Ziarul Bursa pe mobil
 
 
UE a aprobat ajutoare de stat de 377 milioane euro pentru "Airbus"
20.06.2017 - Internaţional

Comisia Europeană a aprobat, ieri, acordarea unor ajutoare de stat în valoare de 377 milioane de euro din partea Franței și Germaniei pentru ca producătorul aeronautic european "Airbus Group" să poată să dezvolte noul său model de elicopter X6, Executivul comunitar apreciind că aceste ajutoare vor contribui la impulsionarea cercetării și dezvoltării în blocul comunitar, informează Reuters, conform Agerpres.

Elicopterul X6 este considerat succesorul modelului Super Puma, unul din elicopterele de bază pentru industria petrolieră offshore. Atât Franța, cât și Germania vor oferi ajutoare de stat pentru ca "Airbus" să poată dezvolta acest model de elicopter. Susținerea financiară publică se va ridica la 377 milioane de euro, sub forma unor avansuri rambursabile acordate pe o perioadă de opt ani (330 milioane de euro din partea Franței și 47,25 milioane euro din partea Germaniei).

"Sprijinul oferit de Franța și Germania va stimula investițiile private în acest proiect. Sprijinul va ajuta la crearea unei noi generații de elicoptere, fără a provoca distorsiuni pe piață", a apreciat comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager.

Grupul "Airbus" este cel mai mare producător de elicoptere comerciale la nivel mondial. Luna aceasta, "Airbus" și-a îmbunătățit estimările pentru următorii 20 de ani în ceea ce privește cererea pentru aparate de zbor, până la 34.170 de avioane și 730 de aeronave cargo, în valoare de 5.300 de miliarde de euro, deși a înrăutățit prognoza referitoare la creșterea traficului.

Al doilea mare producător global de avioane după "Boeing" din SUA a anunțat, recent, că se așteaptă la majorarea cererii pentru reparații, instrucție și lucrări de modernizare, deoarece până în 2013 flota de avioane pe plan mondial va depăși 40.000 de unități.

"Airbus" a înrăutățit estimările privind privind creșterea traficului, de la 4,5% pe an la 4,4% pe an, pe fondul evoluțiilor de pe piețele mature, precum America de Nord.

"Airbus" și-a îmbunătățit estimările din următorii 20 de ani privind avioanele cu un culoar și aeronavele mari, cu două motoare, la 24.807 unități și, respectiv, 8.686 unități, dar a revizuit în scădere prognoza pentru avioanele mai mari, cum ar fi A380, din cauza cererii slabe.

În ultimele luni, companiile aeriene au comandat mai puține aeronave mari, cu patru motoare, cum sunt Airbus A380 și Boeing 747, preferând avioane mai mici dar mai eficiente cu două motoare.

În 2016, "Airbus" nu a obținut nicio comandă nouă pentru modelul A380, după ce Iranul a renunțat la intenția de a achiziționa 12 astfel de aeronave.

inapoi  
 
 
AnunutBursa.ro