ÎN ACEST AN

Aqua Azur investeşte în premieră în propriile proiecte

05 aug. 00:07 Companii
A CONSEMNAT EMILIA OLESCU
Aqua Azur investeşte în premieră în propriile proiecte

(Interviu cu Daniela Marişcu, Co-fondator şi CEO Aquatica Experience) 

Industria agrementului din ţara noastră este ca un mic copil care îşi caută calea şi depinde de noi toţi cum îi vom susţine şi ghida creşterea, este de părere Daniela Marişcu, Co-fondator şi CEO Aquatica Experience, care subliniază că investiţiile în domeniu sunt încă insuficiente şi foarte oportune.

Conform domniei sale, compania Aqua Azur investeşte în premieră, în acest an, în propriile proiecte. Activitatea Aqua Azur constă în dezvoltarea de centre de agrement, sub brandul Aquatica Experience, din stadiul de concept, proiectare, construcţie şi implementare, până la operare, pentru investitori care finanţează astfel de lucrări.

Reporter: Cum a evoluat industria agrementului din ţara noastră, în ultimii ani?

Daniela Marişcu: Industria agrementului în România este ca un mic copil care îşi caută calea şi depinde de noi toţi cum îi vom susţine şi ghida creşterea. Investiţiile în domeniu sunt încă insuficiente şi foarte oportune. Ne bucură ideea că echipa noastră, prin portofoliul construit în peste 15 ani de activitate, poate bifa proiecte de aqua parc şi piscine publice în toate zonele ţării.

Reporter: Unde se află aceasta pe harta europeană de profil?

Daniela Marişcu: Pe harta Europei suntem un punct minuscul ca industrie, noroc cu investiţia în centrul tip therme din Bucureşti, cred că doar aşa am apărut pe hartă.

Acest fapt este, însă, o mare oportunitate. Avem şansa să clădim de la zero o industrie tot mai apreciată şi eficientă pentru oameni şi comunităţi. E important să o creăm în spiritul viitorului prin design, funcţionalitate ridicată, eficienţă energetică şi, cel mai important, în armonie cu natura şi arta frumosului.

Reporter: Cum a fost afectată piaţa agrementului de la noi de pandemia de Covid 19?

Daniela Marişcu: Evident, pandemia a scăzut mult capacitatea de a genera valoare a locaţiilor existente şi a încetinit substanţial ritmul investiţiilor în domeniu. O evaluare empirică, ce are la bază evoluţia vânzărilor a zece mari clienţi din portofoliul nostru, arată că, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se înregistrează o scădere de 60%.

Partea bună pentru noi, din toată această situaţie generată de pandemie, este că tocmai locaţiile exterioare cu piscine sau tip aqua parc sunt unele dintre cele mai sigure forme de recreere şi sport în condiţiile actuale.

Reporter: Ce perspective de revenire credeţi că are sectorul?

Daniela Marişcu: Perspectiva este dată de rearanjarea opţiunilor de petrecere a timpului liber. Mersul la piscină, la aqua parc va lua locul plimbărilor prin zone comerciale aglomerate. Lucrăm în acest moment la proiectarea a trei noi centre mari tip aqua parc combinat cu zone de relaxare şi sănătate prin apă. Echipa noastră de proiectare aplică deja soluţii pentru versatilitatea spaţiului interior în spaţiu exterior şi invers, tocmai pentru a oferi siguranţă utilizatorilor în funcţie de context, precum şi pentru a-i sprijini pe investitori să-şi păstreze perspectiva recuperării investiţiei şi a profitabilităţii ulterioare.

Reporter: Cum a crescut industria aqua parcurilor din România?

Daniela Marişcu: Îmi place să exemplific prin povestea multor proiecte pe care noi le-am realizat: mai întâi o piscină mică, apoi una mai mare, apoi şi tobogan şi încă un tobogan şi mai mare, iar apoi zone întregi de noi atracţii. În această industrie, recurenţa în relaţia cu clienţii este esenţială şi o confirmare a valorii create.

Tendinţa de creştere a fost constantă, iar noi, ca firmă şi ca echipă, am potenţat-o activ, prin conferinţa naţională Aquatica Experience, unde aducem experţi de nivel mondial ai domeniului şi prezentăm exemple de succes, invitând pe scenă investitorii români care au reuşit să clădească afaceri de succes, bazându-se pe investiţii în agrement.

Reporter: Ce proiecte are Aquatica Experience în domeniu?

Daniela Marişcu: Lucrăm la două investiţii proprii majore, ambele în faza de concept şi proiectare, respectiv un centru de relaxare şi sănătate prin apă şi un centru recreativ familial indoor şi outdoor, menit să completeze activităţile săptămânale ale oricărei familii şi unde bucuria şi siguranţa să fie contopite într-un design unic şi performant.

Ambele concepte vor reprezenta o exemplificare la scară locală a viitorului acestei industrii, aşa cum se conturează ea în prezent la scară internaţională. Ne dorim să dăm o nouă conotaţie stării de bucurie şi stării de bine obţinute prin petrecerea unui timp de calitate în locaţiile construite de noi.

Reporter: De când activează compania pe piaţă şi cât a investit până acum?

Daniela Marişcu: Firma noastră este înfiinţată în 2008 şi am construit pentru clienţii noştri, investitori în domeniul agrementului, proiecte de peste 10 milioane euro (valoarea cumulată a contractelor dedicate industriei agrementului).

Reporter: Ce alte proiecte intenţionaţi să dezvoltaţi şi ce buget aveţi estimat pentru acest lucru?

Daniela Marişcu: Ca investiţii proprii în domeniu, suntem în fază incipientă şi bugetăm pentru cele două proiecte anterior enunţate un buget de implementare de 2,5 milioane euro, iar perioada de implementare cumulată este 2020-2023.

Reporter: Ce cifră de afaceri a realizat compania anul trecut şi în primul semestru al acestui an şi care sunt estimările pentru 2020?

Daniela Marişcu: Cifra de afaceri în 2019 este de 6 milioane lei, iar pentru 2020 estimarea bazată pe contracte în derulare este de 10 milioane lei, din care 3 milioane lei se înregistrează până la nivelul lunii iunie.

Reporter: Cum a evoluat cererea din domeniu?

Daniela Marişcu: Noi am deschis business-ul în 2008, an de criză, când investiţia în piscine şi centre de agrement tip aqua parc părea o utopie. Însă nu a fost aşa, întrucât o piaţă virgină precum cea din România generează creştere pentru industrii oportune precum cea a agrementului, chiar şi atunci când industrii "verişoare", precum turismul sau imobiliarele, au de suferit. Noi venim ca o proptea ce convinge consumatorul să aleagă fie hotelul cu piscină şi tobogane, fie centrul imobiliar cu facilităţi SPA sau de recreere tip aqua parc.

Reporter: Mulţumesc!


Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

ANALIZĂ CUSHMAN & WAKEFIELD ECHINOX:Doar 13% dintre cele 9,1 milioane de locuinţe din România au fost construite în ultimii 30 de ani
23 sep.


Cemacon si Servelect demareaza proiectul de cogenerare pentru cresterea eficientei energetice
23 sep. S.B.


Firefox 81 vine cu o interfaţă nouă
23 sep. A.B.


Facebook va lua măsuri de restricţionare a conţinutului, dacă alegerile prezidenţiale din SUA vor duce la violenţe1
23 sep. A.B.


Walmart va desfăşura un proiect pilot pentru livrarea cu drone a unor kituri de testare pentru Covid-19 la domiciliul clienţilor
23 sep. A.B.


TEHNOLOGIESmartphone-urile pliabile încep să prindă la public
23 sep. O.D.


Şeful Airbus va încerca să reducă costurile fără a recurge la concedieri2
22 sep. G.U.


ÎN PRIMA PARTE A ANULUITikTok transmite că a eliminat 104 milioane de videouri pentru încălcarea regulilor
22 sep. G.U.


ÎN ACEST AN, PE PIAŢA NOASTRĂGran Via trece pragul de 2.000 de apartamente finalizate2
22 sep. A.V.


CORESPONDENŢĂ DIN TENERIFEInsula eternei primăveri - pe marginea prăpastiei din cauza Covid-193
22 sep. Adelina Toader





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2020.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.