VASILE DÂNCU:

"O cauză a lipsei de autostrăzi este numărul mare de arii protejate, care blochează dezvoltarea" 2

20 nov. 2016 Companii-Afaceri
S.A.
Vasile Dîncu
Vasile Dîncu

Vicepremierul Vasile Dâncu a declarat, la Digi24, că România nu are autostrăzi din cauza ineficienţei cheltuirii banilor, dar şi pentru că sunt prea multe zone protejate, aproximativ 25% din suprafaţa ţării, ceea ce blochează dezvoltarea infrastructurii.

"Este incapacitatea administrativă legată de modalităţile în care ne planificăm resursele şi controlăm modul în care se cheltuie banii din administraţie", a spus Dâncu, întrebat despre motivul pentru care ţara noastră are atât de puţine autostrăzi, potrivit News.ro.

El a adăugat că o altă problemă este numărul mare de arii protejate din ţară, care blochează dezvoltarea.

Dîncu a precizat: "Am construit zone protejate, vreo 25% din teritoriul României sunt zone protejate şi în aceste zone protejate se poate construi foarte greu. Credeam noi atunci şi autorităţile locale credeau în momentul respectiv că aceste zone protejate vor aduce finanţare de la UE sau din altă parte, dar deocamdată ne blochează dezvoltarea, inclusiv a unor tronsoane de autostradă".

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat, vineri, la Braşov, că în 2017 vor fi construiţi 150 de kilometri de autostradă, "de zece ori mai mulţi" decât în acest an, fiind vorba despre porţiunile Lugoj-Deva, Sebeş-Turda, Suplacu de Barcău-Borş.

"Anul acesta nu o fie zero kilometri, anul acesta o fie 15 kilometri. Lotul II Lugoj-Deva va fi gata pe 15 decembrie. Am fost acolo săptămâna trecută şi lucrările sunt foarte avansate. Anul viitor o să fie de zece ori mai mulţi, adică 150 de kilometri de autostradă. Vorbim tot de porţiunea Lugoj-Deva, dar şi de Sebeş-Turda, plus Suplacu de Barcău-Borş chiar porţiunea unde s-a reziliat contractul cu Bechtel. Cei 26 de kilometri, dacă demarăm acum licitaţia, când începem sezonul, în martie, ar putea fi terminaţi în şase luni. Vom face eforturi mari ca să nu mai existe întârzieri pe viitor. De exemplu, la licitaţii nu vom mai impune un termen clar, ci un interval, de exemplu între un an pentru firmele care lucrează foarte bine şi 18 luni pentru constructorii mai puţin eficienţi. La licitaţie vor avea câştig de cauză cei care vor oferi cel mai scurt termen", a spus ministrul Sorin Buşe, care a participat la inaugurarea tronsonului I al centurii ocolitoare a Braşovului.

Ministrul a spus că mai multe autostrăzi sunt prioritare în anii următori. El a precizat că urmează să fie lansat procesul de licitaţie pentru mai mult de 500 de kilometri de autostradă, respectiv Târgu Neamţ -Iaşi -Ungheni, Craiova-Piteşti, şi se are în vedere şi deblocarea Comarnic-Braşov, unde au fost făcute contestaţii.

Ministrul Transporturilor a adăugat: "Am deblocat şi sectorul cuprins între Sibiu şi Sighişoara şi vrem să lansăm licitaţie şi pentru porţiunea între Sighişoara şi Braşov. Am discutat cu toţi reprezentanţii constructorilor cărora le-am cerut să se încadreze în termenele de durată şi cost. Oamenii au înţeles mesajul. Sunt companii care au făcut lucruri extraordinare în alte ţări şi trebuie să facă şi aici cum au făcut acolo".

Întrebat cum pot fi prevenite accidentele în care sunt implicate mai multe maşini, precum cele de pe Autostrada Soarelui, ministrul a spus că în România sunt doi factori: traficul foarte agresiv şi ignorarea totală a pericolului.

"Din experienţa mea, lucrând în companii au automobile, un număr foarte mic este atribuit condiţiilor drumului. La noi în ţară sunt doi factori: traficul foarte agresiv şi ignorarea totală a pericolului. Şoferii îşi asumă riscuri într-un fel de teribilism fără să se gândească că un astfel de gest poate nenoroci 20 de oameni. Din combinaţiile astea două ajungem la astfel de situaţii. Când lucram la o companie privată aveam o şcoală de conduită preventivă unde erau înrolaţi toţi şoferii care aveau accidente la activ sau cei care prin natura funcţiei lor conduc mult. Veneau în poligon unde erau puşi să frâneze ca să vadă în cât timp te opreşti la o viteză de 50 kilometri pe oră de exemplu. Nu învăţau, dar li se schimbau perspectivele", a mai spus Sorin Buşe.


Opinia cititorului: 2
1.   Auzi tu la el cum minte!
mesaj trimis de Pribeagul în data de 20.11.2016, 17:30

Dragnea mintea ca nu se fac autostrazi ca nu-i regionalizare. Acum amaritul asta vine cu alta minciuna gogonata.

Aveti ma diliule un plan cu autoastrazile care trebuie construite? Daca nu-l aveti, faceti-l! Si-l faceti in asa fel incit sa nu mai trebuiasca schimbat in urmatorii 10 ani - ani in carese pot construi 2000 de km de autostrada - nici macar cu o virgula. Daca-l aveti, apucati-va de treaba, ca timpul tace si trece! 

2.   fără titlu
mesaj trimis de anonim în data de 20.11.2016, 20:52

Eu crexeam ca cel msi prost din guvernul ciolos e borc, dar ma tem ca borc are un concurent setios in dancu

Articole din aceeaşi secţiune

Companii-Afaceri

ROMPETROL:Prima benzinarie din Romania alimentata din surse regenerabile
19 iul. A.M.


Volvo mizează pe un nou record de vânzări
19 iul. V.D.


ANUL TRECUT:Germanii de la Elektrobit, afaceri de 8 milioane de euro la Braşov
19 iul. OVIDIU VRÂNCEANU


CU O INVESTIŢIE DE 30.000 DE EUROSTROP Concept mizează pe cosmetica organică
19 iul. A consemnat ADELINA TOADER


"TEST DRIVE" ÎN TURISM:Kayak lansează o aplicaţie de explorare a realităţii virtuale
19 iul. A.T.


Compania Google, amendată cu 4,34 de miliarde de euro
18 iul. V.D.


Swatch a înregistrat vânzări record în primul semestru
18 iul. V.D.


Dotări noi pentru Ministerul de Interne
18 iul. G.M.


ÎN PRIMA JUMĂTATE A ANULUIVola.ro a înregistrat o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro
18 iul.


Legume din apă, seră hidroponică de 700.000 de euro2
18 iul. O.D.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2018.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.