STUDIU COCKTAIL HOLIDAYS:

Vacanţe diferite, în funcţie de regiuni

11 iul. Companii-Afaceri
A.T.
Vacanţe diferite, în funcţie de regiuni

Moldova preferă Grecia, Ardealul - Spania, sudul şi estul ţării - Turcia 

Vacanţele în insulele greceşti, în Antalya şi Bodrum din Turcia, Tenerife şi Mallorca din Spania, Split din Croaţia, cu zbor charter din Bucureşti, Iaşi şi Cluj-Napoca, sunt cele mai căutate pentru sezonul 2018, potrivit agenţiei de turism Cocktail Holidays.

Datele turoperatorului arată că turiştii preferă sejurile relaxante, la hoteluri de patru stele în Grecia, Turcia, Croaţia, Cipru şi resorturile de cinci stele din Antalya.

Pe regiuni, potrivit unui studiu realizat de Cocktail Holidays în funcţie de rezervările turiştilor, românii din nordul ţării merg mai mult în Grecia, cei din estul şi sudul ţării în Turcia, în timp ce vestul ţării preferă Spania.

În sezonul estival 2018 (mai - septembrie), peste 25 mii de români din întreaga ţară merg în vacanţă prin turoperatorul Cocktail Holidays şi agenţiile revânzătoare partenere. Dintre aceştia, 20 de mii de turişti au ales sejururi cu zboruri charter.

Pe timpul verii, compania de turism operează peste 25 zboruri charter săptămânale de pe aeroporturile din Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti, către 20 de destinaţii europene din 7 ţări.

Informaţiile transmise de agenţie arată că în regiunea Moldova, cele mai căutate destinaţii sunt: Grecia (insulele Rodos, Zakynthos), Cipru, Spania, cu zbor charter din Iaşi. Turiştii moldoveni au, în medie, un buget de 650 de euro/persoană, iar cei mai mulţi preferă să călătorească în grupuri mari, cu familia şi prietenii.

În Ardeal, cele mai multe vacanţe vândute sunt către Spania, în top fiind insula Mallorca, pentru care turiştii alocă un buget de cel puţin 750 de euro/persoană. Turiştii din vestul ţării sunt mai pretenţioşi şi aleg vacanţa după o documentare amănunţită.

Românii din sudul şi estul ţării aleg ca destinaţie de vacanţă predominant Bodrum, Tenerife, dar şi Ibiza Greciei - Mykonos, pentru care alocă 799 de euro de persoană. O altă destinaţie preferată de aceştia este Peninsula Peloponez, cea mai tradiţională zonă a Greciei, oferită în premieră pe zbor charter din această vară, la tarife care pornesc de la 399 de euro/persoană vacanţa de şapte nopţi. Vacanţele pe charter în Turcia şi în special în zona Bodrum, pe care românii par să o redes-copere, sunt cele mai căutate la Bucureşti. Bucureştenii sunt dispuşi să cheltuiască în medie 590 de euro/persoană pe un sejur la hotelurile all inclusive şi cumpără cel puţin o excursie opţională, cu preţuri de la 25 la 150 de euro.

Din Bucureşti pleacă, de altfel, mai multe curse charter spre Grecia, Turcia, Spania, Cipru, Croaţia, Emiratele Arabe Unite, Muntenegru şi Egipt. Pentru cei care locuiesc în provincie, mai precis în Tecuci, Galaţi, Brăila, Iaşi, Bacău, Focşani, Buzău, Constanţa, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Braşov, transferul la şi de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă este inclus în preţul vacanţei.

În ceea ce priveşte unităţile de cazare, în cazul Turciei majoritatea cererilor sunt pentru hoteluri de cinci stele, în timp ce în Spania, Grecia, Cipru, Croaţia turiştii se îndreaptă către hoteluri de trei şi patru stele.

Agenţia de turism mai transmite că, la nivel naţional, bugetul mediu pentru un sejur de şapte nopţi la un hotel de patru stele, cu demipensiune, transport charter avion, transferuri, taxe şi asigurări medicale şi storno este de 530 de euro/persoană.

În general, turiştii care aleg vacanţele Cocktail Holidays sunt cupluri şi familii cu copii, cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, cu studii medii şi superioare, venituri medii şi peste medie, care aleg atât vacanţe de relaxare, cât şi vacanţe active ori pentru shopping.

Dan Goicea, manager Cocktail Holidays, a declarat: "Odată cu creşterea bugetelor alocate pentru vacanţe, observăm şi o creştere a interesului faţă de destinaţia aleasă, turiştii sunt mai documentaţi, mai dornici de experienţe noi şi dispuşi să cheltuiască mai mult în vacanţe, pentru activităţi la des-tinaţie. Vorbim astfel despre turişti mai educaţi, mai selectivi şi mai preocupaţi de calitatea serviciilor achiziţionate. Oferim însă vacanţe pentru toate bugetele, de la câteva sute de euro la mii de euro, cu toate taxele incluse, asta neînsemnând că cele ieftine ascund capcane pentru turişti".

Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 11 ani, compania care îl deţine, Prompt Service Travel Company, fiind înfiinţată în 1993. Compania şi-a început activitatea oferind turiştilor vacanţe cu zboruri charter în Grecia - Creta, în prezent operând peste 25 de destinaţii din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi. Anual organizează circuite culturale, istorice, tematice, dar şi vacanţe în destinaţii exotice precum Sri Lanka, Thailanda, Brazilia.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

CE invită părţile interesate să transmită observaţii la angajamentele Transgaz1
22 sep. F.B.


Emirates şi Etihad Airways dezmint că vor să creeze cel mai mare operator aerian din lume
22 sep. F.B.


Ford, aproape de vânzarea fabricii sale din Franţa
21 sep. T.M.


Uber negociază preluarea companiei Deliveroo
21 sep. V.D.


PROIECTUL STRATEGIEI ENERGETICE:"România îşi va menţine poziţia de producător de energie în regiune"
21 sep. E.O.


Christian Tour a intrat pe segmentul vacanţelor city break
21 sep. E.O.


Infrastructura precară blochează accesul la organizarea marilor competiţii
21 sep. O.D.


Comerţul cu produse agricole, vital în contextul schimbărilor climatice
21 sep. O.D.


OANA TOTORA, MYORGANIC:Piaţa produselor organice din România - matură, dar subdezvoltată
21 sep. RAMONA RADU


Turismul balnear, în creştere cu 20% în 2018
21 sep. Adelina Toader





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.