STUDIU MEDIPRICE:

Piaţa serviciilor medicale private a crescut până la 1,7 miliarde euro

Piaţa serviciilor medicale private a crescut până la 1,7 miliarde euro

Piaţa serviciilor medicale private a avansat, în 2017, cu 12% faţă de anul anterior, până la aproximativ 1,7 miliarde de euro, potrivit unei analize efectuate de comparatorul de servicii medicale Mediprice.

Creşterea medie anuală a serviciilor medicale private a fost de 9,5% produsă în perioada 2011-2016, conform Mediprice. Primele cinci lanţuri private din România au realizat, anul trecut, o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 400 de milioane de euro, mai arată datele studiului.

Eliza Pintilie, directorul general Mediprice, a declarat: "Dinamica deosebită a pieţei arată o creştere semnificativă a cererii populaţiei pentru servicii medicale private. La această evoluţie au contribuit, în ultimii ani, instabilitatea sectorului public de sănătate şi creşterea venitului disponibil al clasei de mijloc. Din păcate, România este ţara cu unul dintre cele mai reduse volume ale informaţiilor din domeniul serviciilor medicale, atât din perspectiva pacienţilor, cât şi a furnizorilor. Acest lucru afectează sectorului public, dar şi pe cel privat".

Potrivit studiului, în perioada 2011-2016, numărul spitalelor private din România s-a dublat, ajungând la peste 200 de unităţi. Pe de altă parte, numărul spitalelor publice a scăzut semnificativ, în urma închiderii a 67 de unităţi la 1 aprilie 2011. În acelaşi timp, numărul centrelor medicale private a crescut de trei ori, până la peste 600 de unităţi în 2016.

Eliza Pintilie mai precizează că inclusiv nivelul ridicat al "plăţilor din buzunar" în unităţile de stat a contribuit la dezvoltarea pieţei private, îngreunând accesul populaţiei la serviciile publice de sănătate.

Datele analizate mai arată că, în 2015, plăţile informale au ajuns, pentru prima dată, la 21% din volumul total al cheltuielilor pentru asistenţa medicală în România, faţă de o medie UE de 15%.

Reprezentanţii Mediprice au mai spus: "În acest context, românii valorizează tot mai mult serviciile private, unde aspectul general al unităţii sanitare, reputaţia acesteia, experienţa medicilor, aparatura de ultimă generaţie şi relaţia cu pacientul sunt criterii de performanţă. Un plus ar fi ca nivelul de digitalizare al pieţei să crească: întreaga ofertă de servicii să fie vizibilă, tarifele - transparente şi să poată fi accesate rapid, printr-un simplu click".

Utilizatorii români de internet generează, lunar, aproximativ 200.000 de căutări ale sintagmei "analize medicale", conform studiului.

Potrivit raportelor de cercetare a pieţei, compararea preţurilor şi a ofertelor este un pas esenţial în decizia de cumpărare a utilizatorilor online în întreaga lume. Doar în 2014, jumătate dintre clienţii online la nivel mondial au folosit cel puţin o dată comparatoarele de preţuri în detrimentul navigării directe pe un anumit site.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Compania Fiat-Chrysler are un nou director
22 iul. V.D.


Acţiunile Microsoft au atins un nivel record1
21 iul. V.D.


Ministrul Energiei trimite corpul de control la Romgaz
20 iul. V.D.


Romgaz a încheiat două contracte cu Oltchim
20 iul. V.D.


PENTRU ACEST AN,Alum a pregătit 59 milioane de lei pentru investiţii
20 iul. A.I.


Daniel DăianuCe arată decizia privind Bulgaria?5
20 iul. Daniel Dăianu


VREI CA STATUL SĂ ÎŢI GARANTEZE CREDITUL? DAI ŞPAGĂ!"Prima Casă", în atenţia Parchetului General3
20 iul. G.M.


CU MOARTEA PRE MOARTE ZBURÂNDAripile frânte ale aviaţiei militare
20 iul. George Marinescu


Tinerii fug de agricultură
20 iul. Octavian Dan


TUI Travel Center: Peste 80% dintre turiştii care au vouchere de vacanţă vor la mare în vârf de sezon3
20 iul. A.T.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.