STUDIU:

Neconcordanţe între aspiraţiile angajaţilor şi obiectivele de performanţă ale angajatorilor

04 mai. 2015 Companii-Afaceri
Elena Deacu

Doar 10% dintre angajaţi definesc succesul în carieră în termeni de performanţă de vârf şi productivitate, se arată într-un studiu multinaţional lansat de Right Management, parte din ManpowerGroup (NYSE: MAN).

Date fiind dificultăţile repetate pe care angajatorii le întâmpină în identificarea şi atragerea de personal pregătit şi motivat, care să îi susţină în atingerea obiectivelor de afaceri, rezultatele studiului indică o nepotrivire persistentă între aspiraţiile angajaţilor şi cerinţele de performanţă ale angajatorilor.

"Angajaţii de vârf, aşa-numiţii high performers, au un impact considerabil asupra rezultatelor de afaceri", spune Mara Swan, vicepreşedinte executiv al ManpowerGroup şi liderul global al Right Management. "Deficitul de talente se manifestă peste tot în lume, îndeosebi pentru seturile de abilităţi cele mai cerute, iar noua realitate obligă departamentele de resurse umane să regândească felul în care îşi dezvoltă şi motivează angajaţii. Pentru a atrage şi păstra talentele, dezvoltarea angajaţilor trebuie să devină o prioritate pentru organizaţii, care trebuie să-şi mobilizeze liderii şi să ofere angajaţilor îndrumarea necesară pentru a-şi lărgi sfera de experienţă, cunoştinţele şi competenţele", explică Mara Swan.

Echilibrul corect între viaţă şi muncă ocupă primul loc între aspiraţiile de carieră. Studiul Global Career Aspiration Survey arată că la nivel global numai 3% dintre angajaţi aspiră în primul rând la obţinerea unei poziţii înalte şi vizibile, în timp ce 17% plasează dorinţa de a fi cei mai buni în activitate pe primul loc. Faţă de aceştia, numărul celor ce aspiră întâî şi întâi la echilibru între viaţă şi muncă este mai mult decât dublu la nivel global (45%), iar în cazul europenilor mai mult decât triplu (55%). Cei mai puţini înclinaţi să aspire prioritar la excelenţă în activitate sunt generaţia Y, millenials (14%), spre deosebire de generaţia X (17%) sau aşa-numiţii baby boomers (22%).

Fericirea sau mulţumirea la locul de muncă sunt mai importante decât salariul sau performanţa. 26% dintre respondenţii studiului definesc succesul la locul de muncă prin prisma plăcerii sau fericirii, fiind urmaţi de cei ce echivalează succesul cu salariul (19%), calitatea muncii (18%), respectul şi recunoaşterea (15%) şi performanţa de vârf (10%). Performanţa este mai puţin definitorie pentru sucess în cazul europenilor (8%), decât al nord-americanilor (12%) sau asiaticilor (14%). Din punct de vedere al generaţiilor, importanţa acordată performanţei este relativ egală: 10% din generaţia Y, 11% din generaţia X şi 8% dintre Baby boomers definind succesul ca performanţă de vârf.

Liderii trebuie să dea dovadă de respect. 53% dintre respondenţii studiului spun că principala lor aşteptare de la lideri este respectul pentru cunoştinţele şi experienţa angajatului. Alte aşteptări includ încredere reciprocă (51%), transparenţă (37%), învăţare şi dezvoltare (32%) şi o relaţie între egali, indiferent de titulatura postului sau poziţionarea ierarhică (30%). În Europa, principala aştepare de la lideri este încrederea reciprocă.

Încrederea reciprocă este esenţială şi în relaţiile între colegi. 59% dintre angajaţi îşi doresc din partea colegilor încredere, această aşteptare fiind urmată de respect pentru cunoştinţe (48%), o relaţie de la egal la egal (46%) şi transparenţă (41%). Dorinţa de încredere reciprocă este mai pronunţată în rândul europenilor (67%), în timp ce în America de Nord prioritatea este respectul pentru cunoştinţe (54%). Generaţia Baby Boomer este mai orientată spre încredere decât generaţiile X şi Y (65% versus 61%, respectiv 51%).

Angajaţii vor renunţa la locul de muncă actual dacă li se oferă un echilibru mai bun între viaţă şi muncă sau o remuneraţie mai mare. 35% dintre cei chestionaţi indică echilibrul viaţă/muncă şi alti 35% remuneraţia crescută ca principalii factori care i-ar determina să schimbe locul de muncă, în timp ce alţi 25% ar fi interesaţi de o cultură organizaţională diferită sau de responsabilităţi şi sarcini mai interesante. În Asia, 54% dintre angajaţi şi-ar schimba locul de muncă pentru a obţine echilibrul viaţă/muncă, în timp ce în America de Nord şi Europa, procentul este de 41%, respectiv 24%.

"Oamenii sunt mulţumiţi şi implicaţi la locul de muncă atunci când ceva îi inspiră. Când angajaţii au parte de dezvoltare în sensul aspiraţiilor lor de carieră, prin dialog constant cu managerii lor, potenţialul de motivaţie creşte, iar angajaţii sunt mai pregătiţi să îşi asume noi provocări," a subliniat Mara Swan.

Studiul Global Career Aspiration Survey a fost iniţiat de Right Management în trimestrul IV/2014 pentru a înţelege atât motivaţiile legate de carieră, cât şi schimbările percepţiilor şi motivaţiilor la locul de muncă. Studiul include rezultate culese de la 1,225 de respondenţi din Australia, Belgia, Canada, Elveţia, Franţa, Germania, India, Marea Britanie, Singapore şi SUA.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

Piaţa IT din România a crescut cu 14-15%, anul trecut
24 apr. A.G.


Preluarea A&D Pharma de către Glebi Holdings a fost autorizată de Consiliul Concurenţei
24 apr.


INVESTIŢIE DE 20 DE MILIOANE DE EURO LA TÂRGOVIŞTEAnsamblul rezidenţial Class Park va fi gata în 2021
24 apr. R.R.


PENTRU EXTINDEREA REŢELEI SUBTERANE DE FIBRĂ OPTICĂ,Netcity Telecom a luat o facilitate de credit de 10 milioane euro
24 apr. C.P.


UN NOU IMPAS ÎN DERULAREA CONTRACTULUI DE TERMINALE LOTERISTICEPeste jumătate din managerii zonali ai Loteriei refuză să recepţioneze noile echipamente
24 apr. Ancuţa Stanciu


PENTRU 2018,Magazinul de echipamente sportive "Maia Outdoor" vizează afaceri mai mari cu 30%
24 apr. A consemnat ADELINA TOADER


PENTRU ASIGURAREA UNEI SALARIZĂRI ECHITABILE ÎN SISTEMUL SANITAR,Sanitas: "Legea salarizării ar trebui obligatoriu completată şi îmbunătăţită"
24 apr.


ANRE, ANRM şi ACROPO, interpelate cu privire la bugetele de salarii
24 apr. A.A.


"Conted" Dorohoi îşi propune să treacă pe profit, anul acesta
24 apr. A.A.


RAPORT 2017THR Marea Neagră se va orienta către turismul balnear şi de agrement
24 apr. A.A.

<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.