Twitter a vândut accesul la date ale utilizatorilor

02 mai. 2018 Internaţional
D.I.
Sursa foto: Twitter
Sursa foto: Twitter

Twitter a vândut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universităţii Cambridge care a obţinut şi informaţii aparţinând unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanţă Cambridge Analytica fără consimţământul acestora, transmite Bloomberg.

Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informaţii folosite ulterior de către Cambridge Analytica, a înfiinţat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectivă a obţinut, timp de o zi, în 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioadă de mai multe luni.

"În 2015, GSR a avut o singură dată acces la un eşantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioadă de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pr baza informaţiilor recente, am efectuat propria noastră verificare internă şi nu am găsit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter", a explicat Twitter pentru Bloomberg.

Twitter a eliminat Cambridge Analytica şi entităţile afiliate acesteia din rândul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat că GSR a plătit pentru accesul la date, fără să ofere alte informaţii.

Twitter oferă unor companii, dezvoltatori şi utilizatori accesul la date publice, prin intermendiul unui soft (API - application programming interfaces) care solicită şi oferă informaţii. Compania vinde datele unor organizaţii, care deseori le folosesc pentru analizarea unor evenimente, sentimente sau pentru servicii destinate clienţilor.

Cel mai mare acces este acordat firmelor, respectiv tweet-uri din ultimele 30 de zile sau acces la tweet-uri începând din 2006. Pentru a obţine accesul la date, clienţii trebuie să explice cum vor utiliza datele şi cine vor fi beneficiarii finali.

Twitter nu vinde mesaje private adresate direct, iar utilizatorii trebuie să opteze dacă vor ca tweet-ul să includă locaţia.

Veniturile obţinute de Twitter din vânzarea de date şi alte surse au crescut în primul trimestru cu circa 20%, la 90 de milioane de dolari.

Criticile la adresa Twitter, pentru incapacitatea de a preveni informaţiile incoerecte sau abuzurile de pe platforma sa de socializare, au crescut după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. În primul trimestru, compania a eliminat peste 142.000 de aplicaţii conectate la Twitter API, care împreună au fost responsabile de peste 130 de milioane de tweet-uri "de calitate slabă", în perioada respectivă. Compania a limitat totodată capacitatea utilizatorilor de a efectua acţiuni coordonate prin intermediul unor conturi multiple.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Internaţional

LA UN AN DE LA UCIDEREA JURNALISTULUI JAN KUCIAK:Mii de persoane au mărşăluit în Slovacia împotriva corupţiei
22 feb. T.I.


MIKE POMPEO: SUA nu vor împărtăşi informaţii cu ţările care folosesc tehnologia Huawei
22 feb. T.T.


PENTRU A BLOCA AJUTOARELE UMANITARE:Maduro închide graniţa cu Brazilia
22 feb. V.T.


SĂPTĂMÂNA VIITOARE:Benjamin Netanyahu se va întâlni cu Putin la Moscova
22 feb. M.C.


POTRIVIT UNUI EXPERT MILITAR RUS:Noua rachetă hipersonică rusească poate străpunge orice sistem de apărare
22 feb. T.T.


DAN MIHALACHE, AMBASADOR:"Decizia Regatului Unit de a părăsi UE - o mare pierdere"
22 feb. V.T.


MEMORANDUMURI DE ÎNŢELEGEREStatele Unite şi China se apropie de un acord comercial
22 feb. Mihai Gongoroi


BURSELE DIN LUMEInvestitori dezamăgiţi pe pieţele din Europa
22 feb. A.V.


Un partid din Italia propune naţionalizarea Băncii Centrale
22 feb.


Bursele europene au închis în apreciere
21 feb. T.T.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2019.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.