STUDIU STORIA.RO:

"Majoritatea românilor caută un apartament în bloc"

21 mar. 11:49 Miscellanea
D.I.
"Majoritatea românilor caută un apartament în bloc"

Aproape 40% dintre românii care vor să îşi schimbe locuinţa intenţionează să facă acest pas în următorul an, iar peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate, se arată într-un raport al platformei online Storia.ro, remis astăzi Redacţiei.

Potrivit documentului intitulat "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online", cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%).

Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi respondenţi au ales prima variantă (62,3%). Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).

Aproape toţi respondenţii (95,8%) intenţionează să se mute în acelaşi oraş, iar 67% în acelaşi cartier în care locuiesc la ora actuală.

Referitor la criteriile de care ţin cont atunci când caută o locuinţă nouă - dincolo de buget - românii incluşi în cercetare au făcut referire la zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi la facilităţile din preajma locuinţei (22,9%). Anul construcţiei, accesul la o parcare, apropierea de staţiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor şi compartimentarea sunt alte criterii amintite de către respondenţi.

Totodată, 61,4% dintre respondenţi au declarat că folosesc site-urile de anunţuri imobiliare atunci când îşi caută o nouă locuinţă, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni şi cunoştinţe. În ceea ce priveşte subiectul căutărilor, respondenţii au amintit: informaţii financiare (63,4%), informaţii generale (61,1%), informaţii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Raportul de cercetare cantitativă "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare onlinea fost realizat cu ajutorul agenţiei de cercetare D&D Research, iar studiul a implicat 1.050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Miscellanea

România - locul 4 la restanţe la utilităţi
25 sep. P.E.


INACO: Numărul liber profesioniştilor îl va depăşi pe cel al angajaţilor
24 sep. T.I.


Peste 1,063 milioane de pensionari au primit indemnizaţie
24 sep. F.B.


Simbolul centenarului pe cartelele Metrorex
24 sep. V.D.


Porsche nu va mai produce maşini diesel
24 sep. P. E.


ŞTIINŢĂOrbita Pământului este pregătită pentru "curăţenia generală"
24 sep. O.D.


PMB doreşte distribuirea a două volume despre Istoria Ilustrată a României5
23 sep. V.D.


Planul roşu de intervenţie activat în judeţul Vrancea
23 sep. V.D.


Sistemul de sănătate din România este afectat de migraţia specialiştilor2
23 sep. V.D.


Pesta porcină africană confirmată în Belgia
22 sep. V.D.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.