RomânIA Autentică, 55.000 de participanţi

27 iun. 14:13 Comunicate de presă
A.M.
RomânIA Autentică, 55.000 de participanţi

Duminică, 24 iunie, de Sânziene, peste 55.000 de iubitori de tradiţie au sărbătorit la Iaşi, Braşov şi Hobiţa, RomânIA Autentică! Cea de-a treia ediţie a festivalului, proiect iniţiat încă din 2016 din dragoste de neam, artă şi frumos de către Cristina Chiriac, fondator Flori de IE şi Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Antreprenorilor, a reunit anul acesta în hora Sânzienelor, trei zone emblematice ale României -Transilvania, Oltenia şi Moldova, conform comunicatului remis redacţiei noastre.

Zeci de mii de inimi de români au vibrat la unison în Hobiţa, pe platoul din faţa casei lui Brâncuşi, în faţa Palatului Culturii din Iaşi, dar şi în Piaţa Sfatului din Braşov, la ediţia centenară a festivalului dedicat meşteşugurilor româneşti din moşi-strămoşi.

RomânIA Autentică a adus anul acesta, pe lângă artişti români de excepţie, zeci de meşteri populari din toate colţurile ţării, care au dezvăluit tainele meşteşugurilor de altădată şi au încântat privirile vizitatorilor cu ale lor comori. De la meşteşugul opincăritului, destăinuit de ultimul opincar din ţara noastră, la ţesutul covoarelor sau la olărit, toate au reuşit să capteze atenţia vizitatorilor şi să readucă la viaţă meşteşuguri şi tradiţii demult uitate.

"Peste 30.000 de ieşeni, dar şi numeroşi turişti au venit în centrul Iaşului pentru a se bucura împreună de tradiţiile româneşti. Anul trecut am reuşit să dăm 10.720 de ecusoane numerotate participanţilor îmbrăcaţi în ie. Anul acesta, până la ora 19:00, când a început spectacolul folcloric, dădusem deja toate cele 12.000 de ecusoane personalizate. Estimăm că numărul participanţilor a fost dublu faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că ieşenii, dar şi turiştii au asimilat şi au îndrăgit această autentică sărbătoare românească. Dincolo de numărul participanţilor, importantă este atmosfera de autentică şi frumoasă sărbătoare românească. Am văzut o emoţie, o bucurie şi o mândrie pură, pozitivă şi tonică a oamenilor faţă de tradiţiile româneşti, ceea ce ne arată că este de datoria noastră să le păstrăm, să le continuăm şi să le punem în valoare.", a declarat primarul Municipiului Iaşi, Mihai Chirica.

La Hobiţa, Festivalul RomânIA Autentică a avut o dublă semnificaţie culturală, gorjenii sărbătorind totodată 500 de ani de la prima atestare documentară a satului în care s-a născut marele sculptor Constantin Brâncuşi. Timp de două zile, istoria locurilor, meşteşugurilor şi obiceiurilor s-a îmbinat armonios cu portul popular, jocul şi voia bună, sub titulatura "România 100, Hobiţa 500".

"RomânIA Autentică a fost mai mult decât o reuşită, o încununare a experienţei de trei ani, cei peste 15.000 de români prezenţi la Hobiţa demonstrând că festivalul a căpătat amploare şi că este un succes veritabil. Nota a fost acordată de numărul foarte mare de purtători de ie, care a crescut de la an la an, la fel ca şi creatorii şi cusătorii ce au prins un ritm alert de dezvoltare. Sunt mândru că ediţia a III-a a Festivalului RomânIA Autentică de la Hobiţa - Peştişani - Gorj a fost de un real succes, atât prin organizarea şi calitatea evenimentului, cât şi prin numărul mare de participanţi", a declarat Cosmin Pigui, primarul Comunei Peştişani, Gorj, se mai arată în comunicat.

Anul acesta RomânIA Autentică a ajuns pentru prima dată în inima Transilvaniei, la Braşov, o regiune cu multe interferenţe culturale şi sociale, marcând astfel o premieră şi o imensă bucurie celor peste 10.000 de români şi turişti străini care au avut ocazia să redescopere tradiţiile româneşti, să redescopere RomânIA Autentică.

Organizatorii evenimentului au fost Asociaţia Naţională a Antreprenorilor, Primăria Municipiului Iaşi, Primăria Municipiului Braşov, Primăria şi Consiliul Local Peştişani, Flori de ie şi Patronatul Femeilor din Meşteşugărit.

Partenerii principali care au făcut posibilă realizarea celei de-a treia ediţii a Festivalului RomanIA Autentică au fost Coresi, Exim Bank, Dacia Plant şi Caroli.

Mulţumim tuturor sponsorilor, partenerilor principali şi partenerilor media care s-au alăturat unui festival ce promovează valorile autentice româneşti.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Comunicate de presă

ADVERTORIAL:HC Dinamo - Bitcoin România
19 sep.


Târgul Internaţional de Mobilă BIFE-SIM
13 sep. I.T.


ANDREEA PAUL (INACO):"Numărul roboţilor industriali va creşte cu 15% anual"1
05 sep.


ANDREEA PAUL (INACO):"Numărul roboţilor industriali va creşte cu 15% anual"1
04 sep.


Granini lansează sucuri cu conţinut de suc 100%
04 sep. A.M.


evoMAG, vânzările de calculatoare cresc cu 25%
04 sep. A.M.


INTERNATIONAL BUSINESS FORUM:Prezenţe remarcante la standul USH Pro Business
03 sep. Teona Tomoiaga


CONFERINŢA NAŢIONALĂ A BUCĂTARILORO gastronomie condusă doar de vizual, prima ediţie
03 sep. Teona Tomoiaga


IFA 2018:Soluţii AI prezentate de LG
31 aug. A.M.


Brico Depôt lansează catalogul cu soluţii pentru încălzirea locuinţei
30 aug. A.M.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.