STUDIU BOSTON CONSULTING GROUP:

Asigurările - al patrulea cel mai afectat sector la nivel global în contextul pandemiei

29 sep. 12:26 Comunicate de presă
G.U.
Asigurările - al patrulea cel mai afectat sector la nivel global în contextul pandemiei

Industria asigurărilor a fost al patrulea cel mai afectat sector din economie, fiind depăşit doar de hoteluri şi agrement, bănci şi energie.

La jumătatea lunii iunie 2020, din cauza pandemiei, industria asigurărilor înregistra o scădere de 21%, din perspectiva randamentului total pentru acţionari, în timp ce indicele bursier S&P Global 1200 a pierdut doar 9%.

Decalajele între companii cu performanţe superioare şi inferioare din industria asigurărilor este acum mai mare decât din orice altă industrie studiată.

Raportul Value Creators 2020 al Boston Consulting Group, companie globală de consultanţă, cuprinde cei mai mari 97 de asigurători internaţionali cotaţi la bursă, cu o capitalizare de piaţă mai mare de 5 miliarde de dolari la 31/12/2019. Dintre aceşti 97 de asigurători, 41 aveau sediul central în America, 33 în Europa şi Africa şi 23 în Asia şi Pacific (APAC).

Pe parcursul ultimilor cinci ani, asigurătorii au înregistrat un randament total pentru acţionari (TSR) de 8,2%, în medie, subperformând uşor piaţa cu 1,4 puncte procentuale. Acest randament ia în calcul evoluţia preţului acţiunilor, inclusiv dividende. Asigurătorii mari au înregistrat însă performanţe mult mai bune - cei situaţi în topul industriei au furnizat un randament de 36% TSR în 2019 şi o medie de 20% TSR din 2014.

Odată cu izbucnirea pandemiei globale cauzată de virusul SARS-CoV-2, totul a decurs mai anevoios. Multe guverne au redus ratele dobânzilor la niveluri minime, cu efectele scontate asupra industriilor dependente de investiţii. În sectorul financiar, băncile au fost cele mai afectate, urmate de domeniul asigurărilor de viaţă.

La nivelul lunii iunie 2020, industria asigurărilor înregistra o scădere de 21%, din perspectiva randamentului total pentru acţionari, fiind al patrulea cel mai afectat sector în pandemie, în timp ce indicele bursier S&P Global 1200 avea o pierdere de doar 9%.

Pe de altă parte, există asiguratori care au înregistrat performanţe semnificative, mult mai bune decât alţi competitori sau companii din alte industrii, subliniind una dintre lecţiile noastre fundamentale: orice companie îşi poate găsi calea către crearea de valoare adăugată.

Mai mult, această performanţa a fost înregistrată atât în zone geografice diferite, cât şi pe segmente de piaţă distincte. Primele cinci companii din ultimii cinci ani, 2014 - 2019, au fost: Sul America (Brazilia, în principal proprietăţi, accidente, dar şi sănătate, TSR anual de 43,6%), Progressive (SUA, proprietăţi şi accidente, TSR anual de 25,2%), Ping An (China, asigurare multilină, TSR anual de 23.5%), Hannover Ruck (Germania, reasigurare, TSR anual de 23.5%) şi Porto Seguro (Brazilia, în principal proprietăţi, accidente şi sănătate, TSR anual de 21,9%).

Niciuna dintre companiile de asigurări din România nu se află în acest top (de fapt, doar 3 asigurători europeni se află în primul sfert) şi doar unul se află în al doilea sfert.

Previziuni şi imperative strategice

Perspectiva neclară, pe termen mediu, asupra perioadei post-COVID-19, aduce un nivel de incertitudine cu care majoritatea echipelor de management nu s-a mai confruntat până acum. Cât va dura, de exemplu, recuperarea cererii? Cum vor evolua solicitările de daune altele decât cele de viaţă? Cât de mult capital oportunist va intra în industrie în urma creşterii preţurilor? Cum pot acoperi asigurătorii produse de viaţă şi pensii atractive într-o lume cu randament zero?

Am identificat 4 imperative, în plus faţă de a cincea, respectiv îmbunătăţirea alocării de capital, pentru ca firmele de asigurări să se dezvolte în lumea post-COVID:

1. Accelerarea transformării pentru a crea un Model de Afaceri Bionic

În urma cercetărilor, BCG a constatat faptul că majoritatea companiilor de asigurări investesc insuficient în iniţiative digitale şi se află în mod constant în spatele campionilor digitali din industrie, şi anume companii care acordă prioritate acestor investiţii şi construiesc organizaţii digitale. Asiguratorii ar trebui să se concentreze pe digitalizarea a cinci domenii cheie care necesită: distribuţie, servicii pentru clienţi, operaţiuni, organizare şi gestionarea daunelor.

2. Creşterea productivităţii prin noi moduri de lucru

Asigurătorii care vor ieşi mai puternici din criza COVID-19, vor fi cei care, pe parcursul lunilor următoare, vor aborda următorii factori critici: cost, viteză şi perseverenţă. Mulţi vor trebui să reducă costurile, fără însă a afecta capacităţile cheie. Abilitatea de a reacţiona rapid la circumstanţe, cum ar fi schimbările privind cererea, vor avea un impact major asupra eforturilor asiguratorilor de a reduce cererile de daune şi de a profita la maximum de noi oportunităţi. Toate companiile au conştientizat faptul că sistemele critice de care depind sunt foarte fragile şi au nevoie de sisteme operaţionale rezistente. Capacitatea de a opera cu agilitate va fi cheia succesului.

3. Adoptarea gândirii în scenarii

Întrucât se confruntă cu o mai mare incertitudine asupra mediului macro, companiile trebuie să facă faţă unor provocări din ce în ce mai mari, într-o lume mai puţin previzibilă. Datorită lecţiilor învăţate din impactul neaşteptat al COVID-19, mai mulţi asiguratori se îndreaptă către analiza scenariilor avansate. Această abordare permite managementului să exploreze efectul strategiei şi tacticilor în diverse scenarii, să calculeze rapid impactul deteriorării condiţiilor asupra afacerii (precum capitalul, marjele şi lichiditatea), să identifice riscurile, concentraţiile între expuneri şi să reevalueze ipotezele de afaceri şi măsurile financiare existente.

4. Optimizarea portofoliului de afaceri prin fuziuni şi achiziţii inteligente

M&A este o strategie cheie pentru creşterea productivităţii capitalului prin realinierea portofoliului de afaceri şi îmbunătăţirea poziţiei strategice. Asiguratorii care urmăresc ce va fi în viitor vor folosi această criză pentru a evalua şi a urmări atât achiziţiile, cât şi oportunităţile de vânzare.

În concluzie: asigurătorii au în faţă un drum anevoios. Acesta ar putea deveni şi mai dificil dacă redresarea economică globală va fi de lungă durată sau dacă COVID-19 va reveni în forţă. Dar, după cum a spus Albert Einstein "în mijlocul dificultăţii stă oportunitatea". Este un moment bun pentru ca asigurătorii perseverenţi să acţioneze.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Comunicate de presă

Epson a lansat două noi imprimante
26 oct. A.P.


În 2020, Echipa Bolt a trecut la 100% work from home şi a crescut cu 25%
26 oct. A.P.


COMUNICAT DE PRESĂAnunţ începere proiect "DIVERSIFICAREA ACTIVITĂŢII SC TEHNOOPTOELECTRONICA SRL PRIN ACHIZIŢIE DE ECHIPAMENTE PERFORMANTE"
26 oct.


OMV Petrom lansează cardul OMV Climate Neutral pentru compensarea emisiilor de carbon pentru carburanţi
26 oct. A.P.


HUAWEI Mate 40 Pro, noul campion al DxOMark
26 oct. A.P.


STUDIU CUSHMAN & WAKEFIELD ECHINOXJumătate dintre angajaţii din Bucureşti au continuat să lucreze preponderent de acasă şi după ridicarea stării de urgenţă
26 oct. A.P.


EUROBAROMETRU:70% dintre români sunt îngrijoraţi de situaţia economică în contextul crizei sanitare
23 oct. A.B.


725.000 de persoane fizice şi juridice au acum cont pe Ghişeul.ro2
23 oct. A.B.


Se lansează evenimentul de lansare a Consiliului Naţional pentru Transformare Digitală 1
23 oct. A.B.


Alstom, certificat pentru celei mai recente standarde ETCS
23 oct. A.P.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2020.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.