PROTESTE

Ceferiştii, nemulţumiţi de (in)activitatea ARF 1

14 apr. Politică
George Marinescu
Sursa foto: arf.gov.ro
Sursa foto: arf.gov.ro

Reprezentanţii lucrătorilor feroviari vor picheta din nou, astăzi, sediul Guvernului, în intervalul orar 11:00-13:00. Ei sunt nemulţumiţi de faptul că aplicarea legii statutului personalului feroviar a fost amânată până anul viitor, că Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) nu a reuşit să finalizeze nicio licitaţie privind achiziţia de material rulant, că instituţiile publice cu atribuţii nu se implică în mod real în modernizarea şi reabilitarea infrastructurii feroviare din ţara noastră, deşi mai sunt doar doi ani până când piaţa de transport feroviar de persoane va fi liberalizată în totalitate.

Referitor la lipsa acută a materialului rulant, angajaţii CFR Călători arată că înfiinţarea ARF a fost inutilă, în condiţiile în care compania publică dispunea de un serviciu privind întocmirea caietelor de sarcini, caiete pentru realizarea cărora funcţionarii Autorităţii au pierdut peste un an şi jumătate.

"CFR Călători SA are în actuala structură Serviciul Caiete de Sarcini şi Dezvoltare Spaţii de Producţie Tracţiune. În fapt CFR Călători a avut în structură acest serviciu încă dinaintea apariţiei Autorităţii pentru Reformă Feroviară. Din dorinţa şi necesitatea înnoirii parcului de locomotive şi automotoare încă de la început s-a procedat la documentarea tehnică pentru realizarea caietelor astfel că actualmente există toată documentaţia in cadrul serviciului, documentaţia fiind actualizată la cerinţele spaţiului comunitar european. S-au avut în vedere cerinţele de confort, poluare şi siguranţă a circulaţiei. În cadrul serviciului sunt specialişti în tracţiune cu experienţă de peste 20 - 25 de ani de activitate continuă în calea ferată. Şeful serviciului are o experienţă de peste 20 de ani în funcţia respectivă, în activitatea sa coordonând servicii de exploatare şi reparaţii ale materialului rulant motor. Serviciul Caiete de Sarcini a întocmit documentaţiile privind achiziţia lucrărilor de reparaţii generale şi a pieselor de schimb pentru toate tipurile de locomotive şi automotoare din parcul CFR Călători. De ce nu este exploatată această resursă de personal calificat pentru întocmirea caietelor de sarcini pentru achiziţia de locomotive, rame electrice şi automotoare noi, mai ales că serviciul a promovat deja mai multe documentaţii în acest sens? Actualmente există caiete de sarcini făcute de acest serviciu care ar putea foarte repede, după o actualizare a acestora în condiţiile cerute de necesităţile de remorcare actuale, să ducă la achiziţionarea rapidă a locomotivelor şi automotoarelor noi de care este atâta nevoie. De ce nu se foloseşte această valoroasă resursă umană, mai ales că respectivele caiete de sarcini sunt mai bine documentate decât cele ale Autorităţii pentru Reformă Feroviară? De ce ministrul Transporturilor nu se decide să lase/ să susţină CFR Călători să îşi achiziţioneze pe fonduri europene trenuri noi? Sau se ţine forţat pe pierderi această companie publică tocmai pentru ca să nu poată accesa fondurile europene alocate prin PNRR şi prin cadrul financiar multianual european 2021-2027 pentru infrastructura feroviară?", a spus, pentru ziarul BURSA, Gabriel Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) şi vicepreşedinte al Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian.

Referitor la personalul serviciului, preşedintele FSTFR a precizat că toţi cei cinci ingineri sunt absolvenţi ai Universităţii Politehnica Bucureşti, Facultatea de Transporturi secţia Material Rulant de Cale Ferată.

"Şeful de serviciu a lucrat ca inginer la sectorul de reparaţii la depoul Bucureşti Călători şi Regionala Bucureşti, Şef Secţie Exploatare, Şef Serviciu Exploatare şi Reparaţii la Regionala Bucureşti, Şef serviciu Automotoare, Şef Serviciu Întreţinere şi Reparaţii Locomotive şi Automotoare, Şef Serviciu Aprovizionare şi Dezvoltare spaţii de Producţie Depouri şi Revizii, Şef Serviciu Caiete de Sarcini şi Dezvoltare Spatii de Producţie Tracţiune. Deci deţine toată experienţa necesară pentru a putea garanta întocmirea caietelor de sarcini pentru achiziţionarea locomotivelor, ramelor electrice şi automotoarelor precum şi construcţia şi amenajarea halelor pentru acestea", ne-a reiterat Gabriel Rodrigo Maxim.

El a menţionat că toţi membrii serviciului au o experienţă vastă şi consolidată, "ascensiunea lor profesională fiind una firească, pe baza de experienţă şi capacitatea de autoinstruire şi perfecţionare dobândită pas cu pas, fără a fi sărite etapele fireşti în creşterea profesională a acestora".

Amintim că însuşi Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor s-a declarat în repetate rânduri nemulţumit de activitatea desfăşurată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

"Această instituţie pare să fie încă una din formele fără fond ale statului român, aşa că luăm în considerare foarte serios să o desfiinţăm. Până la urmă este o simplificare a aparatului de stat care e parte din politica acestui Guvern şi să aducem înapoi în minister acele atribuţii pe care le are această instituţie", a declarat, recent, Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a precizat că este nemulţumit că înfiinţarea ARF nu şi-a atins scopul, deoarece în ultimii patru ani reforma feroviară nici măcar nu a început în ţara noastră, iar achiziţiile de material rulant cu fonduri europene sunt încă blocate.

Potrivit organigramei, la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, există 79 de posturi bugetate dintre care, la începutul acestui an, erau ocupate 35. Nouă dintre posturi sunt de conducere, adică rezervate şefilor. Preşedintele ARF încasează un salariu lunar de peste 10.000 de lei, directorul general 7227 de lei, un director 6764 de lei, iar un şef de serviciu 6229 lei. Pe lângă salarii, angajaţii mai primesc şi spor pentru condiţii vătămătoare de muncă. Bugetul anual destinat cheltuielilor de personal este de patru milioane de lei.


Opinia cititorului: 1
1.   fără titlu
mesaj trimis de Cory în data de 15.04.2021, 10:26

Toți flausatii care mănâncă banii degeaba ,să plece acasă, au falimentat cfr.Muncitorii lucrează în condiții din evul mediu și au salarii un pic mai mari decât salariul minim iar pampulicii isi înființează tot felul de posturi și servicii plătite gras.Sa se facă odată curățenie și la CFR.

Articole din aceeaşi secţiune

Politică

BARNA:"Cu cât ne vaccinăm mai mulţi, cu atât vom reveni mai repede la normalitate"5
14 mai. J.P.


ORBAN:"Există un interes mare al investitorilor pentru România"4
14 mai. J.P.


LUDOVIC ORBAN:"Avem datoria şi responsabilitatea să nu uităm femeile şi bărbaţii arestaţi, torturaţi şi morţi în închisorile comuniste"3
14 mai. S.B.


FLORIN CÎŢU:"Sunt toate condiţiile pentru a avea în următorii patru ani o explozie a creşterii economice"7
14 mai. S.B.


FLORIN CÎŢU:"Salariul mediu nominal creşte semnificativ"3
14 mai. S.B.


NELU TĂTARU, DESPRE RAPORTAREA DECESELOR DE CORONAVIRUS:"Nu poate fi vorba de morţi ascunşi de Guvern"4
14 mai. S.B.


ALEXANDRU RAFILA, DESPRE RAPORTAREA DECESELOR DE COVID"Inadvertenţele se puteau observa în fiecare zi"
14 mai. S.B.


Din weekend, pică masca!10
14 mai. I.Ghe.


Elevii se consideră batjocoriţi de Guvern4
14 mai. O.D.


NOU MOTIV DE DISPUTĂ ÎN PNRRAntreprenorii doresc ca FNGCIMM să gestioneze instrumentele financiare8
14 mai. George Marinescu





<<
Back
Accesează
versiunea desktop

Copyright MetaRing © 2003-2021.
Toate drepturile rezervate.

Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site. Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la Grupul de Presă BURSA.