Preţurile alimentelor din ţara noastră, cele mai mici din UE

Preţurile alimentelor din ţara noastră, cele mai mici din UE

Preţurile la bunurile şi serviciile de consum variau semnificativ în Uniunea Europeană (UE), în anul 2017, în condiţiile în care în Danemarca şi Luxemburg preţurile se situau la 142%, respectiv 127% faţă de media din UE, la polul opus fiind Bulgaria (48%) şi România, unde preţurile se situau la 52%, faţă de media din UE, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres.

Pe categorii de produse, în 2017, preţul unui coş comparabil de produse alimentare şi băuturi non-alcoolice varia între 62% din media UE în ţara noastră şi 65% în Polonia, până la 150% din media UE în Danemarca şi 126% în Suedia. Altfel spus, alimentele şi băuturile non-alcoolice sunt de două ori mai scumpe în Danemarca decât în România.

Băuturile alcoolice şi ţigările sunt cele mai ieftine în Bulgaria (56% din media UE) şi România (69%), iar cele mai scumpe în Irlanda şi Marea Britanie, 174% respectiv 157% din media UE. Eurostat subliniază că aceste diferenţe mari de preţuri se explică şi prin regimul diferit de taxare a acestor produse în rândul statelor membre.

Restaurantele şi hotelurile sunt o altă categorie unde se înregistrează mari diferenţe de preţuri în rândul statelor membre. Preţurile variază de la 45% din media UE în Bulgaria şi 53% în România, până la 151% din media UE în Danemarca şi 146% în Suedia. Cu alte cuvinte, restaurantele şi hotelurile sunt de trei ori mai scumpe în Danemarca decât în Bulgaria.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

CE invită părţile interesate să transmită observaţii la angajamentele Transgaz1
22 sep. F.B.


Emirates şi Etihad Airways dezmint că vor să creeze cel mai mare operator aerian din lume
22 sep. F.B.


Ford, aproape de vânzarea fabricii sale din Franţa
21 sep. T.M.


Uber negociază preluarea companiei Deliveroo
21 sep. V.D.


PROIECTUL STRATEGIEI ENERGETICE:"România îşi va menţine poziţia de producător de energie în regiune"
21 sep. E.O.


Christian Tour a intrat pe segmentul vacanţelor city break
21 sep. E.O.


Infrastructura precară blochează accesul la organizarea marilor competiţii
21 sep. O.D.


Comerţul cu produse agricole, vital în contextul schimbărilor climatice
21 sep. O.D.


OANA TOTORA, MYORGANIC:Piaţa produselor organice din România - matură, dar subdezvoltată
21 sep. RAMONA RADU


Turismul balnear, în creştere cu 20% în 2018
21 sep. Adelina Toader





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.