STUDIU STORIA.RO:

"Majoritatea românilor caută un apartament în bloc"

21 mar. 11:49 Miscellanea
D.I.
"Majoritatea românilor caută un apartament în bloc"

Aproape 40% dintre românii care vor să îşi schimbe locuinţa intenţionează să facă acest pas în următorul an, iar peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate, se arată într-un raport al platformei online Storia.ro, remis astăzi Redacţiei.

Potrivit documentului intitulat "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online", cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%).

Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi respondenţi au ales prima variantă (62,3%). Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).

Aproape toţi respondenţii (95,8%) intenţionează să se mute în acelaşi oraş, iar 67% în acelaşi cartier în care locuiesc la ora actuală.

Referitor la criteriile de care ţin cont atunci când caută o locuinţă nouă - dincolo de buget - românii incluşi în cercetare au făcut referire la zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi la facilităţile din preajma locuinţei (22,9%). Anul construcţiei, accesul la o parcare, apropierea de staţiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor şi compartimentarea sunt alte criterii amintite de către respondenţi.

Totodată, 61,4% dintre respondenţi au declarat că folosesc site-urile de anunţuri imobiliare atunci când îşi caută o nouă locuinţă, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni şi cunoştinţe. În ceea ce priveşte subiectul căutărilor, respondenţii au amintit: informaţii financiare (63,4%), informaţii generale (61,1%), informaţii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Raportul de cercetare cantitativă "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare onlinea fost realizat cu ajutorul agenţiei de cercetare D&D Research, iar studiul a implicat 1.050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Miscellanea

Soţii Iohannis participă la slujba de la Biserica "Sfânta Treime"1
16 dec. P.E.


CNAIR: Nu sunt drumuri închise din cauza condiţiilor meteo
15 dec. L.M.


ÎN ULTIMA SĂPTĂMÂNĂ: 113 persoane, puse sub supraveghere judiciară
15 dec. L.I.


CNAPM:Creştere anuală cu 6% a traficului de mărfuri
14 dec. A.I.


BEI sprijină Radiocom pentru a finanţa digitalizarea infrastructurii terestre
14 dec. M.I.


INS, PRIMELE 10 LUNI:Volumul lucrărilor de construcţii, în scădere cu 4,1%
14 dec. P.E.


GALA "STAR CONSTRUCT 2018"Revista "BURSA Construcţiilor" - desemnată cea mai completă sursă de informaţii din sectorul construcţiilor
13 dec. E.O.


MFP:Subscrierea pentru titlurile CENTENAR, prelungită cu o săptămână
13 dec. I.M.


Afacerile din comerţul cu autovehicule şi motociclete, în creştere
13 dec. A.M.


Descoperire: urme de apă pe un asteroid
13 dec. O.D.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.