ÎN ANUL 2020

Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră

21 apr. 12:08 Companii
S.B.
Tohani România a produs 1 milion de sticle de Fetească Neagră

Tohani România a depăşit cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră în anul 2020, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Investiţia în producţia acestui vin se ridică la 6 milioane de euro.

Cu investiţii totale de 6 milioane de euro în acest soi, Tohani România îşi propune să facă din Feteasca Neagră un brand de ţară, punând totodată România pe harta viticolă mondială. Povestea vinului din soiul Fetească Neagră produs de Tohani România a început acum mai bine de 25 de ani, odată cu ambiţia proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin de elită la nivel mondial.

Investiţia în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificaţie dedicată a necesitat o investiţie de 1 milion de euro. Pentru susţinerea vinurilor produse cu acest soi - prin marketing local şi prezenţă internaţională - s-au alocat 2 milioane de euro.

Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roşu vândut de Tohani. Producţia de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.

Feteasca Neagră Tohani, vedetă internaţională

La nivel internaţional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut şi cerut soi românesc, fiind preferat pe pieţele din SUA, China, Marea Britanie, dar şi în ţări cu tradiţie, cum ar fi Italia şi Spania. În ultimii ani a început să crească cererea şi în ţări exotice precum Brazilia şi Thailanda. De altfel, vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, a câştigat multiple medalii internaţionale la concursuri de vin de pe toate continentele, fiind în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial*.

Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de aşteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialişti şi în tehnologie. În 2011 am obţinut prima medalie de aur, la nivel internaţional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi - Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referinţă pentru România în plan internaţional. Am început timid, însă piaţa a testat, iar acum avem creşteri semnificative peste graniţe, a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România.

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roşu, fiind consumat în principal de publicul din generaţiile X şi Millenials, din mediul urban, care îşi doresc să înveţe despre vin şi să susţină producătorii locali.

La nivel naţional, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt Bucureşti, Prahova, Cluj şi Braşov.

Evoluţia vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluţia consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convenţional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiţie şi îşi doreşte să consume şi să susţină produse şi producători români, a declarat Virgil Mândru, CEO şi proprietar al Tohani România.

Cu calităţi care o fac comparabilă cu cele mai cunoscute soiuri internaţionale, Feteasca Neagră are o inconfundabilă notă originală. În timp ce anumiţi experţi compară culoarea şi corpul acestui soi românesc cu ale unui Cabernet Sauvignon din Bordeaux, dar şi cu fineţea unui Pinot Noir din Bourgogne, aceasta poartă şi o amprentă clară fructată, cu aromă de prune uscate şi note condimentate, tainuri catifelate şi elegante. Acestea sunt câteva dintre calităţile care conferă soiului Fetească Neagră potenţialul de a deveni soiul reprezentativ pentru ţară, punând România pe harta internaţională a vinului.

Astfel, pentru 2021, Tohani România îşi propune să menţină producţia de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle, ajungând pe buzele a tot mai mulţi iubitori de vin prin cele 6 etichete ale sale precum Moşia de la Tohani, Moşia de la Tohani Special Reserve, Domeniile Tohani, Princiar, Valahorum.

Opinia cititorului

Articole din aceeaşi secţiune

Companii

ZEROHEDGE:Consilul administrativ al Microsoft a vrut să îl demită pe Bill Gates în 2020, în urma unui scandal sexual în care acesta era implicat
17 mai. S.B.


ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2021Rompetrol a realizat o cifră de afaceri brută de peste un miliard de dolari
17 mai. S.B.


9 antreprenori români au dezvoltat aplicaţia LiteApp de tip marketplace pentru servicii
17 mai. S.B.


Antibiotice dă startul caravanei de vaccinare
17 mai. S.B.


Saint-Gobain încheie un acord pentru achiziţionarea Grupului Duraziv din România
17 mai. G.U.


SONDAJ PWC:Peste 40% dintre companiile din România se aşteaptă ca facilităţile fiscale acordate în pandemie să determine inspecţii fiscale noi
17 mai. G.U.


NETOPIA Payments îşi consolidează structura de holding pentru noua etapă de dezvoltare strategică
17 mai. G.B


În 2020CGS România a raportat un avans cu peste 12% a business-ului
17 mai. G.B


GRUP FEROVIAR ROMÂNLansează ETA Expert, serviciul de estimare a timpilor de sosire pentru transporturile feroviare de marfă
17 mai. G.B


Antreprenorul Alexandru Filip lansează Pickatrip.ro, prima platformă de sejururi şi vacanţe la tarife reduse
17 mai. G.U.





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.