"Piaţa sistemelor de izolaţii - trend susţinut de creştere, în ultimii patru ani"

21 mai. Companii
Emilia Olescu
Adrian Garofeanu
Adrian Garofeanu

Interviu cu Adrian Garofeanu, Director Comercial Knauf Insulation România

Piaţa locală a sistemelor de izolaţii a urmat un trend susţinut de creştere în ultimii patru ani, în linie cu sectorul de construcţii comerciale şi rezidenţiale, ne-a spus Adrian Garofeanu, Director Comercial Knauf Insulation România, citând datele publicate în "Scenariul de prognoză al InterBiz - Evoluţia pieţei de vată minerală (2008- 2021)".

Printre altele, domnia sa ne-a precizat că evoluţia pozitivă a consumului de vată minerală pe plan local a fost determinată de creşterea numărului de autorizaţii de construire, semnalele pozitive ale economiei, coroborate cu creşterea gradului de conştientizare a populaţiei privind eficienţa izolării clădirilor şi legislaţia în vigoare referitoare la protecţia la foc.

Reporter: În ultima perioadă, toate cifrele arată că sectorul construcţiilor se află în creştere. Care a fost evoluţia acestuia şi ce trend a avut piaţa pe care activaţi, în ultimul an?

Adrian Garofeanu: Potrivit datelor publicate în "Scenariul de prognoză al InterBiz - Evoluţia pieţei de vată minerală (2008- 2021)", piaţa locală a sistemelor de izolaţii a urmat un trend susţinut de creştere în ultimii patru ani, în linie cu sectorul de cons­trucţii comerciale şi rezidenţiale. Aşadar, creşterea consumului de vată minerală pe plan local a fost determinată de creşterea numărului de autorizaţii de construire, semnalele pozitive ale economiei, coroborate cu creşterea gradului de conştientizare a populaţiei privind eficienţa izolării clădirilor şi legislaţia în vigoare referitoare la protecţia la foc.

Reporter: Ce evoluţie estimaţi că va avea această piaţă, în continuare?

Adrian Garofeanu: Conform aceluiaşi studiu anterior menţionat, piaţa vatei minerale va înregistra o stagnare în 2019, dar perspectivele pe termen mediu sunt optimiste. Estimările oficiale arată că piaţa va creşte valoric de la 71 de milioane de euro în 2019, la 74 milioane de euro în 2021, iar din punct de vedere al volumului - de la 106.000 de tone la 118.000 de tone, în acelaşi interval temporar.

Reporter: Cum a evoluat activitatea Knauf anul trecut şi ce perspective aveţi pentru anul în curs?

Adrian Garofeanu: Anul 2018 a fost unul productiv pentru companie, pe toate liniile de business. Principalul segment de dezvoltare a fost reprezentat de proiectele rezidenţiale, cu un procentaj de circa 70%, unde a fost înregistrată o cerere mare de produse destinate izolării pereţilor exteriori (termosistem). Proiectele non-rezidenţiale au absorbit 20% din cererea pe 2018, unde s-au livrat preponderent produse de izolare termică şi fonică a faţadelor ventilate şi pereţilor de compartimentare, iar proiectele comerciale au reprezentat 10% din total.

Pentru anul în curs ne propunem o creştere organică a business-ului, axată pe susţinerea continuă a reţelei noastre de parteneri, precum şi prin acţiuni concrete de informare şi educare a consumatorului final şi nu numai.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut anul trecut şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?

Adrian Garofeanu: Anul trecut, la aniversarea a zece ani de la lansarea pe piaţa locală, Knauf Insulation a înregistrat o cifră de afaceri de circa 14 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 10% faţă de anul precedent. Luând în considerare tendinţele din domeniu, precum şi evoluţia organică a companiei, ne aşteptăm ca până la finele acestui an să înregis­trăm afaceri de peste 14,5 milioane de euro.

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi şi ce buget aţi alocat în acest sens?

Adrian Garofeanu: Activând ca reprezentanţă comercială, Knauf Insulation România nu are un buget de investiţii dedicat, ci urmează planurile stabilite de grup.

Reporter: Ce produse şi soluţii noi aduceţi pe piaţă?

Adrian Garofeanu: Printre noutăţi se numără produsele din vată minerală Knauf Insulation obţinute cu ECOSE Technology, care diferă la nivel de aspect (culoarea vatei fiind maro) de alte tipuri de izolaţii datorită tehnologiei utilizate, respectiv folosirea unui liant fără formaldehidă adăugată, realizate din materii uşor regenerabile, care înlocuiesc produsele chimice pe bază de petrol, utilizate pe scară largă pentru alte produse de acest tip.

Aceste produse contribuie la îmbunătăţirea calităţii aerului din interiorul clădirilor, reduc impactul asupra mediului înconjurător printr-un consum scăzut de energie, diminuează emisiile poluante rezultate în urma procesului de producţie şi expunerile la locul de muncă şi, totodată, îmbunătăţesc sustenabilitatea generală a clădirilor în care sunt folosite.

Pe lângă gama standard, portofoliul companiei mai deţine gama EXPERT, special creată şi dedicată segmentului de DIY, care beneficiază de aceleaşi performanţe tehnice, dar este comercializată în ambalaje diferite, în funcţie de aplicaţiile pentru care sunt folosite. Această abordare a venit în întâmpinarea consumatorilor precum meşterii sau utilizatorii finali, facilitându-le acestora, în primul rând, identificarea la raft, precum şi alegerea produselor corecte, potrivite pentru cei care aleg să-şi facă mici lucrări de izolaţii în case sau apartamente.

O altă inovaţie marca Knauf Insulation este acoperişul verde Urbanscape, un sistem complet, cu o greutate mai redusă faţă de soluţia standard, format dintr-o membrană anti-rădăcină, un sistem de drenaj, cu substrat unic - patentat - de vată minerală sub stratul de vegetaţie. Soluţia este uşor de instalat, cu o capacitate mare de reţinere a apei, potrivită pentru toate clădirile cu terase şi acoperişuri plate, amplasate în zone urbane.

Reporter: Care sunt problematicile domeniului şi, respectiv, nevoile companiei dumneavoastră?

Adrian Garofeanu: Una dintre provocările domeniului în care activăm o reprezintă încă gradul scăzut de conştientizare a importanţei materialelor de izolare de calitate. Cu toate că în ultimii ani s-a observat o evoluţie în acest sens, este nevoie în continuare de un proces amplu de educare a publicului ţintă - în special pe segmentul rezidenţial - pentru ca aces­ta să aleagă, aşa cum se întâmplă pe alte pieţe dezvoltate, calitatea în detrimentul preţului. Aceasta este, totodată, o provocare a Knauf Insulation pe piaţa locală, unul dintre demersurile companiei noastre fiind educarea populaţiei cu privire la eficienţa materialelor de izolare.

Reporter: Cum vedeţi îmbunătăţirea legislaţiei din domeniu?

Adrian Garofeanu: Legislaţia din România trebuie, şi urmează, să fie aliniată normativelor europene din domeniu. În prezent, urmează să fie revizuită normativa P118, ce vizează protecţia clădirii la incendiu. Aceasta este singura lege cu impact asupra domeniului nostru de activitate, deşi ea se aplică întregii pieţe de construcţii.

Reporter: Cum vă descurcaţi cu găsirea de specialişti în acest domeniu?

Adrian Garofeanu: Criza forţei de muncă nu se reflectă la nivelul companiei noastre, însă am observat această situaţie problematică la partenerii noştrii, precum constructorii sau comercianţii de materiale de cons­trucţii.

Reporter: Cum vedeţi rezolvarea crizei forţei de muncă?

Adrian Garofeanu: Domeniul de construcţii este afectat atât de lipsa personalului calificat, cât şi necalificat. De aceea, observăm că se apelează la diverse tactici, precum atragerea forţei de muncă străine. Noi credem că cea mai bună soluţie ar fi crearea unei strategii de retenţie a angajaţilor, alături de cursuri de formare profesională oferite de către companii.

Reporter: Care sunt tendinţele din piaţă în sectorul în care activaţi?

Adrian Garofeanu: Piaţa româ­nească de vată minerală (bazaltică şi de sticlă) va înregistra o evoluţie anuală medie de circa 4% pe termen mediu, atât în volum, cât şi în valoare, conform datelor Interbiz*.

Previziunile pozitive în acest sens se datorează, în principal, unor factori precum construcţia de magazine mari (hypermarketuri, magazine DIY, centre comerciale), clădiri pentru birouri şi instituţionale, construcţii de locuinţe noi, înlocuiri individuale, programul de reabilitare termică, îmbunătăţirea legislaţiei privind protecţia la foc a clădirilor, precum şi puterea de cumpărare a populaţiei.

Reporter: Cum a evoluat cererea?

Adrian Garofeanu: În ultimul an s-a înregistrat o cerere mare pentru materiale de izolaţii, atât pe baza tendinţelor, cât şi pe fondul creşterii preferinţei pentru vata bazaltică, în loc de polistiren, mai ales pe segmentul rezidenţial.

De alfel, s-a constat şi o creştere a cererii pentru produse mai performante, care deşi au un preţ mai mare, au şi o amortizare mai rapidă, datorită calităţii. Acest lucru reflectă o educare a pieţei, în special a persoanelor fizice, al căror comportament de consum implică acum o documentare mai amplă înainte de achiziţia produselor. Există o informare din mediul online, iar oamenii ştiu ulterior ce să solicite la raft.

Reporter: Din ce zonă vine cererea cu preponderenţă - publică sau privată?

Adrian Garofeanu: Produsele Knauf Insulation se livrează prin dis­tribuitori, reţele de bricolaj sau direct în cadrul proiectelor imobiliare. Cele mai numeroase cereri directe provin din segmentul privat.

Reporter: În ce mari proiecte sunteţi implicaţi în prezent?

Adrian Garofeanu: Aplicaţiile Knauf Insulation de faţade ventilate, partiţii interioare, acoperişuri plate se regăsesc în proiecte de top din Româ­nia, compania noastră fiind unul dintre principalii furnizori de soluţii pe segmentul său.

Printre proiectele de referinţă realizate în ultimii ani (2016 - 2018) se numără clădiri precum Timpuri Noi Square, Oregon Park, sediul de birouri & concept store Lidl, Vox Timişara, ONE Tower, Skanska Tower, Mercedes - Sebeş,The Bridge, Unirii View, Orhideea Towers, One Herastrău.

Proiectele începute în 2018, pentru care suntem furnizori de materiale, sunt, în principal, clădiri non-rezidenţiale precum The Mark, Skanska Campus 6, spitalul Mioveni, Ana Towers, Equilibrium, Bucharest Business Garden, dar şi centre logistice - peste 25 de astfel de proiecte, cu suprafeţe de peste 100.000 de metri pătraţi, fabrica Arctic Găeşti şi lista poa­te continua.

Reporter: Mulţumesc!

Articol preluat din Revista BURSA Construcţiilor


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

HUAWEI:Restricţiile americane vor reduce veniturile diviziei de smartphone-uri
24 aug. I.M.


Gheorghe Mihăilescu a fost numit director general al Romsilva până în 2021
23 aug. I.A.M.


Revolut continuă să îşi dezvolte echipa executivă
23 aug. I.V.


E.ON emite obligaţiuni verzi de 1,5 miliarde euro
23 aug. I.A.M.


BOGDAN BADEA:"Suntem la început de drum pentru retehnologizarea marilor centrale"1
23 aug. M.G.


Boeing va reduce producţia de avioane 737
23 aug. D.I.


ELVEŢIA AXA: Automobilele de lux electrice sunt mai predispuse la accidente decât echivalentele lor cu motoare standard
23 aug. V.D.


CBRE: Dezvoltarea accelerată a Clujului atrage interes şi pentru zonele învecinate
23 aug. M.A.


ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2019Piaţa noastră imobiliară - mai dinamică decât cea din Europa Centrală şi de Est
23 aug. M.A.


Frank Hadinjak pleacă de la E.ON
23 aug. M.A.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.