Twitter a vândut accesul la date ale utilizatorilor

02 mai. Internaţional
D.I.
Sursa foto: Twitter
Sursa foto: Twitter

Twitter a vândut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universităţii Cambridge care a obţinut şi informaţii aparţinând unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanţă Cambridge Analytica fără consimţământul acestora, transmite Bloomberg.

Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informaţii folosite ulterior de către Cambridge Analytica, a înfiinţat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectivă a obţinut, timp de o zi, în 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioadă de mai multe luni.

"În 2015, GSR a avut o singură dată acces la un eşantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioadă de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pr baza informaţiilor recente, am efectuat propria noastră verificare internă şi nu am găsit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter", a explicat Twitter pentru Bloomberg.

Twitter a eliminat Cambridge Analytica şi entităţile afiliate acesteia din rândul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat că GSR a plătit pentru accesul la date, fără să ofere alte informaţii.

Twitter oferă unor companii, dezvoltatori şi utilizatori accesul la date publice, prin intermendiul unui soft (API - application programming interfaces) care solicită şi oferă informaţii. Compania vinde datele unor organizaţii, care deseori le folosesc pentru analizarea unor evenimente, sentimente sau pentru servicii destinate clienţilor.

Cel mai mare acces este acordat firmelor, respectiv tweet-uri din ultimele 30 de zile sau acces la tweet-uri începând din 2006. Pentru a obţine accesul la date, clienţii trebuie să explice cum vor utiliza datele şi cine vor fi beneficiarii finali.

Twitter nu vinde mesaje private adresate direct, iar utilizatorii trebuie să opteze dacă vor ca tweet-ul să includă locaţia.

Veniturile obţinute de Twitter din vânzarea de date şi alte surse au crescut în primul trimestru cu circa 20%, la 90 de milioane de dolari.

Criticile la adresa Twitter, pentru incapacitatea de a preveni informaţiile incoerecte sau abuzurile de pe platforma sa de socializare, au crescut după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. În primul trimestru, compania a eliminat peste 142.000 de aplicaţii conectate la Twitter API, care împreună au fost responsabile de peste 130 de milioane de tweet-uri "de calitate slabă", în perioada respectivă. Compania a limitat totodată capacitatea utilizatorilor de a efectua acţiuni coordonate prin intermediul unor conturi multiple.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Internaţional

Preşedintele iranian avertizează SUA:Un conflict cu Iranul ar fi ''mama războaielor''1
22 iul. V.D.


FMI: Războiul comercial ar putea reduce creşterea economiei mondiale
22 iul. V.D.


Cuba elimină termenul "comunism" din Constituţie 1
22 iul. V.D.


Pablo Casado, noul preşedinte al Partidului Popular din Spania
22 iul. V.D.


Trump acuză China şi UE de manipulare valutară
22 iul. V.D.


Pablo Casado, noul preşedinte al Partidului Popular din Spania
21 iul. V.D.


Washingtonul avertizează companiile turce să sisteze afacerile cu Iranul
21 iul. V.D.


Scandalul Benalla:Ministrul francez de interne va fi audiat luni
21 iul. V.D.


Gaza: Acord de încetarea focului între Israel şi Hamas
21 iul. V.D.


UE cere mai multă "claritate" cu privire la Brexit
21 iul. V.D.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.