Grupul H&M a raportat pentru T1 cel mai scăzut profit din ultimii 16 ani, din cauza stocurilor mari

27 mar. 2018 Companii
D.I.
Sursa foto: Twitter
Sursa foto: Twitter

Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes&Mauritz (H&M) a raportat astăzi cel mai scăzut profit din ultimii 16 ani pentru primul trimestru, din cauza stocului uriaş de haine nevândute, în valoare de peste 4 miliarde de dolari, dar vânzările au crescut în schimb în statele est-europene, inclusiv în ţara noastră, şi în ţări precum Mexic şi India, se arată într-un comunicat dat publicităţii.

Profitul operaţional al H&M a scăzut cu 62% în primul trimestru fiscal încheiat în februarie, ratând estimările analiştilor, în urma unei creşteri a stocurilor la 17,6% din vânzările anuale.

Vânzările grupului H&M au scăzut cu 1% în primul trimestru, la 53,524 miliarde de coroane suedeze (5,25 miliarde de euro).

În ţara noastră, H&M a realizat în primul trimestru vânzări în valoare de 594 de milioane de coroane suedeze (58,25 milioane de euro), în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, avans calculat atât în coroane suedeze cât şi în lei. La finalul lunii februarie, H&M avea 56 de magazine în ţara noastră, potrivit comunicatului publicat marţi de companie.

Acţiunile H&M au scăzut marţi cu până la 3,8% după ce compania a avertizat că discount-urile vor fi mai mari în acest trimestru din cauza stocurilor.

"Semnalul de avertisment vine din nou din partea creşterii stocurilor", a spus Chris Chaviaras, analist la Bloomberg Intelligence.

Estimările deja în scădere ale H&M pentru începutul acestui au fost amplificate de vremea neobişnuit de caldă înregistrată în Europa în ianuarie, care a fost urmată de un val de aer rece în februarie, evoluţii care au perturbat industria de retail. Acest fapt a obligat compania să reducă şi mai mult preţurile pentru a reduce stocurile.

Luna trecută, H&M a anticipat că vânzările în termeni comparabili vor scădea în acest an, urmând să revină la creştere în 2019.

"Multe dintre iniţiativele noastre aflate în curs dau rezultate bune, chiar dacă nu au fost implementate încă la scară suficient de mare pentru a avea un efect decisiv la nivelul rezultatelor generale. Grupul H&M va obţine rezultate ceva mai bune la nivelul anului 2018, comparativ cu anul anterior", a afirmat directorul general Karl-Johan Persson într-un comunicat.

H&M a mai anunţat că a început vânzările online în India şi a lansat H&M pe plaforma Tmall grupului Alibaba, precizând că ambele proiecte au început bine.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Allview lansează seria de Smart TV-uri ePlay7100
22 apr. G.U.


ASSA ABLOY:Companiile din sectorul industrial & logistic, pe primul loc la instalarea de sisteme de control acces
22 apr. A.P.


Catinvest aduce Hervis pentru prima dată în Craiova
22 apr. A.P.


PÂNĂ LA FINALUL ANULUI 2021Piaţa de fashion online din România va depăşi pragul de 1 miliard de dolari
22 apr. G.U.


Disney a încheiat un acord major cu Sony Pictures
22 apr. S.B.


PENTRU A SUSŢINE STARTUP-URI DIN DOMENIUL SUSTENABILITĂŢIIRazer înfiinţează fondul de 50 milioane de dolari ''RAZER GREEN FUND''
22 apr. G.U.


Huawei lansează un set de componente inteligente pentru industria auto
22 apr. S.B.


Arthur Hunt şi ONV LAW se asociază şi intră împreună pe segmentul de M&A
22 apr. S.B.


ADVERTORIALMerita sa iei un credit de nevoi personale? Scurt ghid
22 apr.


ÎN ANUL 2020IPROEB SA Bistriţa a realizat venituri de peste 20 de milioane de euro
22 apr. S.B.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.