GAMBLING

Codul etic de comunicare responsabilă în domeniul jocurilor de noroc

06 mar. 2018 Companii
ONJN

ONJN a elaborat Codul etic al comunicării responsabile în domeniul jocurilor de noroc (Ethical code on Responsible Communication in Gambling English version Feb 2018). Acest set de reguli se constituie ca un ansamblu de norme de autoreglementare în ceea ce priveşte comunicarea comercială în domeniul gamblingului, în baza căruia organizatorii de jocuri de noroc urmează să îşi adapteze practicile, astfel încât să se asigure că acestea sunt în concordanţă cu criteriile stabilite în prezentele norme de conduită.

În cadrul şedinţei Consiliului Consultativ, din data de 22.02.2018, au avut loc consultări cu privire la recenta publicare a Codului etic de comunicare responsabilă în domeniul jocurilor de noroc. Urmare a discuţiilor din cadrul Consiliului, s-a constatat necesitatea clarificării unor aspecte, asupra cărora ONJN consideră că este oportun să îşi exprime poziţia.

1. Publicarea Codului etic pe site-ul ONJN are scop consultativ, prin urmare, are menirea să ofere posibilitatea ca toate părţile implicate în domeniul jocurilor de noroc, jucătorii, precum şi toţi cei vizaţi spre a fi protejaţi, să ia la cunoştinţă despre preocuparea Oficiului cu privire la comunicarea responsabilă în acest domeniu şi să exprime un punct de vedere.

2. Codul etic se doreşte a fi un set de reguli de autoreglare, privitor la comunicarea comercială, în sensul adaptării acesteia la necesitatea asigurării unei protecţii corespunzătoare împotriva efectelor nocive pe care le poate antrena practicarea excesivă a jocurilor de noroc.

3. ONJN propune varianta asumării Codului etic de către organizatorii de jocuri de noroc, având în vedere că actorii importanţi din toate sectoarele vieţii sociale, cu deosebire din sectoarele vieţii economice, şi-au structurat strategiile de dezvoltare cu luarea în considerare a componentei etice a dezvoltării durabile, factor ce a condus la o îmbunatăţire a rezultatelor economice ale acestora.

4. Este necesar ca ONJN să aibă cunoştinţă despre măsura în care aceste reguli sunt însuşite de cei cărora le sunt adresate şi despre modul în care, odată asumate, sunt respectate, întrucât, în acest fel, va avea imaginea impactului asupra domeniului şi confirmarea faptului că dezideratul jocului responsabil poate fi realizat fără folosirea unei formule coercitive.

Respectarea de către fiecare operator de jocuri de noroc a principiilor enunţate mai jos reprezintă angajamentul voluntar al companiilor de profil în probarea unei reale responsabilităţi sociale.

Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc susţine şi promovează aceste principii, elaborate de echipa «Joc Responsabil», cel mai important program din România de prevenţie şi tratare a manifestărilor adictive în practicarea de jocuri de noroc.

Principiile de responsabilitate socială ale industriei de jocuri de noroc din România:

1. Promovează-ţi afacerea ca mijloc de distracţie, nu ca pe o modalitate de a câştiga bani.

2. Alocă resursă umană care să aibă drept principală sarcină derularea de acţiuni de responsabillitate socială şi protecţie a clientului. Asigură şi un buget pentru asta!

3. Instruieşte-ţi permanent angajaţii referitor la cele mai recente practici în legătură cu Jocul Responsabil.

4. Oferă cu limite băuturi sau servicii care ar putea încuraja jocul excesiv.

5. Informează-ţi permanent şi cu onestitate clienţii despre pericolele problemelor de joc şi cum se tratează acestea.

6. Asigură-te că identifici la timp jucătorii cu probleme.

7. Acţionează imediat când ai identificat un jucător cu probleme.

8. Cooperează cu familia în cazul jucătorilor cu probleme.

9. Asigură-te că în sala de joc accesul minorilor este strict interzis!

10. Caută permanent parteneriatul cu autorităţile şi participarea benevolă la acţiunile care vizează responsabilitatea socială.

Citeşte şi

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

SUPLIMENT IC&T"Serviciile 5G pot oferi companiilor o alternativă de conectivitate, fără cabluri, la viteze foarte mari"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T"Un atac cibernetic care să priveze accesul la comunicarea online ar putea fi devastator şi chiar letal"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T"România are, deja, mulţi experţi recunoscuţi în securitate cibernetică"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T"Pandemia a dezvăluit două probleme majore - una de infrastructură şi una de competenţe"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T / PESTE 82,75 MILIOANE EUROCifra de afaceri din 2020 - cea mai mare din istoria companiei Allview
07 mai.


SUPLIMENT IC&TIT&C a fost sectorul cu cel mai mare ritm de creştere, în 2020
07 mai.


SUPLIMENT IC&T"Privim pandemia ca pe un catalizator pentru o transformare digitală masivă şi ireversibilă în toate ariile"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T"România are în continuare nevoie de educaţie şi suport pentru a reuşi să adopte transformarea digitală"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T / MAGUAY:"Problema cronică a pieţei IT şi a digitalizării în România este că nu plecăm de la interesul beneficiarilor reali"
07 mai.


SUPLIMENT IC&T"Avem o penetrare excelentă a internetului în urban şi în mediul rural obişnuit"
07 mai.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.