"Toyota" lucrează la o baterie care să "schimbe regulile jocului" pe piaţa automobilelor electrice

30 oct. 2017 Internaţional
Andrei Stan
"Toyota" lucrează la o baterie care să "schimbe regulile jocului" pe piaţa automobilelor electrice

"Toyota Motor" vrea să comercializeze de la jumătatea anului 2020 un nou model de baterie care să "schimbe regulile jocul" pe piaţa automobilelor electrice de serie, având potenţialul să reducă costul de fabricaţie al acestor vehicule, relatează Reuters.

Tehnologia bateriei, care este în totalitate în stare solidă, este un dispozitiv de generaţie nouă, cu o capacitate ridicată de stocare a energiei, care îmbunătăţeşte tehnologia bateriilor actuale litiu-ion prin înlocuirea electrolitului sub formă lichidă sau gel cu un material conductibil solid.

Între alte beneficii, nouă tehnologie oferă o capacitate şi o siguranţă mai mari.

"Există câteva tehnologii de generaţie nouă pentru baterii pe care le analizăm, iar cea mai promiţătoare este bateria solidă. Încercăm să finalizăm dezvoltarea tehnologiei, dar mai sunt încă câteva probleme, în încercările de a o produce în serie", a spus preşedintele "Toyota", Takeshi Uchiyamada, într-un interviu acordat înainte de salonul auto de la Tokyo, deschis vineri pentru public, potrivit news.ro.

Cea mai mare problemă este durata de viaţă a bateriei, a explicat Uchiyamada, adăugând că "Toyota" a dezvoltat know-how pentru producerea de baterii în stare solidă astfel încât să fie obţinută performanţa maximă a tehnologiei.

Compania nu a reuşit încă să obţină o autonomie de drum a bateriei de cel puţin 200.000 de kilometri, aşa cum aşteaptă unii cumpărători.

Uchiyamada nu a dorit să precizeze care ar trebui să fie durata de viaţă a unei astfel de baterii, înainte de a fi nevoie să fie înlocuită, dar a respins termenul de trei ani.

"Nimeni nu ar cumpăra o astfel de maşină, dacă ar trebui să înlocuiască bateria după numai trei ani", a spus el.

Reprezentanţii "Toyota" par să fie însă încrezători că pot finaliza procesul de comercializare pentru noua tehnologie de baterii.

"Credem că tehnologia bateriilor solide poate schimba jocul, având potenţialul să îmbunătăţească semnificativ autonomia de drum", a declarat miercuri vicepreşedintele companiei, Didier Leroy.

În timp ce "Toyota" promovează încă tehnologia vehiculelor cu celule de combustibil cu hidrogen, luată în derâdere de fondatorul "Tesla", Elon Musk, Uchiyamada a insistat că grupul japonez nu este împotriva vehiculelor electrice şi că investeşte masiv în tehnologii pentru acestea, aşa cum este şi cea pentru bateriile în stare solidă.

Supranumit "părintele Prius", Uchiyamada, în vârstă de 71 de ani, a contribuit la lansarea producţiei de automobile electrice, acum două decenii, şi crede că atât vehiculele electrice cât şi cele cu celule de combustibil cu hidrogen vor fi necesare pentru înlocuirea automobilelor pe benzină.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Internaţional

JOSEP BORRELL, MINISTRUL DE EXTERNE SPANIOL:"Schengen începe să dispară sub presiunea imigraţiei"
16 iul.


Theresa May: "SUA şi Marea Britanie vor dialoga cu Rusia într-o poziţie de forţă şi unitate"
16 iul.


BURSELE DIN LUMECurs pozitiv pe bursele europene, la finele săptămânii trecute
16 iul. A.V.


UE anchetează fuziunea "Alstom" - "Siemens"
16 iul.


Excedentul comercial al Chinei pe relaţia cu SUA, la nivel record
16 iul.


"Engie" a obţinut 1,5 miliarde de dolari din vânzarea diviziei de gaze naturale lichefiate
16 iul.


Piloţii "Ryanair" din Irlanda ameninţă cu noi greve
16 iul.


THERESA MAY: Trump mi-a spus să dau în judecată UE
15 iul. A.M.


ONU: Numărul civililor ucişi din Afganistan a crescut
15 iul. A.M.


TRUMP ÎN SCOŢIA:Mii de oameni au protestat
15 iul. A.M.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.