Grupul H&M a raportat pentru T1 cel mai scăzut profit din ultimii 16 ani, din cauza stocurilor mari

27 mar. 2018 Companii
D.I.
Sursa foto: Twitter
Sursa foto: Twitter

Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes&Mauritz (H&M) a raportat astăzi cel mai scăzut profit din ultimii 16 ani pentru primul trimestru, din cauza stocului uriaş de haine nevândute, în valoare de peste 4 miliarde de dolari, dar vânzările au crescut în schimb în statele est-europene, inclusiv în ţara noastră, şi în ţări precum Mexic şi India, se arată într-un comunicat dat publicităţii.

Profitul operaţional al H&M a scăzut cu 62% în primul trimestru fiscal încheiat în februarie, ratând estimările analiştilor, în urma unei creşteri a stocurilor la 17,6% din vânzările anuale.

Vânzările grupului H&M au scăzut cu 1% în primul trimestru, la 53,524 miliarde de coroane suedeze (5,25 miliarde de euro).

În ţara noastră, H&M a realizat în primul trimestru vânzări în valoare de 594 de milioane de coroane suedeze (58,25 milioane de euro), în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, avans calculat atât în coroane suedeze cât şi în lei. La finalul lunii februarie, H&M avea 56 de magazine în ţara noastră, potrivit comunicatului publicat marţi de companie.

Acţiunile H&M au scăzut marţi cu până la 3,8% după ce compania a avertizat că discount-urile vor fi mai mari în acest trimestru din cauza stocurilor.

"Semnalul de avertisment vine din nou din partea creşterii stocurilor", a spus Chris Chaviaras, analist la Bloomberg Intelligence.

Estimările deja în scădere ale H&M pentru începutul acestui au fost amplificate de vremea neobişnuit de caldă înregistrată în Europa în ianuarie, care a fost urmată de un val de aer rece în februarie, evoluţii care au perturbat industria de retail. Acest fapt a obligat compania să reducă şi mai mult preţurile pentru a reduce stocurile.

Luna trecută, H&M a anticipat că vânzările în termeni comparabili vor scădea în acest an, urmând să revină la creştere în 2019.

"Multe dintre iniţiativele noastre aflate în curs dau rezultate bune, chiar dacă nu au fost implementate încă la scară suficient de mare pentru a avea un efect decisiv la nivelul rezultatelor generale. Grupul H&M va obţine rezultate ceva mai bune la nivelul anului 2018, comparativ cu anul anterior", a afirmat directorul general Karl-Johan Persson într-un comunicat.

H&M a mai anunţat că a început vânzările online în India şi a lansat H&M pe plaforma Tmall grupului Alibaba, precizând că ambele proiecte au început bine.


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

Schneider Electric ocupă primul loc în clasamentul Corporate Knights al celor mai sustenabile companii din lume
26 ian.


HORECA BUSINESS ACCELERATOR:Investitorii caută proiecte de producţie, tehnologie şi servicii pentru industria ospitalităţii
26 ian. S.B.


BAT lansează un program de reciclare a dispozitivelor de încălzit tutunul
26 ian. S.B.


Lensa deschide un nou magazin la Galaţi
26 ian. A.P.


Adrian Şerban a fost numit în funcţia de Tax Partner al RSM
26 ian. G.U.


Coletăria.ro alocă 2 milioane de euro pentru dezvoltare în 2021
26 ian. A.P.


Twitter lansează "Birdwatch", un forum destinat combaterii dezinformării
26 ian. S.B.


Europa.Conectată: Construim în România un sistem educaţional conectat
26 ian. Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România


CĂTĂLIN ŞOMFĂLEAN, INNOBYTE:"Pe piaţa autohtonă de eCommerce este încă foarte mult loc"
26 ian. A consemnat Adelina Toader


Externalizarea serviciilor IT, soluţie pentru actuala situaţie de pe piaţa muncii
26 ian. O.D.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.