Studiu: 68% dintre antreprenorii români s-au confruntat cu cel puţin o criză de imagine în 2017

12 oct. 08:15 Companii-Afaceri
Andrei Stan
Studiu: 68% dintre antreprenorii români s-au confruntat cu cel puţin o criză de imagine în 2017

Numărul antreprenorilor autohtoni care s-au confruntat cu crize de imagine în ultimul an a crescut de la 60%, în 2016, la 68% anul acesta, conform unui studiu "GMP PR" realizat împreună cu "CITR Group", trimis Redacţiei. Cu toate acestea, 74% dintre ei nu cred că se vor mai confrunta cu o astfel de problemă în viitorul apropiat, arată datele studiului.

Majoritatea (60%) consideră că la baza unei crize stau problemele interne şi deciziile de business, mai puţin social media (26%) sau produsul în sine (14%).

Sursa citată precizează: "Deşi numărul celor care şi-au angajat intern o persoană care să se ocupe de comunicare a crescut de la 38% în 2016 la 47% în 2017, în continuare scenariul de criză şi manualul reprezintă o tehnicitate intangibilă. Doar 22% au lucrat pe scenarii de posibile situaţii care le pot afecta reputaţia şi doar 7% au întâlnit aceste scenarii într-un manual.

Social media rămâne în continuare un teritoriu virgin pentru cei mai mulţi dintre ei: doar 28% o folosesc în situaţii de criză, deşi 45% cred că e importantă în comunicare". Potrivit realizatorilor studiului, aceasta reprezintă, totuşi, o îmbunătăţire faţă de anul precedent, când 72% nu foloseau deloc social media în comunicarea corporate şi nici nu o luau în calcul în cazul unei crize de imagine.

Ana-Maria Diceanu, head of crisis department şi senior partner "GMP PR", a afirmat: "Companiile şi brand-urile de azi trebuie să înveţe să gestioneze efectele transparenţei şi ale fenomenului social media. Nu mai este suficient să ieşi cu un produs bun pe piaţă dacă nu ştii să gestionezi social media sau comunicarea cu publicul ţintă. Am trecut demult de perioada situaţiilor de criză gestionate prin media relations sau «cunoştinţe». Trăim vremuri în care un om are puterea de a distruge un brand printr-un simplu post pe Facebook. Vremuri în care brand-urile trebuie să înveţe să gestioneze critici dure la adresa lor. Antreprenorii români trebuie să accepte această realitate şi să înţeleagă că nu se pot ascunde la infinit în spatele încrederii în mesajul «Made in Romania»".

De asemenea, Andreea Anghelof, managing partner "CITR Group", a arătat: "Companiile româneşti se confruntă cu o realitate dificilă. Pe de o parte, sunt crizele de imagine care contribuie la deteriorarea încrederii în companie şi, pe de altă parte, societatea şi mediul de afaceri nu încurajează antreprenorul care eşuează. In acest context, este important ca societatea să privească ca pe o oportunitate orice situaţie dificilă, să sprijine antreprenorii cu experienţă şi să nu se grăbească în a le atribui eticheta eşecului. Pe de altă parte, antreprenorul român trebuie să înveţe să anticipeze situaţiile cu risc, să controleze procesul de gestionare a acestora şi să le depăşească cu cât mai puţine efecte negative asupra companiei".

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 85 antreprenori din ţara noastră, majoritatea având între 20 şi 100 de angajaţi şi afaceri de cel puţin cinci ani.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Vânzările principalilor producători de armament au crescut pentru prima dată după 2010
12 dec.


Egiptul şi Rusia au semnat contractul final pentru construcţia unei centrale nucleare
12 dec.


EY: Modificările fiscale aduc discrepanţe semnificative între salariaţi şi persoane fizice autorizate
12 dec.


Investiţie de 280.000 de euro în platforma contabilă MAX BA
12 dec. ADELINA TOADER


Airbus intenţionează să producă doar şase aparate A380 pe an
12 dec.


Rostec vrea să vândă o participaţie de 26% la producătorul de arme Kalaşnikov
12 dec.


DEŞI AUTORITĂŢILE DIN FRANŢA RECHEAMĂ PRODUSELE CONTAMINATE, INCLUSIV DIN ROMÂNIA, Daea zice că nu a primit nicio notificare oficială despre laptele praf cu Salmonella
12 dec.


Romgaz primeşte o finanţare de până la 321 milioane lei, prin Planul Naţional de Investiţii
12 dec.


PETRE DAEA:"România nu a primit nicio notificare despre laptele praf contaminat cu salmonella"
11 dec. G.F.


ACEBOP: "Suntem în alertă de două zile, porcii ajunşi în Republica Moldova acum patru zile, nu mai sunt buni astăzi!"
11 dec. A.C.

AnunutBursa.ro
<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2017.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.