PWC:

Cumpărăturile online, afectate de temerea privind securitatea datelor personale

19 mar. 2015 Companii-Afaceri
Valentin Busuioc

Deşi tot mai mulţi consumatori se îndreaptă spre tehnologia mobilă pentru cumpărături, peset jumătate dintre aceştia (66%) se tem să nu le fie furate informaţiile privind datele de identificare ale cardurilor de credit, arată sondajul PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza răspunsurilor a 19.000 de consumatori din întreaga lume.

În acest context, consumatorii preferă în continuare cumpărăturile efectuate în magazinul fizic, motivându-şi alegerea prin faptul că în acest mod le este mai uşor să vadă, să atingă şi să încerce produsele (60% dintre consumatori). Alt avantaj îl reprezintă primirea produselor pe loc, nefiind necesar un timp de aşteptare pentru livrarea acestora, ulterior plasării comenzii (53%), potrivit unui comunicat al companiei de audit PwC România trimis astăzi redacţiei.

Consumatorii utilizează telefonul mobil, tableta sau PC-ul în principal pentru căutarea produselor (arată 50% dintre consumatorii chestionaţi), dar şi pentru compararea produselor în raport cu competiţia (49%), localizarea magazinelor (31%) sau utilizarea voucherelor de discount (25%).

Chiar dacă magazinele tradiţionale rămân principala alegere a consumatorilor, 20% dintre aceştia preferă să cumpere de pe Internet, utilizând computerele personale, 10% fac cumpărături prin tablete, iar 11% via telefoane mobile.

Mircea Bozga, partener al PwC România pentru servicii de audit, a declarat: "În mediul online, telefonul mobil tinde să devină principalul agent de vânzări, pe măsură ce consumatorii pretind o personalizare mai mare a produselor. În acest sens, clienţii accesează prin intermediul telefoanelor mobile informaţii legate de preţ, de specificaţii ale produselor, precum şi păreri ale prietenilor privind experienţa acestora cu produsele în cauză. Reţelele sociale sunt, de asemenea, un instrument de marketing al cărui impact asupra comerţului online este vizibil şi în România", a declarat.

La rândul lui, Armin Dinar, senior manager în echipa de servicii de securitate informatică a PwC România, a comentat: "Ceea ce afectează creşterea cumpărăturilor online este teama consumatorilor privind securitatea informaţiilor personale, în condiţiile în care atacurile cibernetice vizează de cele mai multe ori sistemele ce susţin tranzacţiile efectuate cu cardul. Prin accesarea acestor sisteme de către hackeri, informaţiile privind contul utilizatorului, inclusiv PIN-ul (Numarul Personal de Identificare), sunt folosite pentru clonarea cardurilor şi, ulterior, a retragerii de numerar", a precizat.

Mircea Bozga a adăugat: "Întrucât utilizarea telefoanelor mobile şi a tabletelor a devenit din ce în ce mai prezentă în activităţile cotidiene, organizaţiile au început să implementeze măsuri de siguranţă pentru a combate ameninţările cibernetice. De altfel, reglementările UE privind protecţia datelor, ce urmează a fi finalizate în 2015, prevăd ca printre măsurile de securitate luate de companii să fie incluse asigurarea împotriva incidentelor de securitate cibernetică, implementarea unui proces de evaluare a riscurilor şi adoptarea unui program de management al riscului care să permită organizaţiilor să gestioneze mai bine ameninţările ce vizează securitatea datelor".

În ceea ce priveşte plăţile, conform studiului PwC, metodele tradiţionale de plată încă predomină, în detrimentul plăţilor prin intermediul telefoanelor mobile. Astfel, metoda de plată principală (cu cardurile de credit) este preferată de către 40% dintre cumpărători, următoarele în lista de preferinţe fiind plăţile prin cardurile de debit (28%), plăţile cu bani gheaţă (20%), plata în baza facturii (6%), în timp ce plata prin telefonul mobil este preferată de doar 3% dintre cumpărători.

Aproximativ jumătate dintre consumatori nu sunt de acord ca, prin intermediul telefonului mobil, magazinele să le detecteze amplasamentul şi nici nu doresc să îşi înregistreze datele personale asociate plăţii şi livrării într-o aplicaţie a telefonului. În schimb, mai mult de jumătate din consumatori sunt încântaţi când primesc oferte sau vouchere pe telefonul mobil, dar sunt îngrijoraţi de faptul că datele personale folosite în tranzacţiile efectuate pe aceste dispozitive pot fi furate, se mai arată în comunicatul citat.

Reţelele sociale devin din ce în ce mai prezente în interacţiunile între persoane din diverse domenii de activitate, dar în special în relaţia dintre consumator şi comerciant. Conform sondajului PwC, prin social media, 34% dintre consumatori îşi urmăresc mărcile sau comercianţii preferaţi, 28% au descoperit brand-uri de care nu ştiau, 27% au căutat un anume brand, ţinând cont şi de feedback-ul altor consumatori, iar 23% au oferit comentariile lor în raport cu experienţa avută în utilizarea anumitor produse sau mărci.

Studiul relevă că factorul ce atrage în mod deosebit un segment semnificativ de consumatori (45%) spre consultarea paginii de social media a unui brand este promovarea ofertelor, promoţiilor sau reducerilor. Alţi consumatori (33%) sunt interesaţi de oferte pentru produsele noi, fapt pentru care consultă paginile de social media. Alte motivaţii indicate sunt: cercetarea produselor prin intermediul reţelelor sociale înaintea cumpărării acestora (24%), recomandări ale prietenilor sau persoanelor influente din mediul online (24%), precum şi primirea a diverse promoţii via email/text/SMS (21%).

Conform sondajului PwC, Facebook ocupă prima poziţie în preferinţele a 52% dintre consumatori privind reţelele sociale utilizate în procesul de cumpărare online. Alte canalele folosite frecvent de consumatori sunt; Google/Google Plus (31%), Youtube (25%) şi Twitter (14%).

PwC a derulat un sondaj global ca să înţeleagă şi să compare comportamentul de consum al cumpărătorilor, precum şi utilizarea diferitelor canale de retail în 19 ţări şi teritorii din întreaga lume: Australia, Belgia, Brazilia, Canada, Chile, China, Danemarca, Hong Kong, Germania, India, Italia, Japonia, Orientul Mijlociu, Rusia, Africa de Sud, Elveţia, Turcia, Marea Britanie şi Statele Unite. Au fost realizate 19.068 de interviuri online în perioada august-septembrie 2014.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Volvo mizează pe un nou record de vânzări
19 iul. V.D.


ANUL TRECUT:Germanii de la Elektrobit, afaceri de 8 milioane de euro la Braşov
19 iul. OVIDIU VRÂNCEANU


CU O INVESTIŢIE DE 30.000 DE EUROSTROP Concept mizează pe cosmetica organică
19 iul. A consemnat ADELINA TOADER


"TEST DRIVE" ÎN TURISM:Kayak lansează o aplicaţie de explorare a realităţii virtuale
19 iul. A.T.


Compania Google, amendată cu 4,34 de miliarde de euro
18 iul. V.D.


Swatch a înregistrat vânzări record în primul semestru
18 iul. V.D.


Dotări noi pentru Ministerul de Interne
18 iul. G.M.


ÎN PRIMA JUMĂTATE A ANULUIVola.ro a înregistrat o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro
18 iul.


Legume din apă, seră hidroponică de 700.000 de euro2
18 iul. O.D.


EY România: Eliminarea creditului fiscal din Legea offshore pune piedici în continuarea investiţiilor
18 iul.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.