabil pentru francizaţi şi master francizaţi să obţină anumite avantaje cum ar fi unele reduceri în ceea ce priveşte taxele de intrare, nivelul redevenţelor, eşalonarea anumitor plăţi. În plus, francizorii străini se confruntă cu un anumit grad de saturaţie a pieţelor autohtone şi caută alţi consumatori, în dorinţa lor de expansiune. În asemenea momente, devin mai concesivi întrucât potenţialii candidaţi pornesc de pe alte poziţii, în comparaţie cu anii trecuţi, când era posibil ca dorind să devii master francizat pentru un anume brand, nici măcar nu erai luat în considerare de francizor".

Un trend ascendent pe piaţa francizelor îl au afacerile în domeniul restaurantelor inclusiv de tip fast food, care nu prea au fost afectate de recesiune. Evoluţii pozitive sunt înregistrate şi pe piaţa de retail dar şi pe cea a serviciilor. Rezultate bune au avut şi francizele în domeniul pariurilor sportive, cele din zona de înfrumuseţare şi îngrijire cosmetică. Costin Anton a mai precizat: "O franciză din Grecia, specializată pe dezvoltarea şi implementarea unor metodologii moderne de învăţare a limbilor străine, a reuşit, după trei ani de activitate, să atingă cifre impresionante, unitatea pilot funcţionând în Piteşti. În 2011, au venit nume mari în România, precum H&M. Salutăm şi decizia celor de la Subway, un brand care a surclasat, de curând, în SUA, concernul McDonald's, de a face un pas înainte din Bulgaria către cucerirea pieţei autohtone. Despre falimente încă nu putem vorbi. Cei de la Happy Bar & Grill doresc să-şi găsească, în 2012, partenerul potrivit pentru a oferi continuitate lanţului lor de restaurante. În Sibiu s-a des-chis recent o franciză în domeniul cosmeticii, originară din Portugalia, Biothecare Estetika, fiind un posibil competitor serios pentru cei de la Nomasvello şi Cellulem Block. De asemenea, Depil Concept din Portugalia vizează extinderea în România în cel mai scurt timp".

Conform membrilor Asociaţiei Române de Franciză, oportunităţile oferite de afacerile de acest tip sunt de ajutor celor aflaţi la început de carieră care doresc să devină întreprinzători, pensionarilor care doresc să-şi sporească veniturile, dar şi şomerilor care pot să aibă parte, în acest fel, de o reconversie profesională, precum şi celor care doresc o nouă slujbă.

"Antreprenorii români trebuie să înţeleagă că un business în franciză are anumite avantaje, dar şi dezavantaje şi, până nu au o idee clară despre ce înseamnă să fii francizat sau master francizat ar fi bine să nu se apuce de o asemenea afacere. Poate o idee bună ar fi să participe la cursurile pe care le organizăm, cu sprijinul unor reputaţi specialişti de la Harvard University. Oferte interesante vor găsi viitorii francizaţi sau master francizaţi în cadrul ediţiei a treia a International Franchise and Branding Exhibition ce se va derula, în Capitală, în perioada 17-18 mai", a spus Costin Anton.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Hornbach este încrezător pentru anul financiar 2018/19
16 iul. A.M.


Orange preia acţiunile companiei Basefarm Holding
16 iul. A.M.


PRIMUL SEMESTRU:Vânzări record pentru Renault şi Dacia
16 iul. A.M.


Traian Bădulescu: "Cei mai mulţi români petrec weekend-urile în destinaţii autohtone"
16 iul.


Mediul rural, fără asistenţă medicală de urgenţă
16 iul. George Marinescu


"Metro" nu vrea să vândă lanţul "Real"
16 iul.


MINISTRUL DELEGAT PENTRU AFACERI EUROPENE, VICTOR NEGRESCU:"Este normal ca fiecare agricultor din UE să beneficieze de sprijin similar"
16 iul.


ÎN PRIMELE CINCI LUNI DIN 2018INS: "Volumul lucrărilor de construcţii a scăzut cu 1,3%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017"
16 iul. Ramona Radu, Vlad Dobrea


LAURENŢIU BACIU, LAPAR:"Numai 15% din suprafaţa agricolă a ţării este irigată"
16 iul. Ramona Radu


Rusia şi OPEC, gata să majoreze producţia de petrol dacă piaţa o va cere
16 iul.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.