Ziarul Bursa pe mobil
 
 
SIEGFRIED MUREȘAN:
"Stabilirea unor venituri fixe la bugetul UE, o soluție pentru a compensa efectul Brexitului"
18.06.2017 - Macroeconomie
Andrei Stan

"Stabilirea unor venituri fixe la bugetul UE, o soluție pentru a compensa efectul Brexitului"

Brexitul nu va avea un impact asupra bugetului Uniunii Europene (UE) în 2018, dar în perspectivă sunt analizate patru modalități de a acoperi eventualele sume care nu mai vin, una dintre variante fiind stabilirea unor venituri fixe, a declarat, vineri, deputatul european Siegfried Mureșan, negociator-șef al Parlamentului European pentru Bugetul UE din anul 2018.

Siegfried Mureșan a afirmat, citat de Agerpres: "Va trebui să intrăm în toate liniile bugetare să vedem care este beneficiul Marii Britanii, contribuțiile le știm și să vedem care va fi exact gaura ce rămâne ca urmare a ieșirii Marii Britanii și va trebui să o acoperim. Există patru modalități de a o acoperi și eu favorizez una dintre ele. Prima modalitate este să spunem: păstrăm același nivel al bugetului și toate statele contribuie mai mult, în special statele bogate, statele net contributoare. Nu cred că este realist. Vedem apetitul în Suedia, Austria, Germania, Olanda pentru a contribui mai mult, apetitul este mic. Cea de-a doua variantă este să spunem: a plecat Marea Britanie, bugetul este mai mic, facem mai puțin. Nu vom accepta noi, în primul rând beneficiarii neți, care beneficiem de pe urma bugetului, nu vom accepta reduceri de fonduri. A treia variantă este o combinație a primelor două care ne va duce din nou în negocieri politice extrem de dificile și nu există predictibilitate pe termen lung. Cea de-a patra variantă este ca bugetul Uniunii Europene să aibă surse proprii de venit".

Acesta a explicat că nu este vorba de introducerea de taxe la nivel european urmată de reducerea de taxe la nivel național, ci de redirecționarea către bugetul UE a unei părți din taxe existente în toatele state membre, precum TVA sau impozit pe venit.

Europarlamentarul a precizat: "Cred că alocarea spre Europa a unei ponderi din taxe existente deja la nivel național poate fi soluția, poate fi o bază stabilă, sustenabilă, predictibilă pe termen lung, dar a existat mereu și aici este de înțeles, rezistență la nivelul statelor membre în trecut căci în momentul de față statele membre spun și ele decid politic cât plătesc în Bugetul Uniunii Europene. Dacă am spune în viitor 0,5% din TVA sau 0,2% din orice alt impozit care există merge automat spre nivelul european, practic statele membre nu mai au mare spațiu manevră polic, banii ar merge automat. E ceva ce statele membre nu și-au dorit în trecut, să vedem acum vor evolua".

Mureșan a punctat: "În anul 2018, Marea Britanie va fi tot anul stat membru al Uniunii Europene, va avea drepturi și obligații depline ca orice alt stat membru al Uniunii Europene. Deci impactul Brexitului asupra bugetului Uniunii Europene în anul 2018 în mod normal ar trebui să fie zero și impactul direct va fi zero". El a adăugat că în prezent trebuie calculată contribuția și beneficiul Marii Britanii.

Biroul de Informare al Parlamentului European în România a organizat, vineri, dezbaterea "Bugetul Uniunii Europene pentru anul 2018 - prioritățile Parlamentului European".

inapoi  
 
 
AnunutBursa.ro