Producătorii de vehicule electrice sunt împiedicaţi de creşterea puternică a preţului cobaltului

12 ian. 08:49 Companii-Afaceri
Andreea Cuzub
Producătorii de vehicule electrice sunt împiedicaţi de creşterea puternică a preţului cobaltului

Planurile producătorilor de vehiculele electrice se împiedică de creşterea puternică, de aproape trei ori, a preţului cobaltului folosit la baterii, relatează Bloomberg.

Când BMW a anunţat că proiectează versiuni electrice ale SUV-ului X3 şi Mini, preţul a 21 de kilograme de cobalt, cantitatea de metal necesară pentru o baterie auto, era de sub 600 de dolari.

După doar 16 luni, preţul ţintă al cobaltului se apropie de 1.700 de dolari şi creştere în fiecare zi.

Pentru producătorii auto care vor să se concentreze pe vehiculele electrice, creşterea preţului cobaltului a fost o trezire dură la realitate, despre cât de mult se bazează succesul lor pe un metal care să găseşte în mare parte într-una dintre cele mai corupte şi subdezvoltate ţări din lume, Republica Democrată Congo.

"Creşterea a devenit tot mai rapidă în ultimul an". Trebuie să urmărim cu atenţie evoluţiile, în special în cazul litiului şi cobaltului, din cauza pericolului unui deficit al ofertei", a declarat Markus Duesmann, director pentru achiziţii al BMW, responsabil cu contractarea materiilor prime utilizate la bateriile litiu-ion, cum sunt cobaltul, manganul şi nichelul.

Ca şi alţi producători concurenţi, BMW vrea să fie lider al celei mai mari revoluţii din transporturile auto de la inventarea motorului cu combustie internă, având în plan fabricarea a 12 modele de automobile electrice, până în 2025, potrivit sursei citate.

Directorii de companii nu au luat însă în considerare, acum doi ani, necesitatea de a deveni experţi în domeniul prospectării metalelor.

Producătorii auto se află în prezent pe un teren nefamiliar, în care companii miniere ca Glencore şi China Molybdenum au pentru prima oară toată puterea de negociere, pentru a discuta despre ofertă.

"Sunt mult mai mari, dar realitatea este că cei ca noi deţin toate cărţile", a afirmat Trent Mell, director general la First Cobalt, care extrage cobalt în nordul regiunii Ontario şi poartă negocieri cu productorii auto pentru livrări pe termen lung.

Ceea ce complică procesul este faptul că cobaltul provine din Republica Democrată Congo, unde corupţia este împământenită în afacerile curente, conform sursei citate.

Statele Unite au impus săptămâna trecută sancţiuni împotriva unui partener de lungă durată al grupului Glencore, miliardarul israelian Dan Gertler, pentru că acesta s-ar fi folosit de relaţiile apropiate avute cu preşedintele congoles Joseph Kabila pentru a-şi asigura afaceri în industria minieră.

În comunicat se precizează: "În calea negocierilor se află şi un obstacol de natură etică. Statul african produce peste 60% din cobaltul extras la nivel global, din care o cincime este extras de mineri în mod artizanal, cu mâinile, iar unii dintre aceştia sunt copii. Acest stat intenţionează şi să dubleze taxa impusă pentru exploatarea cobaltuluo.

Dacă fiecare dintre miliardele de vehicule aflate în circulaţie ar fi înlocuite astăzi de un Tesla Model X, ar fi necesare 14 milioane de tone de cobalt, de două ori rezervele mondiale".


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

ALEX MILCEV, EY ROMÂNIA: "România, posibil să ratifice Convenţia multilaterală de evitare a dublei impuneri"
18 oct. Ramona Radu


SHIMON GALON, REAL-SOL:Întârzierea autorizaţiilor şi lipsa forţei de muncă, marile probleme din construcţii
18 oct. Alina Vasiescu


Aplicaţiile scumpesc telefoanele cu Android
18 oct.


CHRISTIAN TOUR:Revelion de lux în ţară, cât o vacanţă de 7 nopţi în Thailanda
18 oct. A.T.


Watford a intrat oficial pe piaţa noastră de asigurări
18 oct. A.I.


Ministrul Transporturilor renunţă la banii UE
18 oct. I.GHE.


VASILE ŞECLĂMAN, DIRECTOR ÎN CADRUL CONSILIULUI CONCURENŢEI"Degradarea căii ferate, rezultat al managementului defectuos"
18 oct. G.M.


Polonia va importa gaze din SUA, începând cu 2022
18 oct.


Google ar putea influenţa scumpirea telefoanelor comercializate în Europa
17 oct. V.D.


Platforma YouTube s-a confruntat cu probleme tehnice
17 oct. S.A.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.