Alstom, pregătit să furnizeze trenuri cu hidrogen în România 1

22 apr. Companii
M.G.
Alstom, pregătit să furnizeze trenuri cu hidrogen în România

Alstom este în contact cu Ministerul Transporturilor din România pentru o eventuală achiziţie a trenurilor Coralia iLint cu hidrogen şi va răspunde pozitiv dacă o astfel de cerere va veni din partea autorităţilor române, a afirmat, ieri, în cadrul unei conferinţe, Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom Europe.

Răspunzând unei întrebări cu privire la posibilitatea achiziţiei de către România a trenurilor pe hidrogen Coralia iLint dezvoltate de Alstom, Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom Europe, a afirmat: "Absolut, da. Suntem în legătură cu Ministerul (Transporturilor) din România. Avem o prezenţă mare în România şi acum suntem furnizor (...) şi am furnizat deja un tren Coralia pentru o linie electrificată pentru testare şi vom răspunde pozitiv dacă (va veni) cererea din partea ministrului (Cătălin Drulă) şi a diferiţilor factori interesanţi din România pentru că considerăm că România este una dintre ţările noastre vechi în care investim foarte multe resurse".

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a declarat în finalul lunii martie, la o conferinţă, că ţara noastră vrea să testeze trenurile cu hidrogen dezvoltate de Alstom, fiind vorba de o tehnologie nouă şi promiţătoare. El a folosit şi o expresie plastică pentru a descrie neîncrederea într-un proiect care ar putea fi viabil: "când vede olteanul girafa", potrivit hotnews.ro.

Ţările care stau cel mai bine la trenuri pe bază de hidrogen sunt Olanda, Germania, Austria şi Italia. Toate testele din Europa pentru această tehnologie au fost făcute cu trenuri Alstom. În urma testelor Alstom a semnat două contracte cu două landuri din Germania pentru 41 de trenuri Coralia Link, trenuri care ar urma să intre în operare în 2022 şi 2023, potrivit oficialilor companiei. Şi restul ţărilor mari din UE s-au arătat interesate, dar şi Marea Britanie. Pentru contractele cu cele două landuri din Germania se are în vedere inclusiv amenajarea mai multe staţii proprii de încărcare cu hidrogen pentru tronsoanele de cale ferată pe care operează trenurile.

"Aş vrea să dezvoltăm un proiect de trenuri pe hidrogen şi am avut discuţii cu industria, dar m-aş bucura să fim «early-adopters», ca să folosesc un termen din domeniul start-up-urilor de IT, adică să luăm o tehnologie în fază incipientă. Asta ne-ar permite să folosim bani europeni şi să atingem obiectivele globale europene în ceea ce priveşte emisiile de carbon", a spus Drulă în 26 martie la conferinţa Zilele Feroviare.

"Ne-ar putea ajuta şi să dezvoltăm o industrie şi cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe şi hârtii, este când o faci prin exemplu. O să folosesc o expresie: «când vede olteanul girafa». Când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el şi vom vedea că este o tehnologie fezabilă şi în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii", a adăugat Cătălin Drulă.

Trenurile pe hidrogen sunt aşteptate totuşi să rămână de nişă deoarece, deşi sunt ecologice şi silenţioase, sunt mult mai scumpe decât trenurile electrice. În plus, hidrogenul ocupă un volum mult mai mare decât dieselul şi deci un tren pe hidrogen nu are o autonomie mare şi nici nu sunt fezabile pentru viteze de peste 140 km/h. Trenurile pe hidrogen sunt potrivite pentru rute de până la 120 km. În noiembrie 2020 compania italiană Ferrovie Nord Milano a comandat la rândul ei şase trenuri pe hidrogen de la Alstom pentru a circula pe cei 103 km dintre Brescia şi Edolo, din 2023. La fel ca în Germania, aceste trenuri vor înlocui actualele trenuri diesel.

"Vrem să încheiem cât mai multe contracte este posibil pentru că avem capabilităţile tehnologice, manufacturiere şi vrem să servim cât mai multe contracte din câte poate Alstom să încheie. Vom continua să livrăm acest produs pe piaţă încercând să ne convingem clienţii că aceasta este cea mai bună soluţie pentru liniile non-electrificate, pentru înlocuirea trenurilor diesel cu un mijloc alternativ de propulsie", a mai spus ieri Muslim Yakisan, preşedintele Alstom pe regiunea DACH (Germania, Austria, Elveţia).

Opinia cititorului: 1
1.   fără titlu
mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2021, 10:00

a caror viteza este de,,,,,?????

si care nu deraiaza de pe un terasament vechi de 30 de ani..... 

si care redreseaza economia ministerului transporturilor in care se fura ziua in amiaza mare sutele de mii de EU

asa!? 

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Încălzirea globlă, încă un preţ: 1.700 miliarde dolari
11 mai. O.D.


MEDIUNatural contra artificial
11 mai. O.D.


REGINA MARIA investeşte peste 10 milioane de euro în divizia de laboratoare clinice1
10 mai. G.U.


CESAROM a înregistrat o creştere a vânzărilor de 15% în 2020
10 mai. S.B.


SpaceX va accepta dogecoin la plăţi, pentru lansarea unei misiuni lunare1
10 mai. S.B.


Clubhouse se lansează pe Android
10 mai. S.B.


IOAN NANI, ANTIBIOTICE:"Este timpul să constatăm că avem industrie farmaceutică şi să o susţinem"9
10 mai. Andrei Iacomi


Terapia Intensivă, la un pas de moarte clinică din cauza lui Vlad Voiculescu9
10 mai. GEORGE MARINESCU


Noi documentaţii tehnice pentru autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni
10 mai. I.Ghe.


MEDIUEmisiile de la arderea combustibililor fosili au scăzut considerabil în UE
10 mai. O.D.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.