ŞEFUL TAROM A DEMISIONAT, DUPĂ CE PREMIERUL A CERUT CORPULUI DE CONTROL SĂ FACĂ VERIFICĂRI ÎN COMPANIE

Eugen Davidoiu: "Unele companii externe doresc ca Tarom să dispară" 2

22 aug. 2017 Companii-Afaceri
EMILIA OLESCU
Eugen Davidoiu: "Unele companii externe doresc ca Tarom să dispară"

Davidoiu, cu o zi înainte să demisioneze: "De ce să-mi ceară cineva demisia? Că am demarat reorganizarea companiei? Poate pentru că am deranjat nişte grupuri de interese. Sunt servicii de informaţii care ar trebui să ştie ce companii externe doresc ca Tarom să dispară"  

Ponta: "Agenturili Străine sunt de vină - când e Soros ocupat!"

-----------

Actualizare

Consiliul de Administraţie al TAROM a luat act de demisia lui Eugen Davidoiu din funcţia de director general provizoriu începând de luni şi l-a desemnat pe Florin Susanu pentru a prelua această funcţie, cu un contract de mandat de o lună, a anunţat Agerpres, după încheierea ediţiei.

------------

După ce premierul Mihai Tudose i-a atras atenţia ministrului Transportului asupra situaţiei Tarom, adresându-i replici dure pe subiect, directorul general al companiei Tarom, Eugen Davidoiu a demisionat, ieri de dimineaţă, din funcţie, conform presei, care citează surse oficiale. Acestea arată că noul şef interimar al societăţii de stat este Victor Alexandru Frunză.

Premierul a precizat, ieri, răspunzând unei întrebări, că verificările pe care Corpul de Control urmează să le efectueze, conform dispoziţiei prim - ministrului, vor fi făcute chiar dacă directorul Tarom a demisionat. Mihai Tudose a mers, duminică, la Palatul Victoria, ca să dispună Corpului său de control efectuarea unui control la Tarom şi la CNI începând chiar de luni. Sursele citate de agenţia de presă au precizat că premierul i-ar fi cerut ministrului Transporturilor Răzvan Cuc să aleagă între propria demisie şi renunţarea la directorul Tarom. Ministrul de resort ar fi căutat susţinere la partid, însă, în urma discuţiilor de duminică, a decis să renunţe la Eugen Davidoiu, care a ales să demisioneze.

Premierul Mihai Tudose i-a reproşat, vineri, ministrului Transporturilor, lipsa de perfomanţă a companiei Tarom, care a încheiat primele şase luni ale acestui an cu pierderi de peste 100 de milioane de lei, şi că reprezentanţii ministerului nu merg să monitorizeze şantierele unde sunt în desfăşurare lucrări de infrastructură.

Davidoiu: "Nu ştiu câţi vor mai fi capabili să se zbată cu toate grupurile de interese pe care le-am găsit acolo"

Duminică, după anunţul privind verificările dispuse de premier, Eugen Davidoiu spusese că nu consideră că trebuie să îşi dea demisia, în condiţiile în care, în opinia sa, a fost eficient şi a adus două avioane noi în cadrul flotei companiei: "Nu are cum să scoată în evidenţă deficienţe în perioada mea. Am fost foarte eficient. Am luat avioane care funcţionează şi aduc profit companiei, am reorganizat compania, despre ce deficienţe vorbim? Deficienţele sunt în spate, nu sunt la mine. Eu nu voi demisiona pentru că nu am de ce. Voi pleca când voi dori eu, pentru că am muncit acolo şi nu mi-am bătut joc. Am adus două avioane, le-am pus la muncă şi pentru asta trebuie să plec? Mi se pare o nebunie. De ce să-mi ceară cineva demisia? Că am demarat reorganizarea companiei? Poate pentru că am deranjat nişte grupuri de interese".

Directorul general al Tarom a mai declarat că există servicii de informaţii care ar trebui să ştie ce companii externe doresc ca Tarom să dispară.

Unele companii externe doresc ca Tarom să dispară, fiind tentante activele, a mai spus Eugen Davidoiu, într-o emisiune televizată, conform Agerpres. Domnia sa a mai precizat: "Nu am cunoştinţă de un reproş oficial. Vreau să vă spun că, în urmă cu o lună, s-a încheiat controlul Curţii de Conturi pentru perioada 2012-2016. Cred că, în dispozitivul acelui document, Corpul de Control al prim- ministrului va găsi lucruri interesante despre ce s-a întâmplat în perioada trecută. Cele 104 milioane lei - diferenţa între venituri şi cheltuieli -, deci pierdere din punct de vedere financiar, înseamnă 28 milioane lei în ianuarie, când eu nu eram director general al acestei companii, încă 26 milioane lei în februarie, când venisem şi nu aveam posibilitatea şi instrumentele ca să pot să modific ceva în cursul companiei, în martie au mai fost încă 25 milioane lei. În luna mai avem 1,8 milioane lei profit, iar în iulie, după ce au intrat cele două avioane în funcţiune, avem 9 milioane lei profit operaţional".

Fostul şef al Tarom a precizat că este deschis oricărui control, iar dacă ar pleca nu ştie câţi vor fi capabili să se "zbată cu grupurile de interese": "Din punct de vedere al managementului, am făcut tot posibilul ca această pierdere să fie diminuată, ba chiar să crească profitul operaţional pe lună. Sunt deschis oricărui control pentru că sunt acolo de 6 luni şi muncesc 15 ore pe zi, fără să creez probleme nimănui, decât celor care au interese contrare acestei companii. Dacă voi pleca din companie, nu ştiu câţi vor mai fi capabili să se zbată cu toate grupurile de interese pe care le-am găsit acolo. Sunt un singur om împotriva atâtor interese interne şi externe. De 10 ani compania este pe pierdere, s-au pierdut sute de milioane de euro. Sunt servicii de informaţii care ar trebui să ştie ce companii externe doresc ca Tarom să dispară, să ne uităm cine sunt cei din spatele companiilor private care operează în România, de ce activele companiei sunt tentante. (...) Eu nu am Corp de Control, nu am posibilitatea să fac niciun control. (...) Jurişti nu avem, suntem lăsaţi pe un câmp de bătălie, fără arme, şi cu soarele în ochi".

Eugen Davidoiu a scris, în demisie, că renunţă la scaunul din fruntea Tarom din "motive care îl impiedică să îşi exercite atribuţiile şi motive personale", menţionează Hotnews.ro.

Ponta: "Piloţii şi personalul navigant al Tarom au ajuns să îşi caute refugiu în companiile private"

Deputatul Victor Ponta consideră că, din cauza "abuzurilor" şi a "lipsei de perspectivă", piloţii şi personalul navigant al Tarom au ajuns să îşi caute refugiu în companiile private.

Fostul şef al Guvernului a scris, pe pagina lui de Facebook: "Agenturili Străine sunt de vină - când e Soros ocupat! Metoda lui Don Livio de la Teleorman văd că este folosită de orice şef impus de el la vreo instituţie sau companie guvernamentală! Tarom nu este Tel Drum!! Şi când impui la conducere «profesioniştii marca Dragnea - Cuc» e normal să ai pierderi uriaşe şi să duci compania spre prăpastia de care am ferit-o cu greu în ultimii ani! Piloţii şi personalul navigant îşi caută refugiu în companiile private sătui de nepotismul, abuzurile şi lipsa de perspectivă din ultimele luni. Cumpărăm cu preţuri umflate aeronave refuzate de alte firme concurente, lansăm proceduri de achiziţie la care nu participă niciun partener serios, pierdem sloturi şi pasageri, minţim oamenii cu viitoare zboruri pe care niciun specialist nu ştie cum să le facă profitabile, punem în management şi în Consiliul de Administraţie alţi «cuci» din Giurgiu. Şi când premierul Tudose se uită pe cifre şi intră în panică dăm vina pe «forţe străine!!» Iar rezultatul o să fie un dezastru - degeaba ne dorim noi să avem Tarom; dacă nu zboară direct în Brazilia, este doar o altă vacă de muls pe termen scurt!

Mihai Tudose vrea sa facă ceva azi! Foarte bine - deşi eu cred că trebuia să facă de ieri!"

Corpul de Control al premierului va efectua o analiză la Tarom, care este o companie naţională ce trebuie să intre pe profit - nu va fi nici închisă, nici vândută, a declarat, duminică, premierul Mihai Tudose, într-o emisiune televizată. Şeful Executivului a mai menţionat: "Mi se pare că merge mai rău ca anul trecut, date fiind cifrele. Au reuşit să aibă o pierdere istorică, acum. Va trebui făcut ceva, fiindcă este o companie naţională, este un simbol naţional şi nu va fi nici închisă, nici vândută, prăduită (...) ea va trebui să intre pe profit, să se dezvolte".

Premierul a evidenţiat că Tarom are 2000 de angajaţi, cei mai mulţi dintre aceştia lucrând în cadrul departamentelor suport: "Dacă erau 1000 de piloţi era în regulă, dar sunt mai mulţi la departamentele astea suport, gen marketing.(...) Şi ştiţi, piloţii produc banii, personalul navigant, cei care zboară produc banii şi pentru cei de la sol".

Mihai Tudose a mai spus că firmelor private de transport aerian care operează în ţara noastră "le merge bine", spre deosebire de Tarom, întrebând, retoric: "Păi nu vi se pare ceva în neregulă?".

Liviu Dragnea: "Nu mă interesează cine conduce Tarom, mă interesează să devină o companie profitabilă şi stabilă"

Preşedintele PSD Liviu Dragnea a comentat, ieri, demisia directorului general de la Tarom, spunând că nu îl interesează cine conduce compania de transport aerian, fiind important ca Tarom să devină ceea ce s-a stabilit în programul de guvernare, respectiv o companie "profitabilă, stabilă şi puternică".

Întrebat dacă se impune o discuţie în coaliţie pe tema Tarom, preşedintele PSD a răspuns negativ, considerând că este o chestiune strict legată de Guvern.

La rândul său, preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, ieri, că la Tarom ar trebui instalat un management profesionist, care să aibă experienţă în domeniul aviaţiei, în condiţiile în care celelalte companii aeriene prosperă, iar Tarom merge "în picaj".

Tăriceanu a menţionat, citat de news.ro: "Situaţia Tarom cred că este în primul rând în atenţia Ministerului Transporturilor, a prim-ministrului şi nu cred că vă aşteptaţi ca Parlamentul să aibă aici un rol principal. Sigur că dacă vor exista necesităţi de schimbare a legislaţiei în ceea ce priveşte funcţionarea companiei, Parlamentul se poate implica".

Întrebat ce este de făcut la Tarom, liderul ALDE a susţinut că ar trebui numit un management profesionist: "Trebuie pus un management profesionist care să fi lucrat, să aibă experienţă în domeniul aviaţiei, un consiliu de supravgehere cu oameni cu experienţă, pentru că în această perioadă de timp - şi nu mă refer la ultimele luni, ci la ultimii ani -, când este, după cum vedeţi, o adevărată explozie a transporturilor aeriene, apar companii noi, companiile existente prosperă şi se dezvoltă, numai Taromul nostru merge în picaj".

Ministrul transporturilor a precizat, vineri, răspunzându-i premierului la reproşurile referitoare la situaţia Tarom: "Într-adevăr, pierderile de la Tarom sunt cele pe care le-aţi amintit, dar trebuie să ţinem cont de următorul fapt: Tarom a operat până în luna iunie cu două aeronave în minus, ceea ce a redus capacitatea de zbor şi, totodată, în urma unor decizii comerciale, care au fost luate în anul 2016, anumite rute au fost anulate, rute care, în momentul de faţă, se reiau şi datorită capacităţilor noi de zbor. Au avut şi diverse probleme tehnice la aeronave, care, practic, au redus numărul de aeronave, lucruri pe care încercăm să le remediem. Ştiţi foarte bine că s-a lansat procedura de achiziţie pentru trei avioane de lung curier, numai pentru a preveni şi a preîntâmpina aceste pierderi, a creşte profitul companiei. Şi lucrurile pe care şi le-a propus actualul management al companiei nu se vor opri aici".

Răzvan Cuc a adăugat că urmează o serie de evaluări ale personalului de la Tarom şi disponibilizările care se impun.


Opinia cititorului: 2
1.   fără titlu
mesaj trimis de anonim în data de 22.08.2017, 12:20

Din punctul meu de vedere, atât Tarom, CFR, școlile, grădinițele, liceele, facultățile, dispensarele, spitalele, toate, absolut toate trebuie obligatoriu privatizate (doar atunci va dispărea corupția și grupurile de interese, fiind toate politice) iar Parlamentul să legifereze așa cum trebuie aceste domenii.

1.1.   fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
mesaj trimis de anonim în data de 22.08.2017, 13:48

De ce ? Sa inlocuim monopolu' de stat cu unu privat ?!!? Dumneata crezi ca romanii n-au aflat de BATJOCURILE practicate de GOLANII wizz si blue air ? De monopoalele rcs-rds, atat pe cablu, iar mai nou in domeniul energiei ? Nu dom'le , "omu sfinteste locul",iar companiile si bancile cu capital strain sa-si plateasca la timp impozitele si redeventele, in caz contrar USCHEALA din Romania cu suturi prin partile dorsale ! Prea multe hahalere (in special in domeniul bancar) considera ca tara noastra e Vestul Salbatic !

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Rompetrol Rafinare a prelungit un credit de 360 milioane de dolari
20 apr. D.I.


Şantierul Naval Constanţa a încheiat un acord de asociere cu Naval Group din Franţa
20 apr. D.I.


Air France negociază cu salariaţii încheierea grevei
20 apr. D.I.


TRANSGAZ A PIERDUT LICITAŢIAGrecia a acceptat oferta consorţiului condus de Snam pentru DESFA
20 apr. V.D.


ANCOM: Tarifele pentru portarea numerelor de telefon scad de până la 2,6 ori
20 apr.


BOGDAN CHIRIŢOIU:"2018 va fi un an foarte interesant pe zona ajutoarelor de stat"
20 apr. EMILIA OLESCU


STUDIU ESOP CONSULTING:"Birourile cu suprafeţe între 1.000-3.000 mp, cele mai închiriate, în 2017"
20 apr. R.R.


ÎN URMA INVESTIGAŢIEI EFECTUATEConsiliul Concurenţei recomandă reducerea tarifelor la electricitate
20 apr. E.O.


SĂPTĂMÂNA VIITOAREConsiliul Concurenţei va transmite CE opinia sa despre vânzarea Sidex
20 apr. E.O.


Facebook se adaptează legii privind protecţia datelor
19 apr. D.I.

<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.